تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶

تعویق انتخابات پارلمانی کردستان عراق

رسانه‌های اقلیم کردستان عراق اعلام کردند که بنا بر تصمیم مقامات، انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری این منطقه خودمختار که قرار بود اول نوامبر انجام شود به بعد موکول شده است.
رویداد۲۴-رسانه‌های اقلیم کردستان عراق اعلام کردند که بنا بر تصمیم مقامات، انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری این منطقه خودمختار که قرار بود اول نوامبر انجام شود به بعد موکول شده است.

 گزارش‌‌ها حاکی است که کمیسیون انتخابات اقلیم کردستان عراق روز چهارشنبه اعلام کرده است که انتخابات پارلمانی و ریاست حکومت خودمختار این منطقه به تعویق افتاده است.

خبرگزاری کردستان ۲۴ اعلام کرد، کمیسیون انتخابات اقلیم کردستان همچنین می‌گوید، بعدا تاریخ جدیدی برای انتخابات اعلام خواهد کرد. قرار بود این انتخابات اول نوامبر (۱۰ آبان) برگزار شود.

کمیسیون انتخابات اقلیم کردستان همچنین اعلام کرده است،‌ شمار داوطلبانی که خود را نامزد شرکت در این انتخابات کرده‌اند به حد کافی نرسیده است.

در حالی خبر تعویق انتخابات پارلمانی و ریاستی در اقلیم کردستان عراق منتشرشده است که «مسعود بارزانی» رئیس حکومت اقلیم و حزب «دموکرات کردستان» به دلیل از دست دادن کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه در موقعیت خوبی قرار ندارد.

 رئیس کمیسیون انتخابات اقلیم کردستان عراق در یک مصاحبه روز چهارشنبه گفته است، تاکنون داوطلبی برای انتخابات ریاست حکومت این منطقه نام‌نویسی نکرده است.

وی تصریح کرده است که به دلیل نزدیک بودن زمان انتخابات فرصت لازم برای تدارک برگزاری این انتخابات وجود نداشت.

قرار بود که روز چهارشنبه پارلمان اقلیم کردستان موضوع تعویق انتخابات در این منطقه را مورد بررسی قرار دهداما به دلیل اختلاف بین گروه‌های سیاسی کرد این نشست به تعویق افتاد.

«ابوبکر هلدنی» رئیس فراکسیون اتحاد اسلامی کردستان عراق در پارلمان اقلیم گفته است که این بلوک مانع برگزاری هرگونه نشست پارلمان برای بررسی تعویق در انتخابات خواهد شد.

وی تاکید کرده است که پارلمان اقلیم کردستان می‌بایست به موضوعات مهمی مانند از دست دادن کرکوک و دیگر مناطق را مورد بررسی قرار دهد.
منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان