تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶

چرایی شیوع سردرد در جامعه/ این مشاغل بیشتر گرفتار این درد می شوند

سید محمد حسن پاکنژاد، مدیرگروه، گروه مغز دانشگاه علوم پزشکى البرز از شیوع سردرد با افزایش استفاده از تلفن همراه و رایانه در کشور خبر داد.

رویداد۲۴-سید محمد حسن پاکنژاد، مدیرگروه، گروه مغز دانشگاه علوم پزشکى البرز از شیوع سردرد با افزایش استفاده از تلفن همراه و رایانه در کشور خبر داد. سید محمد حسن پاکنژاد مدیرگروه گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکى البرز و عضو هیئت مدیره انجمن سردرد ایران در حاشیه پنجمین کنگره بین المللى سردرد گفت: دردهاى گردنى با بروز سردرد مرتبط هستند و در درمان این نوع سردرد متخصصان طب فیزیکى، ارتوپدى، فیزیوتراپى و مغز و اعصاب همکارى مى کنند.

وى ادامه داد: برخى بیماران مبتلا به سردرد که به ما مراجعه مى کنند از دردهاى گردنى نیز شکایت مى کنند، ریشه سردرد، تحریک قسمت هاى حساس به درد در ناحیه مفاصل گردن و مهره هاست که با درمان و بررسى عارضه گردنى این سردردها کاهش پیدا مى کند.

پاکنژاد، آرتروز را یکى از عوامل مهم در بروز سردردهاىی با منشا گردنى عنوان کرد و گفت: بسیارى از مبتلایان به آرتروز گردن از سردرد شکایت مى کنند زیرا در بسیارى موارد گردن فرد در فشار قرار مى گیرد و سردرد به دنبال آن بروز مى کند.

وى با اشاره به شیوع سردردهاىی با منشا گردنى با استفاده از تلفن همراه و رایانه افزود: با مدرن شدن زندگى و استفاده از تجهیزات الکترونیکى مانند تلفن همراه و رایانه سردردهاىی با منشا گردنى افزایش پیدا کرده است.

مدیرگروه گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکى البرز تصریح کرد: برخى گروه هاى شغلى و افرادى که در دوران تحصیل به سر مى برند بیشتر به سردردهایى با منشا گردنى مبتلا مى شوند.

عضو هیئت مدیره انجمن سردرد ایران گفت: دانش آموزان کنکورى، دانشجویان، خبرنگاران، نویسندگان، رانندگان و افراد در برخى شغل هاى فنى که دائم باید خم شوند و از گردن خود بیش از حد استفاده مى کنند و درست پیش میز کار یا رایانه نمى نشینند گرفتار سردردهاى با منشا گردنى مى شوند.

وى به درمان سردرهاى گردنى اشاره کرد و افزود: درمان هاى غیر دارویى راهی براى تسکین و پیشگیرى از بروز سردرد در این موارد محسوب مى شود، در این روش سبک زندگى و نوع نشستن فرد باید اصلاح شود و از صندلى ارگونومیک و میز با ارتفاع مناسب استفاده کرد.

پاکنژاد ادامه داد: فیزیوتراپى نیز با تقویت عضلات گردن یک روش درمانى براى بهبود سردردهاىی با منشا گردنى محسوب مى شود زیرا فشار را از روى گردن بر مى دارد و به دنبال آن فرد کمتر دچار سردرد مى شود.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان