تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶
بدنبال اعمال محدودیت‌های جدید علیه رئیس دولت اصلاحات صورت گرفت

اعتراض مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به محدودیت‌های سید محمد خاتمی

بدنبال اعمال محدودیت‌های جدید علیه سید محمد خاتمی مجمع مدرسین و محققین حوزه‌ی علیمه قم بیانیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است:
رویداد۲۴- بدنبال اعمال محدودیت‌های جدید علیه سید محمد خاتمی مجمع مدرسین و محققین حوزه‌ی علیمه قم بیانیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: 

قانون اساسی نیز در اصول متعددی آزادی های شخصی و عمومی را به طور برابر برای همه شهروندان  به رسمیت شناخته و  حکومت و نهادهای آن را از محدود کردن آن بازداشته است؛ از این رو اعمال محدودیت برای شهروندان بدون تشکیل دادگاه صالحه نه تنها غیر قانونی است بلکه با آموزه های دینی و اسلامی نیز ناسازگار است.

بر این اساس محدودیت های بی سابقه و تشدید آنها که به تازگی برای جناب حجه الاسلام و المسلمین آقای خاتمی وضع شده و اخبار و گزارش های دریافتی آن را تایید می کنند،  نقض آشکار ارزش های دینی و حقوق شهروندی به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی است. 

 این محدودیت ها در شرایطی اعمال می شوند که مردم در جریان انتخابات های چندین ساله اخیر بارها محبت و عشق کم نظیر خود به آقای خاتمی و مخالفت با چنین برخوردهایی را به روشنی نشان داده اند. 

خاتمی سمبل انسان آزاده و بردباری است که اتهام ها و بی مهری ها را با آرامش و متانت پاسخ داده و با ارائه چهره ای رحمانی از اسلام و غیرخشن از سیاست  محبوبیتی کم نظیر نزد مردم ایران و جهان یافته است.  او سرمایه ای نمادین و از افتخارات ملت و جمهوری اسلامی ایران است که نقشی بی بدیل در ایجاد همبستگی و مشروعیت بخشی و همراه ساختن مردم با حکومت داشته است. 

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم هر گونه اعمال محدودیت  و ممنوعیت در مورد این شخصیت بزرگوار و دوست داشتنی و خدمت گزار راستین مردم را غیرقانونی دانسته و دست اندکاران را خیرخواهانه به پرهیز از این نوع کارها فرا می خواند. 

مردم ایران همچنان که در انتخابات اخیر نشان دادند، خواهان پایان بخشیدن به حصر غیر قانونی آقایان کروبی و میرحسین موسوی و خانم رهنورد و رفع ممنوعیت از آقای خاتمی بوده اند. امیدواریم مسئولین محترم با تحقق این خواسته ها همراهی خود با مردم و پایبندی  به منافع عمومی را نشان دهند.
نظرات شما
پیشخوان