تاریخ انتشار: ۲۱:۳۳ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶

6 منبع مهم پروتئین گیاهی برای بدن

متخصصان توصیه می‌کنند که روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ گرم بادام مصرف شود. بادام سرشار از کلسیم، آهن و پروتئین‌های گیاهی است. این ماده غذایی به‌ویژه برای گیاهخواران فوق‌العاده است. علاوه بر این بادام سرشار از سیالیسیلات است که باعث ساخت اسید سالیسیلیک آسپرین می‌شود.

رویداد۲۴-متخصصان توصیه می‌کنند که روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ گرم بادام مصرف شود. بادام سرشار از کلسیم، آهن و پروتئین‌های گیاهی است. این ماده غذایی به‌ویژه برای گیاهخواران فوق‌العاده است. علاوه بر این بادام سرشار از سیالیسیلات است که باعث ساخت اسید سالیسیلیک آسپرین می‌شود.  برنج کامل

✅ با وجود اینکه برنج کامل سالم‌تر است اما باید بدانید که همه انواع برنج‌ها سرشار از پروتئین‌های گیاهی هستند. این ماده غذایی حاوی کربوهیدرات، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای متابولیسم بدن است. این نوع برنج را به برنامه غذایی تان افزوده و از فواید آن بهره ببرید.

▫️ جو دوسر

✅ جو دوسر نیز جزو مواد غذایی فوق‌العاده است. مواد معدنی، ویتامین‌ها و اسیدآمینه‌های ضروری موجود در این ماده غذایی ارزش بالایی دارند. جوی دوسر باعث بهبود گوارش، کاهش اسیدهای صفراوی و بهبود عملکرد روده‌ها شده و ایجاد احساس سیری می‌کند.

▫️ عدس

✅ عدس سرشار از مواد مغذی بوده و یکی از منابع مهم پروتئین گیاهی محسوب می‌شود. این ماده غذایی برای لاغری به شیوه سالم و همچنین افزایش انرژی بدون دریافت چربی موثر است. با مصرف عدس ویتامین‌های A، B۱، B۲، B۳، B۶، C و E و همچنین پتاسیم، فسفر، کلسیم، آهن، منیزیم و سدیم به بدن می‌رسد.

▫️گردو

✅ گردو را گنجینه مواد مغذی بدانید. گردو بخشی از رژیم مدیترانه‌ای را تشکیل می‌دهد و از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری می‌کند چون حاوی اسیدهای چرب سالم است. مصرف منظم گردو و بادام باعث کاهش احساس گرسنگی، کاهش تجمع ترکیبات التهاب زا و بهبود خلق و خوی می‌شود.

▫️ پسته

✅ اگر پسته دوست دارید می‌توانید روزانه بین ۱۵ تا ۳۰ گرم از آن میل کنید. به این ترتیب انرژی و پروتئین خوبی نصیبتان می‌شود و از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی به میزان زیادی دور می‌مانید. پسته سرشار از چربی‌های اشباع نشده مونو و پولی است و به کاهش میزان کلسترول خون کمک می‌کند./ 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان