تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۱ مهر ۱۳۹۶

بستر همکاری‌های ایران و فرانسه در بخش کشاورزی آماده است

سفیر ایران در فرانسه با اشاره فراهم شدن شرایط نسبتا مناسب در روابط تهران و پاریس، برای توسعه سطح روابط اقتصادی دوکشور اظهار امیدواری کرد.

رویداد۲۴-سفیر ایران در فرانسه با اشاره فراهم شدن شرایط نسبتا مناسب در روابط تهران و پاریس، برای توسعه سطح روابط اقتصادی دوکشور اظهار امیدواری کرد.نشست بیش از ۳۲ تن از نمایندگان شرکت‌ها و فعالان اقتصادی استان‌های مختلف کشورمان از بخش خصوصی و دولتی به سرپرستی اتاق بازرگانی استان گلستان و با حضور نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی و همچنین ابوالقاسم دلفی، سفیر کشورمان در فرانسه در محل سفارت ایران در پاریس برگزار شد.

در این نشست، ابوالقاسم دلفی گفت: با توجه به شرابط نسبتا مناسب روابط بین دو کشور و بسترهای ایجاد شده، انتظار می‌رود روابط اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و فرانسه توسعه بیشتری یابد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی استانی دو کشور در مسیر توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور نقش مهمی ایفاء کند به ویژه اینکه بستر همکاری‌های ایران و فرانسه در بخش کشاورزی آماده است و سفر اخیر وزیر جهاد و کشاورزی کشورمان به فرانسه و امضای چهار تفاهنامه همکاری تاییدکننده این موضوع است.

سفیر ایران در پاریس با بیان اینکه سطح روابط اقتصادی دو کشور ترازوی سنجش و ارزیابی روابط اقتصادی با سایر کشورها است، اظهار داشت: سفارت آماده خدمتگذاری برای استفاده از ظرفیت‌های استانی است. 

در ادامه این نشست، قره‌خانی، نماینده شهر گرگان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون انرژی مجلس تصریح کرد: نگاه مجلس شورای اسلامی این است که مناسبات سیاسی می‌تواند به افزایش مبادلات اقتصادی با کشورها منتهی شود. فرانسه در مباحث سیاسی و اقتصادی پیشانی اتحادیه اروپا است و روابط با این کشور برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین مجلس شورای اسلامی به جد خواهان تعمیق روابط اقتصادی و همچنین استانی با فرانسه است و از تلاش‌های وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های در این زمینه حمایت می‌کند.

در ادامه جلسه، نمایندگان شرکت‌های حاضر در جلسه به تشریح فعالیت‌های اقتصادی خود در زمینه محصولات غذایی، بسته‌بندی و کشاورزی پرداختند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان