تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۶
وقتی یک ملت تاوان یک بی‌خیالی را می‌دهند

طارمی جوابگوی هواداران پرسپولیس باشد

امروز طارمی به خاطر یک بی‌اخلاقی در تعهد به یک باشگاه اروپایی محروم شده و این سهل انگاری و بی‌خیالی کاری کرده که احساسات 20 میلیون هوادار پرسپولیس جریحه‌دار شود.
رویداد۲۴- تساوی دو بر دو پرسپولیس در دور برگشت مرحله نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا باعث شد تا سرخپوشان با شکست سنگین شش بر دو در مجموع دو بازی رفت و برگشت از گردونه مسابقات حذف شوند. در شرایطی که پرسپولیس دو سالی است که هم خوب فوتبال بازی می‌کند و هم خوب نتیجه می‌گیرد، صعود در بین چهار تیم باشگاهی آسیا فرصتی مناسب برای برانکو شاگردانش بود تا با تمرکز بالا این پروژه نیمه تمام را به یک پایان رویایی تبدیل کنند که اگر این اتفاق بزرگ می‌افتد اکنون پرسپولیس به اولین ستاره خود دست می‌یافت و از طرفی به یک ربع قرن طلسم قهرمان نشدن نمایندگان ایرانی در آسیا پایان می‌داد.

در طول چند سال اخیر نقش مهدی طارمی در پرسپولیس بسیار کلیدی بوده است و در اکثر مواقعی که او به هر دلیلی در ترکیب تیم حضور نداشته، پرسپولیس با مشکل گلزنی و نتیجه گیری مواجه شده است؛ هرچند در دو سال اخیر برانکو نشان داده که تیم‌اش متکی به فرد نیست و اگر بازیکنی مخصوصا، بی‌انضباطی را در دستور کار خود قرار دهد جایی در تیم ندارد ولی این دلیل نمی‌شود که یک بازیکن کلیدی دور از چشم و گوش باشگاه کاری کند که عواقب آن متوجه تیم شود.

امروز طارمی به خاطر یک بی‌اخلاقی در تعهد به یک باشگاه اروپایی محروم شده و این سهل انگاری و بی‌خیالی کاری کرده که احساسات 20 میلیون هوادار پرسپولیس جریحه‌دار شود. بی‌شک حضور این مهاجم بوشهری در دو بازی رفت و برگشت در مقابل نماینده عربستان می‌توانست شرایط حضور پرسپولیس را در فینال جام باشگاه‌های آسیا فراهم کند اما همگان دیدند که چطور نبود این بازیکن گل‌زن در ترکیب تیم احساس شد.

وقتی در بازی رفت، پرسپولیس دو بر صفر عقب افتاد و در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم یکی از بازیکنان الهلال اخراج شد بهترین فرصت بود تا تیم برانکو به بازی برگردد و در آن زمان طارمی بهترین فرد برای احیای تیم بود. حتی اگر سرخپوشان پایتخت در طول آن 45 دقیقه تنها یک گل را وارد دروازه الهلال می‌کردند و مسابقه را دو بر یک خاتمه می‌دادند در بازی برگشت از موقعیت به مراتب بهتری برای صعود به فینال برخوردار می‌شدند.

طارمی با تشخیص خود تیم ریزه اسپور ترکیه را انتخاب کرد که این حق طبیعی‌اش بود ولی وقتی تصمیم گرفت این تیم ترکیه‌ای را رها کند و فوتبال خود را در پرسپولیس ادامه دهد باید به تمام قوانین احترام می‌گذاشت تا تیم بزرگ پرسپولیس و هوادارانش چوب این بی‌توجهی را نمی‌خوردند. در این بین نمی‌توان عدم توجه مدیریت باشگاه را در این ناکامی سهیم ندانست ولی فردی که باید جواب این بی‌اخلاقی و حذف تیم را در این شرایط حساس بدهد، مهدی طارمی است.

داغ دل هواداران پرسپولیس آنجا تازه‌تر شد که حسین هدایتی میلیاردر گفت من یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون تومان برای برگشت طارمی و فسخ قراردادش با ریزه اسپور به او دادم. با گذشت زمان و با اتفاقاتی که افتاده گویا طارمی پول را به عنوان حق خودش برداشته است.

شاید تا سال‌ها پرسپولیس و هوادارانش رنگ حضور در نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا را نبینند و همیشه افسوس این دوره را بخورند ولی بد نیست که مهدی طارمی به جای آنکه بگوید حتما خیریتی در این کار بوده یک بار شفاف و بدون سانسور این موضوع را برای اهالی فوتبال روشن کند و در نهایت با یک عذرخواهی، کمی از غم و عصبانیت افرادی که دل در گروه پرسپولیس دارند، بکاهد.

نگارنده: محمد آیتی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان