تاریخ انتشار: ۲۰:۵۸ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶

ادعای ترامپ در مورد عدم پایبندی ایران مبنا، اعتبار و صحت بین‌المللی ندارد

سفیر و نماینده دائم‌ ایران نزد سازمان ملل متحد تاکید کرد: ادعای رئیس‌جمهور امریکا در مورد عدم پایبندی ایران هیچگونه مبنا، اعتبار و صحت بین‌المللی ندارد.

رویداد۲۴-سفیر و نماینده دائم‌ ایران نزد سازمان ملل متحد تاکید کرد: ادعای رئیس‌جمهور امریکا در مورد عدم پایبندی ایران هیچگونه مبنا، اعتبار و صحت بین‌المللی ندارد.غلامعلی خوشرو، سفیر و نماینده دائم‌ ایران نزد سازمان ملل متحد در سخنرانی صبح امروز خود در کمیته خلع سلاح و امنیت بین‌المللی سازمان ملل گفت: برجام یک سند معتبر بین‌المللی است نه یک موافقتنامه دوجانبه که بتوان آن را به صورت یکطرفه لغو کرد.

وی با اشاره به اعلام سیاست جدید دولت امریکا در مورد برجام، اظهار داشت: ادعای رئیس‌جمهور امریکا در مورد عدم پایبندی ایران هیچگونه مبنا، اعتبار و صحت بین‌المللی ندارد و درخواست آمریکا برای تبدیل محدودیت‌های موقت ایران به محدودیت‌های دائمی، نه تنها با روح و متن برجام، بلکه با حق مسلم کشورهای عضو ان پی تی نیز در تعارض است.

سفیر و نماینده دائم‌ ایران نزد سازمان ملل متحد تاکید کرد: از همان ابتداء، اجرای تعهدات از سوی امریکا ناکافی بوده و در چندین مورد به ویژه در دوره دولت فعلی، این کشور روح و متن برجام را نقض کرده که ایران این موارد را نزد کمیسیون مشترک برجام ثبت کرده است. 

خوشرو با تبیین خطر سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی که کماکان تهدیدکننده صلح و امنیت منطقه و فراتر از آن است، تصریح کرد: اتخاذ اقدامات جدی خلع سلاح هسته‌ای در خاورمیانه بیش از هر زمان دیگری حیاتی است و باید اقدامات عملی برای ایجاد یک منطقه عاری از سلاح‌های هسته ای در خاورمیانه اتخاذ گردد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان