تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶
فاطمه هاشمی

"آیت‌الله هاشمی فرمانده صلح بود نه جنگ"

فرزند آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی به اظهارات اخیر فرماندهی سپاه مبنی بر اینکه آیت‌الله هاشمی در دوران جنگ نقش فرماندهی جنگ را برعهده نداشت، گفت: آن آقایی که گفته هاشمی در جنگ مسئولیتی نداشت درست گفته‌اند چرا که هاشمی فرمانده صلح بود و برای صلح به جبهه‌ها می‌رفت.

رویداد۲۴-فرزند آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی به اظهارات اخیر فرماندهی سپاه مبنی بر اینکه آیت‌الله هاشمی در دوران جنگ نقش فرماندهی جنگ را برعهده نداشت، گفت: آن آقایی که گفته هاشمی در جنگ مسئولیتی نداشت درست گفته‌اند چرا که هاشمی فرمانده صلح بود و برای صلح به جبهه‌ها می‌رفت.فاطمه هاشمی در همایش آیت الله هاشمی و هشت سال دفاع مقدس گفت: این مباحث را مطرح می‌کنم تا مشخص شود پدرم علاوه بر ورود خود، خانواده و دوستانش هم‌رزمانش را نیز وارد عرصه کرد تا حقایق جنگ بازگو شود.

فاطمه هاشمی با اشاره به این همایش که به منظور بررسی نقش آیت‌الله هاشمی در دوران دفاع مقدس برگزار شده است، گفت: نمی‌خواهم بگویم که پدرم در آن سال‌ها  چه کرد بلکه ما باید در این همایش و اینگونه مراسم‌ها واقعیت‌های آن هشت سال را معرفی و به نسل آینده منتقل کنیم تا آنان بدانند که در آن زمان چه گذشت و افراد در آن چه نقش‌هایی داشتند.

وی تاکید کرد: این وظیفه خطیری است که دوستان نظام جمهوری اسلامی باید به آن توجه کنند و اجازه ندهند بار دیگر چنین اتفاقی روی دهد چرا که ما هنوز شاهد آثار جنگ هستیم.

فاطمه هاشمی ادامه داد: تمام مورخانی که از جنگ اطلاع دارند خوب است خاطرات و مطالب خود را در اختیار انجمن اندیشه و قلم قرار دهند تا این انجمن ضمن تالیف واقعیت‌های جنگ آن را در اختیار نسل آینده قرار دهد و از این طریق از تحریف دوری و به بیان واقعیت‌ها پرداخته شود.

فرزند آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی به اظهارات اخیر فرماندهی سپاه مبنی بر اینکه آیت‌الله هاشمی در دوران جنگ نقش فرماندهی جنگ را برعهده نداشت، گفت: آن آقایی که گفته هاشمی در جنگ مسئولیتی نداشت درست گفته‌اند چرا که هاشمی فرمانده صلح بود و برای صلح به جبهه‌ها می‌رفت و زمانی که با امام صحبت می کرد حرف از صلح می زد. جلسه او با سپاهی‌ها و ارتشی‌ها نیز برای این بود که هرچه زودتر صلح را برای مردم ایران به ارمغان بیاورد.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان