تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶

کشف انبار جدید داعش از سلاح‌های ساخت آمریکا و اسراییل در المیادین سوریه

کشف انبار جنگ افزارهای آمریکایی و اسراییلی داعش در سوریه؛ آمریکا غیرقابل اعتماد؛ حمایت بین المللی از توافق ایران، روسیه و ترکیه در باره سوریه؛ کشتار سوری ها از سوی ائتلاف آمریکایی؛ هلاکت دهها تروریست گروهک فیلق الشام در ادلب؛ و ربوده شدن 40 شهروند سوری از سوی داعش؛ از خبرهای مهم روز یکشنبه سوریه است.

رویداد۲۴-کشف انبار جنگ افزارهای آمریکایی و اسراییلی داعش در سوریه؛ آمریکا غیرقابل اعتماد؛ حمایت بین المللی از توافق ایران، روسیه و ترکیه در باره سوریه؛ کشتار سوری ها از سوی ائتلاف آمریکایی؛ هلاکت دهها تروریست گروهک فیلق الشام در ادلب؛ و ربوده شدن 40 شهروند سوری از سوی داعش؛ از خبرهای مهم روز یکشنبه سوریه است.   ** رسانه های روسی امروز از کشف انبار بزرگ تسلیحات داعش ساخت آمریکا و رژیم صهیونیستی در شهر تازه آزاد شده المیادین سوریه خبر دادند.

سرهنگ رمی معوس از فرماندهان ارتش سوریه در المیادین، با اشاره به کشف چندین انبار داعش شامل هزاران قبضه تسلیحات و انواع مهمات آمریکایی، اسراییلی و برخی کشورهای غربی، از راه اندازی کارگاه تولید سلاح در این شهر توسط داعش خبر داد.

** وزارت خارجه سوریه با محکوم کردن سیاست های خصمانه آمریکا و اعلام همبستگی دولت سوریه با ایران اعلام کرد که تهدید دولت آمریکا به لغو توافق هسته ای با ایران و تصویب تحریم های جدید نشانگر غیرقابل اعتماد بودن این کشور در مواضع خود درراستای امنیت و ثبات جهانی؛ همچنین بی احترامی آشکار این دولت به قطعنامه ها و پیمان های بین المللی است.

** رئیس جمهوری روسیه در صد و سی و هفتمین نشست بین المجالس در شهر سن پترزبورگ، گفت که توافق تهران، مسکو و آنکارا برای ایجاد مناطق امن در سوریه، حمایت بسیاری از کشورهای جهان را جلب کرده است.
ولادیمیر پوتین در باره تصمیم ایجاد مناطق امن در ششمین نشست سوری آستانه، گفت: این توافق که با مشارکت ایران، روسیه و ترکیه در پایتخت قزاقستان به دست آمد، شرایط پیشبرد و اجرای قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل را بر مبنای گفت وگوهای مستقیم دولت سوریه و مخالفان، تشریک مساعی آن ها برای نابودی کانون تروریستی و برقراری صلح و آرامش فراهم می کند.

** نشست بین المجالس با شرکت هیات های پارلمانی 170 کشور از جمله هیات ایرانی به سرپرستی علی لاریجانی رئیس مجلس و حضور مهدی سنایی سفیر کشورمان از روز گذشته آغاز به کار کرد.

** ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه دیروز با اعلام این موضوع که ائتلاف آمریکایی بی هدف مناطق مسکونی رقه را در سوریه بمباران می کند و شمار زیادی از ساکنان شهر در این حملات کشته شده اند، این حملات را نمونه ای از طراحی های نسنجیده در عملیات نظامی دانست.

آمریکا و چند کشور همپیمان ضدسوری از اوت 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلاف ضد داعش را تشکیل دادند.

** رسانه های وابسته به تروریست ها امروز اعلام کردند که در جریان بمباران روز گذشته مواضع و مخفیگاه های زیرزمینی گروه (تروریستی) فیلق الشام در اطراف شهر معره النعمان در استان ادلب سوریه از سوی بمب افکن های نیروی هوایی روسیه، علاوه بر ویرانی و فروریختن غارها و مخفیگاه های زیر زمینی تروریست ها، تعداد زیادی از آن ها به هلاکت رسیدند که تاکنون جنازه 13 تروریست از زیرخاک بیرون کشیده شده است.

** گروه تروریستی فیلق الشام که به فیلق حمص نیز مشهور است از 10 مارس 2014(19 اسفند 92) از 19 گروه مختلف تشکیل شد که برخی از این گروه ها وابسته به اخوان المسلمین سوریه بودند.

** پایگاه خبری سوریا الیوم شنبه شب به نقل از منابع نزدیک به مخالفان سوری اعلام کرد که بیش از 40 عضو طایفه درزی به هنگام بازگشت از استان های دمشق و سویدا در منطقه الرهجان در شرق استان حماه از سوی داعش ربوده و به مکان نامعلومی منتقل شده اند.
اعضای طایفه دروزی سوریه با وجود اشغال استان ادلب سوریه از سوی تروریست ها، همچنان در 15 روستای منطقه جبل السماق در شمال این استان زندگی می کنند.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان