تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۱۳ مهر ۱۳۹۶
جوکار، عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با رویداد۲۴ وعده داد

«جمنا» متحول می‌شود!

محمد صالح جوکار، عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: با سازوکار تعریف‌شده جدید تحولات جدی در جبهه مردمی نیروهای انقلاب خواهیم داشت. بحث جوان‌گرایی به‌عنوان یک راهبرد بسیار جدی برای آینده جبهه مردمی با نسبت‌هایی که در نظر گرفته‌شده ازنظر سنی و جایگاهی که برای بانوان در نظر گرفته‌شده، است. انشا الله یک تشکیلات پویا خواهد شد.
رویداد۲۴محمد صالح جوکار، عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: با سازوکار تعریف‌شده جدید تحولات جدی در جبهه مردمی نیروهای انقلاب خواهیم داشت. بحث جوان‌گرایی به‌عنوان یک راهبرد بسیار جدی برای آینده جبهه مردمی با نسبت‌هایی که در نظر گرفته‌شده ازنظر سنی و جایگاهی که برای بانوان در نظر گرفته‌شده، است. انشا الله یک تشکیلات پویا خواهد شد.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال جاری با سروصدا و امکانات فراوانی شکل گرفت و درنهایت هم با دو نامزد رسماً ورود خود به میدان انتخابات را اعلام کرد. دو نامزدی که یکی از آن‌ها در روزهای پایانی تبلیغات ریاست جمهوری به نفع دیگری اعلام انصراف کرد و دیگری هم موفق به کسب رأی تائید مردم نشد.

پس از اعلام نتیجه انتخابات تا مدت‌ها از جبهه مردمی نیروهای انقلاب که مدام بر این شعار که حسن روحانی اولین رئیس‌جمهور تک دوره‌ای در تاریخ انقلاب خواهد بود، خبری در دست نبود و ظاهراً به دلیل محاسبات اشتباه در شوک فرورفته بودند.

یحیی آل اسحاق از اعضای شورای مرکزی جمنا هفته گذشته در گفت‌وگویی ضمن اعلام خبری درباره تشکیل هیئت مشورتی در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، درباره جزئیات آن گفت «شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به این نتیجه رسید که هیئتی مشورتی از خبرگان و بزرگان مجموعه نیروهای انقلاب اسلامی به‌عنوان نهادی مشورتی فعالیت کنند که با اقبال هم روبه‌رو شد.»

سید محمد حسینی، دیگر عضو جمنا نیز درباره اعضا این هیئت مشورتی در رابطه باکسانی که در مرحله پیشنهاد قرار دارند گفته است: «حجت‌الاسلام سید رضا تقوی، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، محمدرضا باهنر، حمیدرضا حاجی بابایی و عزت‌الله ضرغامی در این هیئت حضور دارند و این اسامی در هیئت‌رئیسه جبهه مطرح‌شده است.»

نکته اینجاست اسامی نام‌برده شده کسانی هستند که از اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب محسوب می‌شوند و درصورتی‌که از توانایی تصمیم‌گیری مؤثری برخوردار بودند به‌طور حتم انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر را به رقیب واگذار نمی‌کردند، بنابراین درصورتی‌که اصولگرایان بر همین دور باطل خود مدام بچرخند، از امروز می‌توان نتیجه انتخابات آینده را پیش‌بینی کرد.

محمد صالح جوکار، از اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در رابطه با کارکرد هیئت مشورتی گفت: شورای مرکزی در دور جدید فعالیت‌ها یک هیئت مشورتی متشکل از نخبگان سیاسی، افراد و گروه‌های مرجع اجتماعی انتخاب کرده است که در دور جدید نقش جدید و مؤثری درزمینهٔ ایجاد وحدت پایدار در بین نیروهای ارزشی و انقلابی نقش مؤثری ایفا خواهد کرد.

وی درباره این نقش مؤثر در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: تشکیلات جبهه مردمی برای انتخابات به وجود نیامد و این مسئله تنها یک بعد از کار بود ولی درمجموع حرکت به سمت ایجاد گفتمان انقلاب و روحیه انقلابی که لازمه جامعه ما است، شکل گرفت که امروز نقش مهمی می‌تواند ایفا کند.

این عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب درباره سکوت جمنا پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: از ابتدای تشکیل بحث مرامنامه‌ای که تنظیم شد و به تصویب مجمع رسید این موضوع ذکرشده بود، اما چون تا انتخابات فرصتی برای اینکه تشکیلات فراگیر جبهه مردمی به‌صورت سازمانی شکل گیرد، نبود، چنین به نظر رسید. ولی در اصل هدف به وجود آوردن یک تشکیلات منسجم یا فراگیر متشکل از تمام گروه‌ها، احزاب اصولگرا و ارزشی و انقلابی در سراسر کشور بود که جبهه اکنون این هدف را پیگیری می‌کند.

جوکاردراین رابطه که هدف ذکرشده بیشتر برنامه آینده محسوب می‌شود، بیان کرد: در بررسی‌ها داخلی و بیرونی جبهه کارهایی انجام‌شده و درباره نقاط قوت، ضعف و فرصت آسیب‌شناسی صورت گرفته و راهبردها برای آینده مشخص‌شده است. این راهکار و راهبردها نشان‌دهنده شیوه عمل جبهه در روزهای آینده است.

وی در خصوص هدف از تشکیل هیئت مشورتی در همین راستا یادآور شد: هیئت مشورتی در اساسنامه هم مورداشاره قرار می‌گیرد و کارکرد خاصی برای آن در نظر گرفته‌شده که بر اساس رسالتی که دارد کار خود را به‌درستی انجام دهد.

این عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب درباره تکرار حضور اعضا جمنا در هیئت مشورتی و تأثیر آن با توجه به نقش ضعیف آنان در زمان برگزاری انتخابات توضیح داد: هیئت مشورتی فراتر از مسئله‌ای است که قبلا وجود داشت و کار جدیدی محسوب می‌شود که الآن با سازوکارهایی برای آن تعریف‌شده، انجام خواهد گرفت.

جوکار درباره استفاده از ریش‌سفیدهای اصولگرا در هیئت مشورتی تصریح کرد: بر اساس سازوکاری که تنظیم‌شده، عمل خواهد شد.

وی درباره سازوکار در نظر گرفته‌شده ضمن بیان اینکه نیاز به زمان بیشتری دارد، افزود: در تمامی سطوح از مرکز تا استانی و شهرستانی سازوکاری طراحی‌شده که بر اساس اراده‌ای که از پایین به بالا شکل می‌گیرد و مجامعی که در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها برگزارمی‌شود، متفاوت تعریف‌شده است.

این عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب در ادامه خاطرنشان کرد: با سازوکار تعریف‌شده جدید تحولات جدی در جبهه مردمی نیروهای انقلاب خواهیم داشت. بحث جوان‌گرایی به‌عنوان یک راهبرد بسیار جدی برای آینده جبهه مردمی با نسبت‌هایی که در نظر گرفته‌شده ازنظر سنی و جایگاهی که برای بانوان در نظر گرفته‌شده، است. انشا الله یک تشکیلات پویا خواهد شد. البته یک حزب نیست بلکه جبهه‌ای متشکل از احزاب و گروه‌های ارزشی و انقلابی محسوب می‌شود.
نظرات شما
پیشخوان