تاریخ انتشار: ۰۰:۱۱ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶
برای نخستین بار؛

تیم ملی ووشو قهرمان جهان شد

در پایان چهاردهمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی بزرگسالان جهان، تیم ملی ووشوی ایران برای نخستین‌بار قهرمان جهان شد.
تیم ملی ووشو قهرمان جهان شد

رویداد۲۴-در پایان چهاردهمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی بزرگسالان جهان، تیم ملی ووشوی ایران برای نخستین‌بار قهرمان جهان شد.

چهاردهمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی بزرگسالان جهان به میزبانی شهر کازان در روسیه به اتمام رسید. آخرین روز این رقابت‌ها از صبح امروز(سه‌شنبه، ۱۱ مهر) با حضور نمایندگان ایران در دو بخش تالو و ساندا به اتمام رسید. نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هشت مدال طلا، یک مدال نقره و دو مدال برنز  کسب کردند و برای نخستین‌بار به مقام نخست رقابت‌های جهانی دست یافتند.

الهه منصوریان، شهربانو منصوریان و مریم هاشمی سه نماینده‌ی ایران در بخش ساندای بانوان بودند که در رقابت‌های نوبت عصر امروز (سه‌شنبه، ۱۱ مهر) به ترتیب در اوزان منهای ۵۲ کیلوگرم، منهای ۶۵ کیلوگرم و منهای ۷۰ کیلوگرم توانستند با پیروزی در مقابل نمایندگانی از کشورهای ویتنام، مصر و فیلیپین به سه مدال طلای رقابت‌های ووشوی قهرمانی جهان دست یابند.

قابل توجه است که مریم هاشمی سانداکار پر افتخار ایران با کسب چهارمین مدال طلای خود در آوردگاه جهانی از دنیای قهرمانی رقابت‌های ووشو خداحافظی کرد.

اما در بخش رقابت‌های ساندای مردان نیز محسن محمدسیفی در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم، یوسف صبری در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم، معین تقوی در وزن منهای ۸۵ کیلوگرم و میلاد عارفی‌مقام در وزن ۹۰ کیلوگرم چهار نماینده ایران بودند که توانستند به ترتیب با برتری در مقابل حریفانی از مصر، ماکائو، بلاروس و مصر چهار مدال طلای دیگر را در بخش مردان برای تیم ملی ووشوی ایران کسب کنند.

اما ووشوکار باتجربه و پرافتخارترین نماینده ووشوی ایران حمیدرضا قلی‌پور در وزن مثبت ۹۰ کیلوگرم بود که با شایستگی توانست مدال نقره این رقابت‌ها را کسب کند.

به این ترتیب تیم ملی ووشوی ایران برای نخستین‌بار با کسب هفت مدال طلا در بخش ساندا، یک مدال طلا در بخش تالو(فرم دوئلین) و دو مدال برنز در تالو، توانست قهرمانی به یاد ماندنی را بعد از ۱۳ دوره سلطه‌ی چینی‌ها در ووشو کسب کند.

چین با هفت طلا به نایب قهرمانی رسید و روسیه نیز با ۲ طلا٬ یک نقره و ۲ برنز سوم شد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان