تاریخ انتشار: ۲۱:۲۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶
در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مطرح شد:

مرتضی بانک: مسیر حرکتی مناطق آزاد مسیر موفقی است

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مسیری که در مناطق آزاد در حال طی شدن است، مسیر موفقی است، اگر شرایط کشور را با شرایط مناطق آزاد تطابق بدهیم مشخص می‌شود اهداف مناطق آزاد تا حدودی موفق بوده است.
مسیر حرکتی مناطق آزاد مسیر موفقی است/باید به دیپلمات‌های کشورمان افتخار کنیم
رویداد۲۴- مرتضی بانک عصر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، افزود: از اتفاقی که دیروز در صحنه بین‌الملل افتاد باید درس بگیریم، در موضوع برجام جنجال‌های بسیار زیادی از سوی افرادی که اهل تعامل بین‌المللی نیستند به پا شد، اما نتیجه این اقدامات مغرضانه در میدان عمل در مقابل اتحاد و انسجام ملت ایران و جامعه بین‌الملل فرو ریخت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروز همه ملت ما واحد و منسجم در کنار تصمیم سازان این کشور برای رسیدن به اهداف این نظام و برای آوازه بلند خلیج‌فارس همیشگی و دائمی کنار هم ایستادند، این‌همه جنجال و تبلیغات منفی با انسجام و اتفاق ملت ایران فروریخت و طرف مقابل را به انزوا کشاند.

وی عنوان کرد: امروز باید افتخار کنیم به دیپلمات‌ها و مردان بزرگ کشورمان که در موضوع برجام چنان هدفمند اهداف خود را در این برنامه پیش بردند که منافع ملت حفظ شود، در این نبرد کسانی که مخالف این جریان بودند در مقابل ایران و جامعه بین‌الملل منزوی خواهند بود.

مشاور رئیس‌جمهوری افزود: خوشبختانه نکاتی که رئیس‌جمهوری پس از مواضع ترامپ مطرح کرد، دقیق، استراتژیک و تأثیرگذار بود، امروز جامعه ما اهداف خود را با آرامش ادامه می‌دهد، کسانی که فکر می‌کردند می‌توانند تأثیر جدی در سیاست‌های جامعه ایران بگذارند و شوک به وجود بیاورند متوجه شدند این ملت همچنان به راه خود برای توسعه تولید، سرمایه‌گذاری حرکت می‌کند .

بانک تصریح کرد: امروز اقتصاد مقاومتی بیش‌ازپیش خود را نمایان می‌کند و جامعه ما در آرامش برای رسیدن به اهداف حرکت می‌کند، اتفاق و انسجام در بین همه عناصر جامعه بروز پیداکرده است، باید به این دستاورد بزرگ دیپلماسی ارج بنهیم و توانمند و قدرتمند برای دست‌یابی به اهداف تلاش کنیم.

وی ادامه داد: وقتی زیربناها و چارچوب‌ها دقیق باشد و همه عناصر کنار هم قرار بگیرند، می‌شود برای رسیدن به اهداف امیدوارانه حرکت کرد، مناطق آزاد بر اساس فکر بلندمدت ایجادشده است، در کشور ما برای رسیدن به همه اهداف باید همه عوامل و عناصر به کار گرفته شود تا اهداف محقق شود، نباید در مقابل ناملایمات اهداف را گم کنیم.

مشاور رئیس‌جمهوری اضافه کرد: مسیری که در مناطق آزاد در حال طی شدن است، مسیر موفقی است، اگر شرایط کشور را با شرایط مناطق آزاد تطابق بدهیم مشخص می‌شود اهداف مناطق آزاد تا حدودی موفق بوده است، نمی‌توانیم همه نیازمندی‌ها را از یک حوزه انتظار داشته باشیم، در مسیر توسعه اقتصادی کشور مناطق آزاد یک الگو است و مبنای فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی در مناطق آزاد مبتنی بر تلاش بخش خصوصی است .

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تصریح کرد: منطقه آزاد کیش یکی از مهم‌ترین مناطق است که می‌تواند در حوزه گردشگری بیش‌ازپیش از سرمایه‌های جهانی استفاده کند، ارتباط سرمایه‌گذار داخلی و خارجی باعث جهش در حوزه اقتصادی می‌شود.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی و نیز بهره‌مندی از سرمایه‌گذاری خارجی در کنار حمایت از سرمایه‌گذار داخلی در مناطق آزاد یک ضرورت است.

بانک تصریح کرد: این کشور چنان توانمندی‌هایی دارد که اگر از آن‌ها درست استفاده شود می‌تواند به یکی از بنیان‌های اقتصادی دنیا تبدیل شود، باید از امکانات بین‌المللی برای توسعه کشور و به‌ویژه مناطق آزاد استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: باید تلاش کنیم منطقه آزاد کیش آن‌چنان از جذابیت‌ها برخورد باشد که ماندگاری گردشگران افزایش یابد، ارائه خدمات باید به شکلی باشد که رضایت گردشگران و مردم تأمین شود.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان