تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶
سید مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با رویداد۲۴ تاکید کرد

نمایندگان مجلس به مشکلات کشور بپردازند تا باشگاه استقلال

سید مصطفی هاشمی‌طبا اعتقاد دارد عدم حضور زنان در ورزشگاه‌های ورزشی ریشه در مخالفت علما و مراجع دارد و تا زمانی که این بزرگواران این نظر را داشته باشند حضور بانوان در استادیوم‌ها مسیر نخواهد شد.
رویداد۲۴سید مصطفی هاشمی‌طبا اعتقاد دارد عدم حضور زنان در ورزشگاه‌های ورزشی ریشه در مخالفت علما و مراجع دارد و تا زمانی که این بزرگواران این نظر را داشته باشند حضور بانوان در استادیوم‌ها مسیر نخواهد شد.

سید مصطفی هاشمی طبا در سال‌های 1372 تا 1380 رئیس سازمان تربیت‌بدنی بود. وی همچنین سابقه یک دهه ریاست بر کمیته ملی المپیک را در دو مقطع در کارنامه خود دارد و ازاین‌رو از وی به‌عنوان یکی از مدیران برجسته ورزشی یاد می‌کنند. در همین راستا گفت‌وگوی کوتاهی با این مرد ورزشی سال‌های نه‌چندان دور کشور داشتیم تا نظرات وی را در رابطه با حضور بانوان در استادیوم‌های ورزشی، اظهارنظر نمایندگان مجلس در مورد استقلال و لزوم جوان‌گرایی در وزارت ورزش و جوانان جویا شویم.

سید مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با رویداد۲۴ اظهارنظر نمایندگان تهران را در مورد استقلال وقت تلف کردن می‌داند و عنوان می‌کند که مسائل و مشکلات کشور آن‌قدر زیاد است که نمایندگان نتوانند به موضوع باشگاه استقلال ورود کنند.

شما درزمانی رئیس سازمان تربیت‌بدنی بودید، آیا در آن ایام بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها مطرح بود؟
درزمانی که بنده رئیس سازمان تربیت‌بدنی بودم بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها مطرح بود ولی حقیقت امر این است که علما و مراجع با این حضور مخالف بودند و این کار را خلاف شرع می‌دانستند. امروز هم این بزرگواران همین نظر را دارند و به نظر نمی‌رسد با این مخالفت‌ها فعلاً امکان حضور زنان در استادیوم‌ها میسر شود.

امروز استقلال به لحاظ نتیجه‌گیری شرایط خوبی ندارد و برخی نمایندگان تهران نارضایتی خود را از نبود مدیریت صحیح در این باشگاه ابراز داشتند و شما در جواب گفته بودید پرداختن نمایندگان به این موضوع از سر بیکاری بوده است.
به نظر من نمایندگان مجلس وظایف بسیار مهمی دارند و مسائل و مشکلات کشور آن‌قدر زیاد است که پررنگ کردن این دست از موضوعات خیلی جایگاهی در کشور ندارد. نمایندگان مردم کاملاً از مشکلات کشور باخبر هستند و باید در جهت رفع چالش‌های مهم کشور قدم بردارند. به نظرم توییت‌های برخی نمایندگان تهران در مورد عدم نتیجه‌گیری استقلال و مدیریت آن، وقت تلف کردن است.

درجایی هم گفته بودید که وزیر ورزش حق دخالت در مدیریت باشگاه استقلال را ندارد.
بله به‌هرحال باشگاه هیئت‌مدیره دارد و اعضای آن، مدیرعامل را انتخاب می‌کنند. وقتی وزیر ورزش اعضای هیئت‌مدیره را انتخاب کرد دیگر مسئولیتی در قبال مدیریت باشگاه ندارد و باید به سراغ دیگر مسائل و مشکلات حوزه وزارت خود برود. قرار نیست وزیر ورزش همیشه دنبال هیئت‌مدیره استقلال و پرسپولیس بیافتاد و مرتباً نظرات خود را اعمال کند. بی‌شک دخالت وزیر در تصمیمات هیئت‌مدیره خلاف قانون است.

یکی از شعارهای آقای رئیس‌جمهور در ایام تبلیغات، به‌کارگیری جوانان در بدنه دولت بود. چقدر حضور جوانان را در بخش مدیریتی وزارت ورزش و جوانان لازم و ضروری می‌دانید؟
متأسفانه در کشور ما اکثر افرادی که پستی را تصاحب می‌کنند حاضر نیستند از سمت خود کناره‌گیری کنند. امروز حتی بسیاری از روحانیونی که سمتی دارند هم به این‌گونه رفتار می‌کنند درحالی‌که از این قشر توقعی بیش از این می‌رود و انتظار است که آن‌ها بیشتر از بقیه هم‌رده‌های خود جوانان را دریابند. به‌هرحال امیدوارم همان‌طور که آقای روحانی در میتینگ‌های انتخاباتی خود قول به‌کارگیری جوانان را در دولت داده بودند به وعده خود عمل کنند تا در آینده شاهد حضور جوانانی با پتانسیل در رأس کار باشیم.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان