تاریخ انتشار: ۲۰:۱۶ - ۲۱ مهر ۱۳۹۶
محمدرضا مهدوی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

به صعود تیم ملی فوتبال در جام جهانی خوشبینم

محمدرضا مهدوی، مدافع سابق سرخابی‌های پایتخت و تیم ملی فوتبال معتقد است تیم کیروش باید بازی‌های دوستانه بیشتری را با تیم‌های قدرتمند دنیا برگزار کند زیرا هم باعث روحیه بازیکنان می‌شود و هم تیم محک جدی می‌خورد.
رویداد۲۴- محمدرضا مهدوی، مدافع سابق سرخابی‌های پایتخت و تیم ملی فوتبال معتقد است تیم کیروش باید بازی‌های دوستانه بیشتری را با تیم‌های قدرتمند دنیا برگزار کند زیرا هم باعث روحیه بازیکنان می‌شود و هم تیم محک جدی می‌خورد.

سه شنبه شب تیم ملی ایران در دیداری دوستانه مهمان روسیه، میزبان جام جهانی 2018 بود که پس از پایان 90 دقیقه تلاش موفق به تساوی مقابل این تیم اروپایی شد. از این‌رو به سراغ محمدرضا مهدوی بازیکن سابق تیم ملی رفتیم تا از نظرات وی راجع به تیم ملی باخبر شویم.

محمدرضا مهدوی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ می‌گوید در حال حاضر ضعف مشهودی در تیم ملی احساس نمی‌شود زیرا که توانستیم با اقتدار به جام جهانی برویم.

در طول چند دهه اخیر کمتر شاهد بازی‌های دوستانه تیم ملی فوتبال با تیم‌های قوی دنیا بودیم. سه شنبه شب فرصتی دست داد تا با روسیه، میزبان جام جهانی دیداری تدارکاتی داشته باشیم. وجود بازی‌های دوستانه‌ای در این سطح را برای آماده سازی تیم کیروش چقدر لازم و ضروری می‌دانید؟
بازی های دوستانه برای تیم ملی آن هم تا جام جهانی بسیار لازم و واجب است و چه بهتر که این دیدارها بیش از این باشد تا تیم با آمادگی بیشتری وارد مسابقات 2018 روسیه شود. هرچقدر بازیکنان زیر نظر سرمربی تمرین کنند باز نمی توانند آن تجربه ای که در دیدارهای دوستانه به دست می آورند را کسب کنند. بازی تدارکاتی فرصتی است تا بازیکنان دستورات مربی را در زمین پیاده کنند و مربی آنجاست که به ضعف و قوت تیم خود پی می‌برد. یکی از مزایای دیدارهای دوستانه اینست که تیم های روبروی ما خیلی از تاکتیک های تیم خبر ندارند در حالی که اگر به بازی های داخلی روی آوریم دست سرمربی برای تیم مقابل رو است. من هم معتقدم باید بازی های دوستانه بیشتری را با تیم های قدرتمند دنیا برگزار کنیم زیرا هم باعث روحیه بازیکنان می شود و هم تیم محک جدی می خورد. برای من باعث خوشحالی است که پس از مدت ها تیم ملی ما توانست یک دیدار خوب تدارکاتی آن هم با میزبان جام جهانی برگزار کند که شکر خدا نتیجه بازی هم برای کشور آبرومندانه بود.

ماه‌هاست که تیم ملی ایران نباخته و تا همین چند وقت پیش مرتبا شاهد کلین شیت‌های متعدد در تیم بودیم. به نظرتان ایجاد این‌چنین ساختاری چقدر می‌تواند به تیم ملی در جام جهانی کمک کند؟
فوتبال دنیا هم به این رسیده که برای نتیجه گرفتن ابتدا نباید گل خورد. خدا را شکر آقای کیروش خیلی خوب توانسته این فرهنگ را در فوتبال ملی ما جاری کند. من مطمئنم که با کیروش می توانیم در جام جهانی نتایج خوبی را به دست آوریم زیرا شکل بازی و هماهنگی بچه ها در سطح بالایی قرار گرفته و با عملکرد خوبی که در دفاع و دروازه داریم می توانیم به هدف خودمان برسیم. امروز شخصیت تیم ما به حدی پیشرفت کرده که بچه ها با گل خوردن ناراحت می شوند دیگر چه برسد به باختن.

بزرگترین نقاط ضعف تیم ملی را در شرایط کنونی در چه می‌بینید؟
در حال حاضر ضعف مشهودی در تیم احساس نمی شود زیرا که توانستیم با اقتدار به جام جهانی برویم. شاید اگر قرار باشد به یک نقطه ضعف اشاره کنم اینست که در شرایطی که بازی تدافعی می کنیم کمتر در ضدحملات موفق هستیم که امیدوارم تا جام جهانی هم این مسئله برطرف شود.

عملکرد ایران در بازی‌های مقدماتی جام جهانی به قدری خوب بوده است که بسیاری توقع دارند تیم ملی در جام جهانی از گروه خود صعود کند. به نظر شما این یک مطالبه منطقی است یا طرح این موضوع می‌تواند تیم را با چالش روبرو کند؟
حقیقتا با عملکردی که در بازی های مقدماتی داشتیم و توانستیم به رکوردهایی هم برسیم توقع مردم بالا رفته است. برای اولین بار موفق شدیم دو بار پیاپی به جام جهانی صعود کنیم. گل نخوردن های متعدد تیم و صعود زودهنگام به جام جهانی حتی کارشناسان را هم به صعود تیم ملی در مسابقات جام جهانی امیدوار کرده است. به هر حال انتظارات مردم از تیم بالا رفته و حتی خود بازیکنان هم امروز در خودشان می بینند که دست به کارهای بزرگی بزنند. من هم به مانند خیلی ها به تیم ملی خوشبینم و امیدوارم بچه ها بتوانند از گروه خود صعود کنند.

کارلوس کیروش یکی از کاندیداهای برترین مربی فوتبال تیم‌های ملی است. این انتخاب چقدر می‌تواند برای ایرانیان مهم باشد؟
من هم مثل همه ایرانی ها روی تمام موضوعات کشور تعصب دارم. موفقیت کیروش، موفقیت فوتبال ملی ماست. امیدوارم کارلوس کیروش به عنوان بهترین مربی ملی جهان برگزیده شود که این اتفاق باعث سربلندی همه هموطنان خواهد شد.
نظرات شما
پیشخوان