تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶

تعامل ناجا با سایر ارگان‌ها فرصت سوءاستفاده از دشمنان را گرفته‌است

معاون دادستان کل کشور گفت: تعامل و همکاری ناجا با سایر ارگان ها سبب شده فرصت سوء استفاده دشمنان که مترصد آسیب زدن به امنیت کشور هستند گرفته شود.

رویداد۲۴-معاون دادستان کل کشور گفت: تعامل و همکاری ناجا با سایر ارگان ها سبب شده فرصت سوء استفاده دشمنان که مترصد آسیب زدن به امنیت کشور هستند گرفته شود.کمیته راهبردی همکاری مشترک پلیس با دستگاه ها و سازمان های قضائی و امنیتی با حضور سردار"عبدالرضا ناظری " فرمانده انتظامی استان و دکتر "فیروزی" معاون دادستان کل کشور، غلامعباس ترکی دادستان نظامی استان تهران، مصطفی محبی مدیر کل سازمان زندان‌های استان تهران، مسعود قادی پاشا مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران به همراه دادستان‌ها و روسای دادگستری و مسئولان انتظامی شرق استان تهران در محل سالن فجر ستاد انتظامی استان برگزار شد.

 در این مراسم فیروزی معاون دادستان کل کشور با تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسین (ع) و تبریک هفته ناجا ، با تقدیر و تشکر از تعامل و همکاری خوب فرماندهی انتظامی شرق استان تهران با دستگاه قضا و سازمان های امنیت ساز ،رسالت نیروی انتظامی در برقراری امنیت و نظم جامعه را، رسالتی سنگین خواند و گفت: نیروی انتظامی به صورت علنی و میدانی، امنیت را در جامعه برقرار می کند و دستگاه قضائی خود را مکلف به حمایت همه جانبه از این نیروی خدمتگزار می داند.

وی به لزوم حمایت همه جانبه مردم و مسئولان از نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: اگر همدلی، وحدت و همکاری در بین مسئولان و مردم وجود داشته باشد دشمن نمی تواند دربین ما رخنه کند و این امر مهم با بصیرت و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به دست می آید.

معاون دادستان کل کشور افزود : جایگاه نیروهای مسلح و خصوصا نیروی انتظامی جایگاه رفیعی است و از تقدس خاصی در بین مردم برخوردار می باشد؛ با تلاش نیروی انتظامی و دستگاه های قضائی، مجرمان هیچ نقطه امنی برای ارتکاب اعمال مجرمانه خود نخواهند داشت و تعامل و همکاری نیروی انتظامی با سایر ارگان ها سبب شده فرصت سوء استفاده دشمنان که مترصد آسیب زدن به امنیت کشور هستند گرفته شود.

فیروزی با بیان اینکه امنیت یکی از مواهب الهی و به تعبیر مقام معظم رهبری مانند چتری که بر سر همه گسترده شده و به عقیده، قوم و مذهب کاری ندارد، اظهار داشت: قضات دادسرا و ضابطان ، دو بازوی دادستان ها هستند که با عدالت خواهی احساس امنیت را در جامعه گسترش می دهند و باعث تثبیت ریشه های امنیت پایدار می شوند.

این مقام قضائی در ادامه به بندهای قانون آیین دادرسی کیفری و نحوه برخورد ضابطان عام و خاص و چگونگی عملکرد آنها پرداخت و افزود: ضابطان باید به صورت مستمر آموزش ببینند و با مطالعه و آگاهی بیشتر احکام قضائی را اجرایی کنند.

 فیروزی در پایان، هدف کلی دستگاه قضا و ناجا را احیا حقوق مردم دانست و از زحمات بی شائبه ضابطان قضائی در شرق استان تهران در راستای اجرای موفق ماموریت ها قدردانی کرد.

در بخش دیگر این جلسه  ترکی دادستان نظامی استان تهران با اشاره به پیش بینی احداث مجتمع قضائی دادسرای نظامی در شرق استان تهران خاطر نشان کرد: تمهیدات و راهکارهای لازم در خصوص احداث این مجتمع قضائی با استقرار قضاتی که به احکام نظامی آشنا باشند اندیشیده شده تا اسرار نظامی حفظ شود.

وی با تقدیر از فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران در صیانت از کارکنان و کاهش جرایم مهم تصریح کرد:نیروی انتظامی امین مردم است و به عنوان الگوی جامعه نقش بسزایی در ارتقاء قانون پذیری شهروندان دارد.

در ادامه سردار عبدالـــرضا ناظری با گرامیداشت هفته ناجا و تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و بیان خیر مقدم به مدعوین ،از امنیت به عنوان اصلی ترین زیر ساخت جوامع یاد کرد.

وی با شرح شعار هفته نیروی انتظامی«پلیس برای امنیت ، امنیت برای همه»، گفت: این شعار بر اساس پشتوانه هایی با تکیه بر منویات مقام معظم رهبری در حوزه های ماموریتی و شرایط محیطی و مکانی به عنوان چراغ راه نیروی انتظامی در طول سال تعیین شده است .

سردار ناظری با بیان اینکه امنیت هم هدف و هم وسیله است، افزود: امنیت یک پیش‌نیاز برای نیازهای اساسی کشور در حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است ، از این رو باید مردمی شود چرا که افزایش مشارکت مردمی در ایجاد امنیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی، جرایم و ناهنجاری‌ها اثرگذار خواهد بود.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران، اولویت‌های نیروی انتظامی را در سه حوزه مطالبات مقام معظم رهبری، مطالبات مردمی و ماموریت‌های تعریف شده ناجا برشمرد و از جمله مطالبات مردمی به ایجاد فضای امن برای زندگی، بهره‌مندی از خدمات اداری و انتظامی مناسب و پاکسازی چهره اجتماعی جامعه از ناهنجاری‌ها عنوان کرد .

این مقام ارشد انتظامی، ارتقاء ارائه خدمات انتظامی از نظر کمی و کیفی، ایجاد طرح‌های امنیت اجتماعی و اخلاقی و افزایش قابلیت‌های فنی پلیس بویژه در عرصه فضای مجازی، ملموس‌سازی حضور پلیس در جامعه و آسان‌سازی دسترسی مردم به نیروی انتظامی را از مهمترین اولویت های فرماندهی انتظامی استان عنوان کرد و تحقق این مولفه ها را مستلزم همکاری همه دستگاه های نظارتی، قضائی ، اجرایی و امنیتی با نیروی انتظامی برشمرد.

سردار ناظری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به گستردگی جغرافیای شرق استان تهران بویژه وجود کویر و تهدیدات پیرامون آن در این استان خاطر نشان کرد:صدور احکام قضائی متناسب با ماموریت های از اولویت های همکاری های دوجانبه پلیس و دستگاه قضا در جهت کاهش جرایم است.

رئیس پلیس استان با اشاره به نیاز مبرم به احداث مجتمع قضائی نظامی در خور شان کارکنان نظامی تاکید کرد: با احداث این مجتمع در شرق استان تهران باید تردد طولانی کارکنان نیروهای مسلح به دادسراهای نظامی کاهش یابد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان