تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶

در انتظار معجزه سرخ/سخت ترین روز برانکو

دیدار برگشت تیم‌های پرسپولیس تهران و الهلال عربستان در مرحله نیمه نهایی لیگ فوتبال قهرمانان آسیا در شهر مسقط، مرکز عمان ساعت 19/30 امشب در شرایطی صورت می‌پذیرد که سایت اینترنتی AFC هم معتقد است صعود سرخ‌های تهرانی به مرحله بعدی بسیار سخت و همانند بالا رفتن از کوه خواهد بود.

رویداد۲۴-دیدار برگشت تیم‌های پرسپولیس تهران و الهلال عربستان در مرحله نیمه نهایی لیگ فوتبال قهرمانان آسیا در شهر مسقط، مرکز عمان ساعت 19/30 امشب در شرایطی صورت می‌پذیرد که سایت اینترنتی AFC هم معتقد است صعود سرخ‌های تهرانی به مرحله بعدی بسیار سخت و همانند بالا رفتن از کوه خواهد بود. با این حال روحیه‌ها در پرسپولیس به قدری بالا است که در دو، سه روز گذشته بیش از هر زمانی از احتمال کسب پیروزی با اختلاف 5 گل به قصد جبران باخت 0-4 مسابقه رفت حرف زده‌اند. در تیم عربستانی که در مسابقه رفت عمر الخریبین، مهاجم سوری‌اش سه بار گلزنی کرد، نواف العابد و عبدالله عطیف که هر دو ملی‌پوش‌اند، امشب غایب خواهند بود و سلمان الفرج و مجاهد المنیع هم در روزهای اخیر به طور اختصاصی به طور سبک و جداگانه تمرین کرده‌اند تا به دیدار امشب در ورزشگاه سلطان قابوس شهر مسقط برسند.

فراتر از بود و نبود
اما نبرد امشب برای پرسپولیس چیزی فراتر از بود و نبود این بازیکن و آن بازیکن (این تیم حسین ماهینی را به دلیل دو اخطاره شدن و مهدی طارمی را به سبب محرومیت از جانب فیفا در خدمت ندارد) و در گرو یک بازیابی کامل روحی است. سه هفته بعد از شکست هولناک مسابقه رفت، سرمربی کروات پرسپولیس امیدوار است شاگردانش عوارض آن دیدار تلخ را از یاد برده و دوباره به شرایط روحی خوب خود بازگشته باشند و برد 1-3 هفته گذشته در زمین استقلال خوزستان هرچند در چارچوب لیگ داخلی بود و ابعاد بین‌المللی نداشت اما قدمی در همین راه تلقی شده است.

«کاملاً قرمز» در مقابل آبی‌های ریاض
آنچه قطعی می‌نماید، این است که پرسپولیس براساس نتایج جلسه هماهنگی این دیدار که دیروز در مسقط برگزار شد، امشب یکدست قرمز می‌پوشد (مقابل لباس آبی رنگ الهلالی‌ها) و قیمت بلیت‌های مسابقه نیز 20 و 60 ریال عمان تعیین شده است.

تردید رسانه‌های عربی
در حالی که فرشاد احمدزاده هم به سبب انجام عمل جراحی به دیدار امشب نمی‌رسد، برخورد نشریات سعودی با دیدار سه‌شنبه شب به گونه‌ای است که حتی برد یکطرفه دیدار رفت اطمینان لازم را به آنها برای صعود نداده است. الریاض نمونه روشنی از این طرز تفکر را بروز داد و نوشت: رئیس (لقب الهلال) برای این مسابقه نیاز به حمایت دارد و اگر کسی قصد حمایت ندارد، بهتر است سکوت کند تا افتخارات الهلال کامل‌تر شود. الهلال حتی روی این وجه از قضیه هم حساب باز کرده است که چون دروازه‌بانش علی الحسبی یک عمانی است، تماشاگران عمانی از آنها در مسابقه امشب حمایت کنند. مسأله‌ای که فقط یک نمایش قوی و چیزی در حد یک کار حماسی از جانب پرسپولیس می‌تواند آن را خنثی کند.

نقاط امیدواری و یک خاطره خاص
بازگشت سیدجلال حسینی به ترکیب ثابت می‌تواند این کار را مقدورتر سازد و اگر مسلمان و امیری شب خوبی را بگذرانند و منشا و علیپور در گلزنی موفق عمل کنند، شاید کاری که پرسپولیس در نهم شهریور 1370 مقابل الیمای قزاقستان انجام داد و باخت 0-3 مسابقه رفت را با برد 0-5 دیدار برگشت جبران کرد، تکرار شود. هرچند آن دیدار در تهران انجام شد و طبعاً کار سرخ‌ها در آن شب آسان‌تر از چیزی بود که 26 سال بعد انتظار قرمزهای کنونی را در خاک عمان می‌کشد.

حسینی: ما پرسپولیس هستیم و آماده روزهای سخت
سید جلال حسینی، کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار پرسپولیس و الهلال در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: «زحمت زیادی کشیده‌ایم. ما بازی‌های خوبی انجام داده‌ایم. در حال حاضر با تیمی بازی داریم که همیشه شخصیت قهرمانی داشته است اما ما هم آماده هستیم.» او ادامه داد: «ما یک نیمه این رقابت را خیلی بد باختیم اما برای نیمه دوم آماده هستیم. نیمه‌ای که خیلی باید بجنگیم و تیم همیشگی باشیم تا بتوانیم نتیجه بگیریم. الهلال حرفه‌ای بازیکن جذب کرده اما ما هم پرسپولیس هستیم و آماده روزهای سختیم. این بازی از همه چیز برای ما مهم‌تر است و روز سختی هم برای ما و هم برای الهلال است.» حسینی درباره غیبت چند بازیکن پرسپولیس در دیدار رفت و حضور خودش در دیدار برگشت تصریح کرد: «متأسفانه ما احمدزاده، مهدی طارمی و حسین ماهینی را در اختیار نداریم اما من و کمال و محمد انصاری برگشتیم. بازی با الهلال فرق می‌کند و یکی از تیم‌های حرفه‌ای است و آماده یک بازی سخت هستیم. ما امکانات سه تیم دیگر این مرحله را نداریم. ما با کمک هواداران به این مرحله آمدیم و در این مرحله با سه تیم ثروتمند بازی می‌کنیم.»

دیاز: بازی هنوز تمام نشده است
رامون دیاز، سرمربی تیم فوتبال الهلال عربستان در نشست خبری پیش از دیدار برگشت برابر پرسپولیس ایران اظهار کرد: «درست است که در بازی رفت چهار گل زده‌ایم ولی در حاشیه امنیت قرار نداریم و باید تلاش کنیم. در فوتبال احتمال هر چیزی وجود دارد و من دوست ندارم که اتفاقات تلخ برای ما بیفتد.» او در پاسخ به این سؤال که آیا عربستانی‌ها در محرومیت طارمی نقش داشته‌اند و غیبت این بازیکن چقدر به سود الهلال است، گفت: «طارمی یک مهاجم خیلی خوب است ولی ما به این قضیه این طور نگاه نمی‌کنیم. ما خودمان را آماده کردیم و اردوی خوبی در ابوظبی داشتیم؛ هر چیزی در بازی ممکن است ولی ما بازی رفت را برده‌ایم. پرسپولیس هم خیلی خوب است. بازی هنوز تمام نشده و می‌خواهیم عملکرد خوبمان را ادامه دهیم تا کارمان را تکمیل کنیم.»

برانکو: ممکن است همه چیز تغییر کند
برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی پرسپولیس - الهلال گفت: «بازی سختی مقابل الهلال داریم و بازی دوم‌مان را در نیمه نهایی انجام می‌دهیم. ما در نیمه اول نتیجه خوبی نگرفتیم و چهار گل خوردیم. ما ادعا داریم که الهلال که جزو تیم‌های خوب آسیاست را می‌توانیم شکست دهیم و به فینال برویم.» او در پاسخ به این سؤال که آیا امیدوار است الهلال را شکست دهد، اظهار کرد: «طبیعی است که پیروزی با پنج گل سخت است اما این ورزش است. نه تنها اینکه امکانش وجود دارد بلکه نمونه‌های زیادی هم در این زمینه داریم. الهلال از تیم‌های خیلی خوب آسیا است و اگر صعود کند، تقریباً مطمئنم این تیم قهرمان می‌شود اما اجازه دهید ادعا کنیم که تیم خوبی داریم و حق داریم امیدوار باشیم. تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را به دست بیاوریم. الان نتیجه بزرگی در دست الهلال است اما تکرار می‌کنم که ممکن است همه چیز تغییر کند.» برانکو در واکنش به این سؤال که آیا پرسپولیس می‌تواند قهرمان آسیا شود یا نه و اینکه غیبت طارمی چه تأثیری بر تیم می‌گذارد، گفت: «بله، شما فکر می‌کنید اگر ما بالا برویم، اتفاقی غیر از این رخ بدهد؟ اگر به فینال برویم، حتماً همین‌طور خواهد شد. طارمی دو سال بهترین بازیکن ایران و آقای گل ایران بوده است. او در لیگ قهرمانان آسیا هم آقای گل بود و غیبتش فقدانی بزرگ است.»  
 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان