تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶
نژادبهرام و رسولی دو عضو شورای شهر تهران در گفت‎وگو با رویداد۲۴ تشریح کردند

تخلفات «قالیباف» در گزارش ۱۰۰ روزه «نجفی» منعکس می‌شود؟

دو عضوشورای شهر تهران می‌گویند ما با عهدی که با مردم بر سر اعلام تخلفات شهرداری گذشته و شهردار سابق محمدباقر قالیباف در دوران مدیریتش بستیم هستیم و هر تخلفی از دوره گذشته و حتی در دوران مدیریت نجفی، شهردار کنونی تهران مشخص شود را به مردم اعلام و سریعا با آن برخورد می‌کنیم.
رویداد۲۴- دو عضوشورای شهر تهران می‌گویند ما با عهدی که با مردم بر سر اعلام تخلفات شهرداری گذشته و شهردار سابق محمدباقر قالیباف در دوران مدیریتش بستیم هستیم و هر تخلفی از دوره گذشته و حتی در دوران مدیریت نجفی، شهردار کنونی تهران مشخص شود را به مردم اعلام و سریعا با آن برخورد می‌کنیم.

نزدیک به دو ماه از ورود اعضای لیست امید به شورای شهر تهران و شروع به کار آنان می‌گذرد. اعضای شورای شهر با هدف خدمت به مردم و شهر تهران و البته جلوگیری از تخلفات کار خود را برای 4 سال آینده شروع کردند.

شفافیت‌سازی،‌ کلیدواژه‌ی اصلی اعضای شورای شهر تهران است. اعضای لیست امید که با حمایت بزرگان اصلاً اصلاح‌طلب توانستند وارد شورا شوند همواره از شفافیت مالی و برخورد با متخلفین و البته افشای تخلفات و فساد‌های دوره‌های گذشته،‌ سخن می‌گویند؛‌ و مصمم هستند تا بدون ذره‌ای حاشیه‌ به کار خود ادامه دهند.

اعضای لیست امید شورای شهر به‌خوبی می‌دانند که کوچک‌ترین حاشیه و تخلف نه‌تنها باعث بی‌اعتمادی مردم به آن‌ها می‌شود بلکه راه را برای انتقادهای بی‌امان رقیبان را برای خود باز می‌گذارند؛‌ به همین دلیل سعی دارند تا با شفافیت مالی راه را برای بی‌اعتمادی و انتقاد ببندد.

شفافیت مالی به معنای افشاگری نیست  

زهرا نژاد بهرام، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴، با اشاره به آخرین تلاش‌های شورای‌شهر برای اعلام تخلفات و شفافیت مالی شهرداری گذشته و شخص محمدباقر قالیباف گفت: ما گزارش‌هایی را آماده کرده‌ایم و از دکتر نجفی شهردار تهران هم گزارش 100 روزه‌ای را در قالب طرحی خواسته‌ایم که وضعیت همه‌ی بخش‌های شهرداری درزمانی که کار را تحویل گرفتند مشخص شود.

نژاد بهرام بابیان اینکه شفاف‌سازی به معنای افشا کردن نیست؛ خاطرنشان کرد: ما در شورای شهر سعی داریم تا قبل از هر اتفاقی، پیش‌گیری را انجام دهیم نه اینکه فقط تخلفات را افشا کنیم. ما باید فضای شیشه‌ای را ترسیم کنیم تا هم مردم و هم مسئولان بدون محدودیت کار شورا را نگاه کنند که دیگر در این صورت هیچ‌ راهی برای تخلفات و کارهای غیرقانونی باقی نمی‌ماند.

این عضو شورای شهر با تأکید بااینکه به دنبال بالا بردن نظارت اجتماعی در شورا و شهرداری تهران هستیم؛ تصریح کرد: ما همواره از شفافیت مالی صحبت کرده‌ایم اما این شفافیت فقط افشاگری نیست، بلکه به دنبال گشودن فرصت‌های جدیدی در کار شورا هستیم. ما مسائل را در مقابل مردم قرار می‌دهیم و آن‌ها نیز در مسیر صحیح به ما کمک می‌کنند.

نژاد بهرام به جلسه غیرعلنی هفته آینده اشاره کرد و گفت: زمانی که نامه‌های محرمانه به صحن شورا می‌آید طبیعتاً ما نمی‌توانیم جلسه را به‌صورت علنی برگزار کنیم، اخیراً نیز نامه‌‌ی محرمانه‌ای از سوی سازمان بازرسی آمده است و به دلیل محرمانه بودن آن، شورا جلسه‌ی غیرعلنی برگزار می‌کند.

این عضو شورا با اشاره به سخنان اخیر رحمت‌الله حافظی عضو شورای شهر چهارم مبنی بااینکه به اعضای شورای جدید گفته‌شده که تخلفات را بازگو نکنند، گفت: خیر چنین صحبتی با ما نشده است و صریحاً می‌گویم که هر تخلفی را چه در دوران مدیریت قالیباف و چه در دوران نجفی مشاهده کنیم؛ بررسی و سریعاً اعلام می‌کنیم.

در گزارشی صدروزه به مردم اعلام می‌کنیم که شهرداری تهران را با چه وضعیتی تحویل گرفتیم

سید حسن رسولی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴ با اشاره به عملکرد دوماهه شورای شهر مبنی بر اعلام و رسیدگی به تخلفات شهرداری تهران در زمان مدیریت قالیباف، گفت: ما در خصوص اعلام تخلفات و پرونده‌های آقای قالیباف وعده‌ای ندادیم! ما قول دادیم که با هماهنگی‌ با شهردار تهران ظرف صد روز وضعیت مدیریت شهری که از سوی شهردار سابق و شورای دوره چهارم به ما منتقل‌شده است را با شفافیت خدمت مردم تهران ارائه کنیم. اینکه ما اکنون بگوییم قطعاً تخلفاتی در دوران مدیریت قالیباف بوده است قصاص قبل از جنایت است.

رسولی بابیان اینکه ما نباید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که سلب اعتماد کنیم، خاطرنشان کرد: شهردار تهران موظف شد که ظرف سه ماه گزارشی شامل همه سرفصل‌های مأموریتی شهرداری، گزارشات عملکردی، نقاط قوت و ضعفی که در حوزه مدیریت شهری وجود داشته را تهیه کند تا به مردم اعلام کنیم که البته سر قول و تعهدمان در این خصوص با مردم نیز هستیم.

رسولی بابیان اینکه صراحتاً نمی‌توانم بگویم که قطعاً تخلفی در زمان مدیریت قالیباف وجود داشته است، تصریح کرد: باید منتظر گزارش شهردار تهران باشیم تا ببینیم که در آن گزارش به چه موضوعاتی اشاره‌شده است. من به‌طورقطع نمی‌توانم بگویم تخلفی بوده یا نبوده است. ما یک مرجع رسمی هستیم و هنوز گزارشی رسمی در این مورد دریافت نکرده‌ و نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم.

عضو شورای شهر تهران بابیان اینکه در موضوع شفافیت مالی به دنبال رویکرد سیاسی نیستیم، گفت: ما خواهان تنظیم سند تغییر و تحول شهرداری تهران پس از 12 سال میان آقایان قالیباف و نجفی و میان شورای شهر چهارم و پنجم هستیم.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه با اشاره به اینکه تاکنون از هیچ نهادی به ما دستوری مبنی بر عدم اعلام و رسیدگی به تخلفات دوره گذشته نرسیده است، تصریح کرد: شورای شهر پنجم «دستوربردار» نیست؛ تصمیمات مربوط به شورا و شهرداری بر اساس خط‌مشی و نظر اعضای شورا اتخاذ می‌شود، مانند انتخاب شهردار. ما با توجه به حرف هیچ فرد و جناحی که خارج از شورا قرار دارد، عمل نمی‌کنیم. صراحتاً اعلام می‌کنم اگر در گزارش آقای شهردار، گزارشی مبنی بر تخلفات اعلام شود شورای شهر قطعاً و یقیناً آن را پیگیری می‌کند؛ البته ممکن است هیچ‌گونه گزارشی هم مبنی بر تخلفات دوره گذشته ارائه نشود.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان