تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶

دیدار با رئیس‌جمهور توسط دیگر تشکل‌ها ادامه یابد/ امیدوارم عدم‌حضور برخی اعضای جامعه روحانیت به بهانه ناراحتی از دولت نباشد

سخنگوی جبهه یاران گفت با بیان اینکه امیدوارم عدم حضور حضرات در دیدار با رییس جمهور به بهانه گله‌مندی از دولت نباشد،گفت:اگر انتقادی داشتند انتقادشان محفوظ است ولی تصورم این است که هماهنگی مناسب برای حضور وجود نداشته است.

رویداد۲۴-سخنگوی جبهه یاران گفت با بیان اینکه امیدوارم عدم حضور حضرات در دیدار با رییس جمهور به بهانه گله‌مندی از دولت نباشد،گفت:اگر انتقادی داشتند انتقادشان محفوظ است ولی تصورم این است که هماهنگی مناسب برای حضور وجود نداشته است.امیررضا واعظ آشتیانی با اشاره به دیدار برخی اعضای جامعه روحانیت با رییس‌جمهور گفت: هماهنگی قوا با یکدیگر و ایجاد تفاهم  به گونه‌ای که مردم احساس کنند، شکاف بین قوا و اقشار جامعه وجود ندارد، بسیار مطلوب است و همواره از سوی رهبری خطاب به سران قوا تاکید شده که همسو باشند و اصول انقلاب را پیگیری کنند تا مردم امیدوار و دشمنان ناامید شوند؛ چراکه تسری این اعتماد به سطوح جامعه از طریق  مسئولان ایجاد خواهد شد .

وی با بیان اینکه دیداری که جامعه روحانیت با رییس‌جمهور برگزار کرد اقدام بسیار پسندیده‌ای‌ است، گفت: رییس‌جمهور به عنوان نماینده مردم باید ارتباط تنگاتنگ با اقشار مختلف داشته باشد و البته دیگر احزاب و گروه‌ها و انجمن‌های علمی هم می‌توانند چنین دیدارهایی را انجام دهند. ضمن اینکه در دیدار جامعه روحانیت مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و صحبت‌هایی مطرح شد که در برخی موارد اقدامات دولت را مورد تشویق قرار دادند و از سوی دیگر انتقاداتی را مطرح کردند که اینگونه تعاملات می‌تواند فضای اعتمادسازی در جامعه را بالا ببرد و مردم را امیدوار کند.

واعظ آشتیانی با بیان اینکه همه گروه‌ها و تشکل‌ها باید تلاش کنند که دولت فعلی و دولت‌های آینده موفق شوند، اظهارداشت: اگر در گذشته احزاب و گروه‌ها اینگونه عمل نکردند‌، بزرگترین خطای ممکن را مرتکب شده‌اند که نتوانستند در موفقیت دولت‌ها نقشی ایفا کنند لذا یکی از موضع‌گیری‌های جامعه روحانیت که به آن اشاره کردند این بود که موفقیت دولت موفقیت نظام است که این موضع‌گیری خردمندانه و راهگشایی است.

وی با تاکید اینکه رییس‌جمهور نه تنها با جامعه روحانیت مبارز بلکه با گروه‌های مختلف باید نشست بگذارد و دیدگاه‌های آنها را بشنود، گفت: دولت و رییس‌جمهور باید واقف باشند که وقتی چنین نگاه‌هایی از گروه‌های سیاسی طرح می‌شود به آن احترام بگذارند و خود را مستثنی از دیدگاه‌ها و نظرات ندانند،‌ دولت سعی کند دست دوستی به همه گروه‌های سیاسی دراز کند و از نگاه‌های خردمندانه بهره ببرد.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: هر گروه سیاسی که نقطه نظراتی را بیان می‌کند دلالت بر این ندارد که حتما باید این نظرات به اجرا در بیاید. دولت این اختیار را دارد که بهترین نگاه‌ها را بر اساس چشم انداز ۲۰ساله کشور و در عین حال برنامه ۵ ساله توسعه انتخاب کند تا سریع‌تر به هدف برسد؛ گروه‌های سیاسی وقتی وارد مذاکره با دولت می‌شوند هدفشان این است که دولت را یاری دهند تا برای رسیدن به این برنامه‌ها از بهترین راهکارها استفاده شود.

وی ادامه داد: امیدواریم دیدار با آقای روحانی توسط دیگر تشکل‌ها ادامه داشته باشد و دولت هم آن را مغتنم بشمارد.

واعظ آشتیانی با اشاره به عدم حضور برخی از اعضا از جمله دبیرکل و اینکه ممکن است به دلیل وجود گلایه‌هایی از دولت باشد، بیان کرد: دولت دارای نواقصی است و نتوانسته بخشی از آن را برطرف کند و ممکن است گروه‌های سیاسی از این مسئله ناراحت باشند، اما امیدوارم عدم حضور حضرات به این بهانه نباشد لذا  اگرچه معتقدم دولت‌ها را در حال و آینده باید کمک کرد تا موفق باشند، ولی این موضوع دلالت نمی‌کند که تذکر و انتقاد را فراموش کنیم. همه موارد در جایگاه خود محفوظ است.

وی افزود: احزاب و گروه‌ها باید سر اصول که بقای انقلاب، ارزش‌های نظام و باورهای مردم است، بایستند و بعد از ۳۸ که از انقلاب می‌گذرد دشمنان ما بر سر جغرافیای سیاسی که نامی به عنوان جمهوری اسلامی ایران وجود نداشته باشد با هم متحد هستند،‌ بنابراین حضراتی که در دیدار جامعه روحانیت مبارز حضور نیافتند اگر انتقادی داشتند انتقادشان محفوظ است. ولی تصورم این است که هماهنگی مناسب برای حضور آنها وجود نداشته است.

سخنگوی جبهه یاران در ادامه در پاسخ به اینکه برگزاری دوره‌های بازخوانی برجام در دانشگاه‌ها چقدر ضرورت دارد، گفت: در حقوق بین‌الملل برخی اتفاق‌ها در سطح بین‌الملل تبدیل به رویه و عرف می‌شود که برجام می‌تواند به عرف و در آینده به قانون تبدیل شود و اگر نواقص برجام مورد بازخوانی قرار گیرد، ضرری ندارد.

وی با اشاره به دیدگاه مخالف سعید جلیلی با برجام و پیشنهاد این موضع گفت: جدای دیدگاه مخالفت با برجام، اگر از جنبه علمی و حقوقی نگاه کنیم، بازخوانی برجام می‌تواند به آیندگان کمک کند تا برای بستن قراردادهای بین‌المللی از آن به عنوان یک تجربه استفاده کنند.

واعظ آشتیانی تاکید کرد: این حرف فارغ از این است که موضع آقای جلیلی در مورد برجام چیست و فکر می‌کنم برجام‌خوانی در دانشگاه‌ها به خصوص در رشته حقوق و علوم سیاسی باید مورد بررسی قرار گیرد و این مساله به نسل آینده خدمت خواهد کرد .

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان