تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶

متحدان سنتی آمریکا صراحتاً در کنار برجام و ایران ماندند/ تقدیر از یکپارچگی و هوشیاری مسئولان و مردم

رییس‌ جمهور با تقدیر از یکپارچگی و هوشیاری مسئولان، احزاب و مردم در قبال سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا، گفت: سخنان اخیر ترامپ با آگاهی و ایستادگی مردم بی‌اثر شد.

رویداد۲۴-رییس‌ جمهور با تقدیر از یکپارچگی و هوشیاری مسئولان، احزاب و مردم در قبال سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا، گفت: سخنان اخیر ترامپ با آگاهی و ایستادگی مردم بی‌اثر شد.‌ حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر سه‌‌‌شنبه و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه تمام برنامه‌ریزی‌های بدخواهان این بود که همزمان با این سخنان، مردم را در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی نگران و ناامید کنند، افزود: ثبات و آرامش در بازار و شاخص‌های اقتصادی، نشان داد که امروز اقتصاد ایران در برابر فشارهای سیاسی خارجی مقاوم شده و تأثیر نمی‌پذیرد.

رییس شورای عالی امنیت ملی به مخالفت‌ها و دشمنی‌های آمریکا از بدو انقلاب اسلامی تاکنون اشاره کرد و گفت: در عین حال اینگونه سخنان سخیف و نادرست نسبت به ملت ایران از سوی روسای جمهور آمریکا بی‌سابقه است و قبل از هر چیز نشانه اختلافات و عدم مشروعیت داخلی آنها و از سوی دیگر نگرانی از افزایش قدرت منطقه‌ای و نقش فزاینده ایران در مناسبات بین‌المللی است.

روحانی تظاهر به عهدشکنی توسط روسای جمهور آمریکا را نیز بی‌سابقه دانست و افزود: از یک سو لغو تعهدات ملی و دولت قبلی آمریکا مانند بیمه اجتماعی و از دیگر سو لغو تعهدات دوجانبه و بین‌المللی مثل پیمان آب و هوایی پاریس، یونسکو و قراردادهای تجاری، دولت فعلی آمریکا را در مسیر انزوا و بی‌اعتباری قرار داده است.

رییس جمهور به عکس‌العمل جامعه جهانی به سخنان رییس جمهور آمریکا درباره ایران و توافق هسته‌ای نیز اشاره کرد و افزود: حتی متحدین سنتی آمریکا مثل اروپا نه تنها با دولت آمریکا همراهی نکردند، بلکه بلافاصله و صراحتاً طی بیانیه و سخنرانی اعلام مخالفت و تأکید کردند که در کنار برجام می‌مانند و به همکاری با ایران ادامه می‌دهند.

روحانی همچنین با اشاره به تبلیغات سنگین دولت آمریکا و لابی صهیونیستی مبنی بر اعلام استراتژی جدید و برنامه اجرایی آن در برابر ایران، افزود: رییس جمهور آمریکا چیزی جز تکرار اتهامات بی‌اساس و ادعاهای کهنه نداشت و وحدت داخلی و امیدواری مردم از یکطرف و حمایت یکپارچه جهانی از برجام و همکاری با ایران، مسئولان سیاسی دولت ایالات متحده را به عقب‌نشینی و بازنگری سیاست‌ها مجبور خواهد کرد.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی اعتماد مردم به نظام و دولت و امید آنان به آینده را بزرگترین سرمایه برای ایستادگی در برابر بدخواهی‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد قوا، نهادها و چهره‌های سیاسی در کنار مردم مقوّم وحدت و انسجام ملی باشند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان