تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶

آمادگی کامل پلیس پیشگیری برای تاسیس یگان‌ حفاظت در تمام سازمان‌های علاقه‌مند

رئیس پلیس پیشگیری ناجا به اشاره به اهمیت و کارکرد یگان‌های حفاظت در تامین امنیت از آمادگی این پلیس برای تاسیس یگان‌‌های حفاظت در تمام سازمان‌های علاقه‌مند خبر داد.

رویداد۲۴-رئیس پلیس پیشگیری ناجا به اشاره به اهمیت و کارکرد یگان‌های حفاظت در تامین امنیت از آمادگی این پلیس برای تاسیس یگان‌‌های حفاظت در تمام سازمان‌های علاقه‌مند خبر داد.اظهار کرد: امیدواریم که شهاهد پیشرفت روزافزون این یگان‌ها باشیم.

وی افزود: پیش از طرح ادغام ناجا سازمان‌هایی که دارای نیروهای مسلح برای حراست از خود بودند به سه دسته تقسیم می‌شدند، نخست سازمان‌هایی که گارد مصوب برای حفاظت خود داشتند و دیگری سازمان‌هایی بودند که از نیروهای کمیته انقلاب اسلامی برای حفاظت خود بهره‌برداری می‌کردند اما سازمان مصوب نداشتند و گروه سوم حمایت و حراست خود را با کمک شهربانی و ژاندارمری انجام می‌دادند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: به موجب قانون، قرار بر این بود که نیروهای مسلح همه سازمان‌های دولتی در ناجا ادغام شوند، اما پس از ادغام ناجا به دلایلی این یکپارچگی صورت نگرفت.

وی در توضیح دلایل مسکوت ماندن این ادغام و یکپارچه‌سازی اظهار کرد: نخستین دلیل خود ناجا بود که به دلیل حجم ماموریت بسیار بالا و مشغله فراوان، فرصت پیگیری این موضوع را پیدا نکرد و از سوی دیگر این خود سازمان‌ها بودند که تمایل چندانی برای این کار از خود نشان نمی‌دادند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: دلیل سوم کارکنان حراست این سازمان‌ها بودند که علاقه‌ای به زیر نظر ناجا قرار گرفتن نداشتند، چراکه به لحاظ شغلی، سازمانی و حقوقی از وضعیت آینده خود مطمئن نبودند و مساله آخر احراز صلاحیت این افراد به لحاظ جسمی و شاخص‌های استخدامی بود.

سردار شرفی تصریح کرد: اما پس از تصویب قانون برنامه چهارم و تصویب مجلس، قرار بر یکپارچه کردن سازمان‌ها و تشکیل یگان‌های حفاظت شد که آیین نامه اجرایی آن در سال ۷۹ به استحضار و تایید مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) رسید و پس از آن با تلاش ناجا، ستادکل نیروهای مسلح و وزارت کشور تاکنون در ۱۱ سازمان دولتی یگان حفاظت تشکیل شده است که از جمله آن سازمان‌ها، قوه قضائیه، میراث فرهنگی، زندان‌ها، جنگل‌ها و مراتع، زمین و مسکن، محیط زیست، شیلات، گمرک، انرژی اتمی، بنادر و کشتی‌رانی و ... هستند.

وی با اشاره به اینکه وزارت‌خانه‌هایی همچون بهداشت و درمان، نیرو، دادگستری، نفت و سازمان‌هایی چون بانک مرکزی، مترو و آستان قدس و ... برای تاسیس یگان حفاظت در سازمان خود اعلام آمادگی کرده اند، اظهار کرد: در انجام کارهای هماهنگی و زیرساختی با این سازمان‌ها هستیم و به امید خدا و حمایت دولت به زودی شاهد تاسیس این یگان‌ها باشیم.

سردار شرفی با بیان اینکه یگان‌های حفاظت با همکاری نهادها عملکرد مثبتی از خود به جای گذاشتند، گفت: رفع تصرف از ۷۱ هزار هکتار از اراضی جنگلی و مراتع، پیشگیری از تخریب هزار و ۵۱۵ هکتار جنگل، کشف ۱۴هزار و ۷۰۰ شی تاریخی وهزار و ۲۴۷ قبضه سلاح گرم، کشف ۲۱۲هزار عدد قرص روانگردان و ۱۰۶ هزار کیلو آبزیان قاچاق، خلع ید از اراضی ملی به ارزش ۱۶۵۰میلیارد ریال، حفاظت از اماکن و محموله‌های هسته‌ای و پیشگیری از ۷۹۵ مورد خرید و فروش و حفاری غیرمجاز اشیاء تاریخی از جمله دست‌آوردهای یگانهای حفاظت سازمان‌ها تا امروز است.

سردار شرفی در پایان با اعلام آمادگی پلیس پیشگیری برای تاسیس یگان حفاظت در همه سازمان‌های علاقه‌مند، در مورد انتظارات این پلیس از سازمان‌ها گفت: با توجه با اینکه امکانات یگان‌ها با ماموریت‌هایشان متناسب نیست از سازمان‌ها می خواهیم که به این موضوع آگاهی داشته و یگان‌ها را در انجام ماموریت خود یاری کنند و همچنین از دولت و سازمان‌های متقاضی یگان نیز درخواست همراهی و همکاری نزدیک را داریم.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان