تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶

تأکید وزیر خارجه انگلیس بر حمایت از برجام در در دیدار با صالحی

بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه در آستانه فرارسیدن مهلت کاخ سفید برای تائید مجدد پایبندی تهران بر توافق هسته ای (برجام)، پس از تماس تلفنی با همتایانش در ایران و ایالات متحده، بر حمایت کامل لندن از این توافق، تاکید کرد.

رویداد۲۴-بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه در آستانه فرارسیدن مهلت کاخ سفید برای تائید مجدد پایبندی تهران بر توافق هسته ای (برجام)، پس از تماس تلفنی با همتایانش در ایران و ایالات متحده، بر حمایت کامل لندن از این توافق، تاکید کرد.   جانسون روز گذشته (سه شنبه) با رکس تیلرسون و محمد جواد ظریف وزیران امور خارجه ایالات متحده و ایران برای تاکید بر تداوم منافع برجام برای همه طرف های این توافق تلفنی گفت و گو کرد.

این بیانیه می افزاید: انگلستان، فرانسه و آلمان بر پایبندی حکومت ایران به تعهدات هسته ای خود تاکید کرده اند. بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس می افزاید: جانسون امروز (چهارشنبه) با دکتر علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری ایران برای تاکید بر تداوم پایبندی ایران بر برجام، در لندن ملاقات خواهد کرد.
دکتر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، پس از حضور در یک نشست هسته ای در رم، به لندن سفر کرده است.
جانسون افزود: توافق هسته ای، توافق بسیار مهمی است و بریتانیا از این توافق حمایت و بر اهمیت تداوم پایبندی همه طرف ها به تعهداتشان تاکید می کند.
وی افزود: من همچنان بر دیدگاهم ثابت و استوار باقی هستم که توافق هسته ای دستاورد تاریخی بود که بدون شک جهان را امن تر کرده است. این توافق که نتیجه 13 سال تلاش و فعالیت های دیپلماتیک است، موجب افزایش امنیت هم در منطقه (خاورمیانه) و هم در انگلیس شده است و ما به تشویق و ترغیب ایالات متحده به درنظر گرفتن این تاثیرات و پیامدهای امنیتی (در تصمیم گیری هایش در باره برجام) ادامه می دهیم.
این بیانیه می افزاید: کارن پیرس مدیر سیاسی دفتر امور خارجی و مشترک المنافع انگلیس وابسته به وزارت امور خارجه انگلیس نیز در نشست سه شنبه شب همتایانش از فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا برای بررسی موضع اروپا در باره برجام حضور یافت.
کیم داروچ سفیر انگلیس در ایالات متحده نیز با همتایان اروپایی خود درباره اهمیت این توافق در نشست شورای آتلانتیک مذاکره کرد و به ملاقات با سیاستمداران بلندپایه ایالات متحده برای تشریح موضع انگلستان (در باره برجام) ادامه می دهد.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان