تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶
صادقی:

محبوبیت خاتمی با هیچ محدودیتی از بین نمی‌رود/ پیگیر سوال از وزیر اطلاعات هستم

نماینده مردم تهران تاکید کرد: خاتمی در قلب مردم جای دارد و هرچقدر هم برای او محدودیت ایجاد کنند، محبوبیتش نه تنها از بین نمی‌رود بلکه بین جامعه بیشتر می‌شود.
رویداد۲۴-نماینده مردم تهران تاکید کرد: خاتمی در قلب مردم جای دارد و هرچقدر هم برای او محدودیت ایجاد کنند، محبوبیتش نه تنها از بین نمی‌رود بلکه بین جامعه بیشتر می‌شود.

محمود صادقی، درباره این‌که در شرایطی که همه باید در برابر آمریکا یکصدا باشند برخی مطرح می‌کنند که طی چهار سال برجام هیچ چیز نداشته، این‌گونه اظهارنظرها درست است یا خیر خیر، گفت: روسای قوا باید در مقابل بیگانگان برای پیگیری حقوق ملت ایران مخصوصا در بحث برجام و توافق هسته‌ای هم‌نوا باشند و باید یکصدا بیرون بیاید؛ این ناهماهنگی بازتاب‌های بدی به بیرون می‌فرستد.

وی در پاسخ به این سوال که اعمال محدودیت‌های جدید برای سید محمد خاتمی را چگونه ارزیابی می‌کنید و آیا این محدودیت‌ها سیاسی است یا خیر عنوان کرد: قطعا محدودیت‌ها در مورد آقای خاتمی سیاسی است. اما این محدودیت‌ها  نشان می‌دهد رییس دولت اصلاحات تا سه ماه حق حضور در هیچ مکان و جلسه عمومی را ندارد؛ اما بعدا  آن‌ها را تکذیب کردند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه این کار خلاف قانون است، گفت: اولا این گونه اقدامات برای مجرمان خطرناک در نظر گرفته می‌شود ثانیا این قانون روال خاصی دارد که باید از یک مسیر مشخص طی شود که  انجام نگرفته است.

صادقی با اشاره به اینکه این کار خلاف حقوق شهروندی است، گفت‌: خاتمی در قلب مردم جای دارد و هرچقدر هم برای او محدودیت ایجاد کنند، محبوبیتش نه تنها از بین نمی‌رود بلکه بین جامعه بیشتر می‌شود. در این شرایط خاص که دشمنان دندان تیز کرده‌اند و در مقابل ملت ایران ایستاده‌اند با این حرکت‌ها نباید بهانه به دست دشمن داد.

وی خاطرنشان کرد: تفرقه در صفوف ملت به جای این که توجه آنان را متوجه دشمنان کنیم، حرکت ناشایستی است. امروز بحث کردستان عراق برجام و تهدیدات ترامپ مطرح است و همه نظام باید در مقابل دشمن بایستند.

این سیاست‌مدار اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که جریان پرسیدن سوال و جمع آوری امضا برای حضور وزیر اطلاعات در مجلس به کجا کشیده است، گفت: من از ایشان سوال دارم، حتی معاون پارلمانی وی از من سوال کرد که سوال پرسیدنتان پابرجاست؟ من هم پاسخ دادم بله ایشان باید به مجلس بیایند و درباره این موضوع پاسخی روشن دهند.

نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه برخی حقوقدانان معتقدند قوه قضاییه خلاف قانون آزمون ماده ۱۸۷ را برگزار می‌کند و موضع مجلس چیست، گفت: از لحاظ حقوقی مساله واضح است در آن قانون، آن‌دسته از احکام برنامه توسعه که دائمی و ماندنی بودند، استخراج و تصویب شد و جایی برای این ماده نیامده است. به قول معروف حرمت امام زاده را متولی نگاه می‌دارد پس این خود قوه قضاییه است که در درجه اول باید اقدام کند.

صادقی تاکید کرد: این کار خلاف قانون است و باید ورود پیدا کنیم اخیرا هم جمعی از وکلا در دیوان عدالت طرح شکایت کرده‌اند و درخواست دستور موقت کردند که شنیدم دیوان عدالت هم واکنش مثبتی نشان داده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس به این مسئله  ورود می‌کند یا خیر؟ گفت: بله ما باید ورود کنیم.
منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان