تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶

حبس اشتباه صدها قربانی شکنجه در بازداشتگاه‌های پناهجویان انگلیس

دیوان عالی انگلیس اعلام کرد که صدها تن از قربانیان شکنجه در بازداشتگاه‌های مخصوص پناهجویان به طور غیرقانونی زندانی شده‌اند.

رویداد۲۴-دیوان عالی انگلیس اعلام کرد که صدها تن از قربانیان شکنجه در بازداشتگاه‌های مخصوص پناهجویان به طور غیرقانونی زندانی شده‌اند. دیوان عالی انگلیس طی حکمی اعلام کرد که صدها تن از قربانیان شکنجه در بازداشتگاه‌های مخصوص پناهجویان در این کشور به طور غیرقانونی محبوس شده‌اند.

این حکم پس از شکایت ۷ مهاجر تازه رها شده از بازداشتگاه‌های پناهجویان در انگلستان صادره شده است.

بر همین اساس، قربانیان با ارائه مستنداتی به دیوان عالی انگلیس ثابت کردند که در کشورهای اصلی خود قربانی شکنجه بوده‌اند و دولت بدون توجه به این موضوع و بدون هیچ توجیهی آنها را در بازداشتگاه‌ها به مدت طولانی محبوس کرده است.

بر اساس این حکم، بخش‌هایی از سیاست ابلاغی وزارت کشور انگلیس در قبال پناهجویان که در سپتامبر ۲۰۱۶ ابلاغ شده، منجر به نقض حقوق پناهجویان و قربانیان شکنجه شده است.

بر اساس برخی تحقیقات انجام شده، بسیاری از پناهجویان بازداشتی در انگلیس از قربانیان قاچاق، تجاوز جنسی، تروریسم، بازداشت‌های خودسرانه و... هستند و علیرغم به همراه داشتن اسناد معتبر مرتبط، از سوی نیروهای امنیتی انگلیس در بازداشت نگه داشته می‌شوند.

بر اساس این گزارش، دادگاه بر همین اساس حکم رسیدگی به وضعیت قربانیان شکنجه در بازداشتگاه‌های انگلیس را صادر کرده  است.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان