تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶

دادگاه رسیدگی به اتهامات دو زن مظنون به قتل برادر رهبر کره شمالی

دادگاه عالی مالزی امروز جلسه محاکمه دو مظنون به قتل «کیم جونگ نام» را در حالی برگزار می کند که این دو زن قصد دارند اعلام بی‌گناهی کنند.

رویداد۲۴-دادگاه عالی مالزی امروز جلسه محاکمه دو مظنون به قتل «کیم جونگ نام» را در حالی برگزار می کند که این دو زن قصد دارند اعلام بی‌گناهی کنند. برادر رهبر کره شمالی، را در حالی برگزار می کند که این دو زن قصد دارند در جلسه امروز اعلام بی گناهی کنند.

«سیتی آسیه»، و «دوآن تی هوونگ»، دو زن 25 و 28 ساله که به ترتیب اهل اندونزی و ویتنام هستند، 13 فوریه 2017 (25 بهمن 1395) به تصور آنکه در یک برنامه تلویزیونی در حال ایفای نقش هستند، در فرودگاه کوالالامپور ماده سمی «VX» را به صورت او  پاشیدند.

این سم به قدری مهلک بود که برادر ناتنی رهبر کره شمالی بیست دقیقه بعد جان خود را از دست داد. با اینکه پس از این ترور چندین نفر به اتهام مشارکت در قتل کیم جونگ نام بازداشت شدند؛ تقریبا تمام آنها به دلیل در دسترس نبودن مدارک کافی، آزاد شدند. به غیر از این دو زن که در صحنه جنایت دستگیر شده بودند.

نهاد اطلاعاتی کره جنوبی مدعی شده است طرح این ترور از سوی رهبر کره شمالی پایه‌ریزی شده و «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، در یک برنامه پنج ساله طرح قتل برادرش را اجرایی کرد.

دادگاه عالی مالزی علیه چند نفر دیگر نیز اعلام جرم کرده است؛ اما این افراد در کره شمالی به سر می برند و امکان دسترسی به آنها وجود ندارد.

اگر اتهام دو زن مظنون ثابت شود، حکم آنها اعدام خواهد بود؛ اما آنها همواره تاکید دارند تصور می کردند در یک برنامه دوربین مخفی شرکت کرده اند. پیش بینی می شود جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این دو زن دو ماه طول بکشد.

کیم جونگ نام برادر ناتنی بزرگتر رهبر کره شمالی بود و در سال 2001 برای نخستین بار تلاش کرد از این کشور فرار کند و در نهایت موفق شد به جزیره ماکائو در چین پناهنده شود.

این اتهام‌ها علیه مقامات کره شمالی در حالی مطرح می‌شود که نماینده این کشور در سازمان ملل پیشتر این موضوع را نمایش جدید آمریکا و کره جنوبی با هدف تخریب چهره پیونگ‌یانگ توصیف و اعلام کرده بود کسی که در فرودگاه مالزی کشته شده است برادر رهبر کره شمالی نیست. 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان