تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶
مهدی فنونی‌زاده:

موفقیت استقلال با مدیریت فتح‌الله‌زاده میسر است

مهدی فنونی‌زاده، پیشکسوت باشگاه استقلال یکی از تماشاگران بازی آبی‌پوشان پایتخت مقابل فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی بود. او معتقد است استقلال در طول 90 دقیقه حتی یک موقعیت هم روی دروازه خوزستانی‌ها ایجاد نکرد و اگر این روال در تیم ادامه داشته باشد، شکست سختی در دربی انتظار استقلال را می‌کشد.
رویداد۲۴- مهدی فنونی‌زاده، پیشکسوت باشگاه استقلال یکی از تماشاگران بازی آبی‌پوشان پایتخت مقابل فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی بود. او معتقد است استقلال در طول 90 دقیقه حتی یک موقعیت هم روی دروازه خوزستانی‌ها ایجاد نکرد و اگر این روال در تیم ادامه داشته باشد، شکست سختی در دربی انتظار استقلال را می‌کشد. در همین رابطه با وی به گفت‌وگو نشستیم و نظرات مدافع سابق استقلال را جویا شدیم.

تساوی بدون گل استقلال در مقابل فولاد خوزستان نشان داد که آبی‌پوشان با شفر هم با موفقیت، فرسنگ‌ها فاصله دارد. ارزیابی شما از اولین تجربه سرمربیگری شفر در استقلال چه بود؟
سرمربی تیم باید حداقل سه، چهار ماه با تیم کار کند تا بشود عملکرد او را ارزیابی کرد. به هر حال شفر مربی بزرگ و با کارنامه ای است ولی باید بگویم استقلال مقابل فولاد خوزستان بی برنامه ظاهر شد. به نظر من استقلال منصوریان از استقلال شفر بهتر بازی می کرد. البته این مربی آلمانی اول راه است و هنوز باید با تیم کار کند. موضوعی که در بازی دیشب برای من عجیب بود نداشتن فرصت گلزنی برای استقلالی ها بود. شاگردان شفر مقابل فولادی ها حتی یک موقعیت هم خلق نکردند و این خیلی نگران کننده است. اگر استقلال به همین منوال جلود برود شکست سنگینی را در دربی متحمل خواهد شد و آن وقت این هواداران هستند که بیشتر از همه اذیت می شوند.

به هر تقدیر شفر جایگزین منصوریان شد. به نظر شما این تغییر می‌تواند آینده بهتری را برای استقلال رقم بزند؟
من با رفتن منصوریان موافق نبودم و از نظر من این تعویض و حاشیه های پس از آن زیر سر فردوسی پور بود. پخش برنامه نود از تلویزیون دولتی آن هم با این همه بیننده خیلی در جامعه تاثیرگذار است. فردوسی پور چند هفته پیش خانواده بزرگ استقلال را به جان هم انداخت؛ هرچند در ادامه احساس کردم که خودش هم پشیمان شد. این مجری توانا نباید حاشیه های باشگاه را پشت بلندگو علنی می کرد. از همه این حرف ها گذشته شفر امروز سرمربی استقلال است و باید به او کمک فکری داد. شفر دو دستیار ایرانی که از خانواده استقلال هستند را لازم دارد و متعجبم که چرا دین محمدی و طاهری را برای کمک به این مربی به تیم اضافه نکردند. حضور این دو مربی می توانست ذهن شفر را جهت دهد. دیشب یک نفر باید به شفر می گفت که حضور جپاروف در دقیقه 88 هیچ دردی را دوا نمی کند و او بازیکن بزرگی است و می تواند که خیلی زودتر از این ها به زمین بیاید و تیم را کمک کند.

استرس موجود در بین بازیکنان استقلال را چقدر به ضعف هیات مدیره مرتبط می‌دانید؟
هیات مدیره استقلال خیلی آشفته است و باید با یکدیگر هماهنگ تر شوند. آن ها باید بدانند که شفر دست تنها نمی تواند تیم را موفق کند. امروز حضور افرادی مثل فرهاد مجیدی، سیروس دین محمدی، بیژن طاهری و دیگر پیشکسوتان تیم می تواند راه برون رفت استقلال از بحران باشد. انتظار است که هیات مدیره و مدیرعامل تیم برای هماهنگی هرچه بیشتر شفر با بازیکنان جلسات مداومی را تشکیل دهد تا تصمیمی درست برای استقلال گرفته شود.

تا شهرآورد بزرگ پایتخت فرصتی نمانده است. به نظر شما استقلال می‌تواند جلودار پرسپولیس هجومی باشد؟
حدود دو هفته تا دربی مانده و امیدوارم استقلال تا آن موقع سر و سامانی پیدا کند. مشکل اصلی این روزهای استقلال مسائل روحی و روانی است وگرنه به لحاظ فنی و بازیکن شرایط تیم بد نیست.

بسیاری از هواداران پس از بازی دیشب علیه مدیرعامل باشگاه و به حمایت از فتح الله‌زاده شعار سر دادند. شما هم معتقدید در شرایط کنونی باشگاه به یک فتح‌الله‌زاده احتیاج دارد؟
دوران اوج استقلال در زمان مدیریت فتح‌الله‌زاده بوده است. از طرف دیگر نتایج قابل قبول دهه های اخیر تیم با مرحوم پورحیدری و قلعه نویی رقم خورد. من فکر می کنم علاج درد استقلال حضور فتح‌الله‌زاده و یک مربی مثل امیر قلعه‌نویی است.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان