تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶

فروش دارو در اینترنت ممنوع است

غلامرضا اصغری، رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ضمن انتقاد از فروش اینترنتی دارو گفت: این وزارت برای شناسایی شبکه‌های فروش اینترنتی دارو پیگیری می کند.

رویداد۲۴-غلامرضا اصغری، رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ضمن انتقاد از فروش اینترنتی دارو گفت: این وزارت برای شناسایی شبکه‌های فروش اینترنتی دارو پیگیری می کند. غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با اشاره به بازار داغ  تبلیغات شبکه های اجتماعی و ماهواره‌ای مبنی بر فروش اینترنتی انواع داروها گفت: فروش اینترنتی دارو  غیر قانونی است و هیچ اطمینانی از سلامت داروهایی که به فروش می رسد نیست از سوی دیگر داروهایی که به این شکل به دست بیماران می‌رسند هیچ تضمینی برای تقلبی نبودنشان نیست.

وی با بیان اینکه گاها در همان تبلیغات شبکه های مجازی و اجتماعی  برای جلب اعتماد افراد، داروی فروشی را مورد تایید وزارت بهداشت و یا اف.دی معرفی می‌کنند، افزود: فروش دارو خارج از داروخانه به هر شکلی که باشد جرم است  علاوه بر آن داروهایی که مورد تایید وزارت بهداشت هستند طبق ضوابط باید از داروخانه‌ها و اماکن معتبری تهیه و در همان جا توزیع شود. بنابراین راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی مختلف و ساخت سایت‌های مختلف برای فروش اینترنتی دارو حتی با ادعای داشتن تاییدیه‌های وزارت بهداشت قانونی نیست، دارو باید به صورت حضوری و با داشتن نسخه از دارو خانه ها تهیه شود.

شناسایی افراد و شبکه های فروش اینترنتی

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ادامه داد: در صورت رویت تخلف در زمینه توزیع و فروش دارو به ویژه به شکل اینترنتی نخستین مرحله برخورد، هشدار است و بعد از آن تعقیب‌های قانونی، بنابراین شناسایی افراد و شبکه‌های فروش اینترنتی داروها با جدیت از سوی وزارت بهداشت در حال پیگیری است و با هماهنگی‌های انجام گرفته با نیروی انتظامی، خاطیان دستگیر و به دستگاه قضا تحویل داده می‌شوند، وزارت بهداشت در این زمینه کاملا جدی است و با کسی شوخی ندارد.

اصغری یاد آور شد: توصیه می‌کنم افرادی که مدام فریب تبلیغات دروغین شبکه‌های مجازی را می خورند، قبل از اقدام به خرید حتما موضوع را به سامانه‌های وزارت بهداشت اطلاع دهند علاوه بر آن در مورد تائیدیه‌های چنین محصولاتی به خوبی تحقیق کنند اگر دارویی مورد تایید وزارت بهداشت است چرا به جای داروخانه سر از شبکه‌های مجازی و آدرس‌های ناشناس درمی‌آورد؟ بنابر این افزایش آگاهی عمومی و هوشیاری آحاد مردم در این موارد بسیار ضورری است. در بسیاری از موارد افراد زیادی با پرداخت هزینه‌های قابل توجه و خرید اینترنتی دارو قربانی عوارض جبران ناپذیر چنین دارو‌ها و تبلیغات دروغینی شده‌اند بنابراین برخورد قاطعانه با سودجویان این بازار شدید تر از قبل ادامه میابد.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان