تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶

احتمال جنگ با اظهارات ترامپ تقویت شد

زیگمار گابریل گفت: اگر قرار است توافق‌ها اینطور نابود شود چرا دیگران به دنبال سلاح هسته‌ای نروند؟ از طرفی در صورتی که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شود خطر بروز یک جنگ در نزدیکی اروپا را افزایش خواهد داد.

رویداد۲۴-زیگمار گابریل گفت: اگر قرار است توافق‌ها اینطور نابود شود چرا دیگران به دنبال سلاح هسته‌ای نروند؟ از طرفی در صورتی که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شود خطر بروز یک جنگ در نزدیکی اروپا را افزایش خواهد داد.آلمان بعد از حرکت ترامپ علیه توافق هسته‌ای هشدار داد که خطر جنگ وجود دارد. 

بر اساس این گزارش، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان روز شنبه مدعی شد در صورتی که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شود و تحریم‌ها علیه تهران بار دیگر وضع شود، می‌تواند به توسعه سلاح هسته‌ای توسط ایران ختم شده و خطر بروز یک جنگ در نزدیکی اروپا را افزایش خواهد داد. 

رویترز با اشاره به اظهارات روز جمعه ترامپ درباره توافق هسته‌ای و عدم تایید پایبندی ایران به برجام نوشت: زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان در این رابطه به رادیو «دویچلندونک» آلمان گفت که ترامپ در حالی که دولت آمریکا درگیر بحران کره شمالی است سینگال «خطرناک و سختی» مخابره کرده است. 

گابریل گفت: نگرانی عمده من این است که چه اتفاقی در ایران یا با ایران خواهد افتاد؟ نقطه نظر آمریکا منحصر به مساله ایران باقی نخواهد ماند؛ بلکه دیگران هم در جهان به این فکر خواهند افتاد که اگر قرار است  توافق‌ها اینطور از بین برود آیا به سمت دستیابی به سلاح هسته‌ای بروند یا نه؟

وی تاکید کرد که بچه‌های ما و نوه‌های ما در جهانی به مراتب خطرناک‌تر بزرگ خواهند شد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان