تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶

دزد متجاوز در تله پلیس تهران

دزد «شیشه»‌ای که با ورود به مجتمع‌های مسکونی شمال تهران، نقشه سرقت‌هایش را عملی می‌کرد با ردیابی‌های پلیسی بازداشت شد. این سارق در جریان یکی ازسرقت‌هایش، دست و پای زن 60 ساله‌ای را بسته و او را مورد آزار و اذیت قرار داده بود.

رویداد۲۴-دزد «شیشه»‌ای که با ورود به مجتمع‌های مسکونی شمال تهران، نقشه سرقت‌هایش را عملی می‌کرد با ردیابی‌های پلیسی بازداشت شد. این سارق در جریان یکی ازسرقت‌هایش، دست و پای زن 60 ساله‌ای را بسته و او را مورد آزار و اذیت قرار داده بود. 27 شهریور امسال، زنی در تماس با پلیس از ورود یک دزد به خانه‌اش و آزار و اذیتش توسط وی خبر داد. به‌دنبال این تماس مأموران کلانتری 103 گاندی وارد عمل شدند و با حضور در طبقه چهارم مجتمع مسکونی که زن میانسال در آنجا زندگی می‌کرد تحقیقات‌شان را آغاز کردند.

قربانی ماجرا به مأموران گفت: پس ازشست‌وشوی لباس‌ها و برای پهن کردن‌شان به پشت بام رفتم. طبق معمول درآپارتمان را نیمه باز گذاشته بودم؛ زمانی که برگشتم، احساس کردم غریبه‌ای داخل خانه است؛ همان موقع شروع به وارسی اتاق‌ها کردم که به محض باز کردن در حمام، ناگهان جوانی به طرفم حمله ور شد و مرا بشدت مورد ضرب و جرح و توهین قرار داد؛ بعد هم درحالی که قادر به مقابله در برابرش نبودم؛ دست و پای مرا بست و مرا به داخل یکی از اتاق‌ها کشاند. بعد هم مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. سپس با سرقت طلاهایم به ارزش تقریبی 30 میلیون تومان از خانه‌ام فرارکرد.درپی شکایت این زن، پرونده‌ای در شعبه 4 دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران تشکیل شد و کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت مسئول تحقیق در این باره شدند. کارآگاهان دریکی ازشاخه‌های تخصصی به بررسی تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته مجتمع پرداختند. اما بواسطه قدیمی بودن دوربین‌های نصب شده در مجتمع، تنها موفق به شناسایی نوع خودرو سارق متجاوز شدند.تلاش برای شناسایی و دستگیری تبهکارفراری ادامه داشت تا اینکه چند روز پس از این واقعه هولناک، سرقت ناموفق دیگری در خیابان آفریقا به پایگاه سوم آگاهی اعلام شد. در این ماجرا نیز سارق پس از درگیری با ساکنان یک مجتمع مسکونی و تهدیدشان با چاقو، با یک خودرو پژو پارس سفیدرنگ از محل متواری شده بود.
مأموران این بار از طریق تصاویربا کیفیت دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی پلاک خودروی سارق فراری شدند و بدین‌ترتیب یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه‌ای به نام علیرضا- 28 ساله- را شناسایی کردند.بررسی سوابق این تبهکارحکایت از آن داشت که وی از مجرمان سابقه‌داری است که تاکنون بارها توسط پلیس آگاهی بویژه اداره بیستم پلیس آگاهی به اتهام ارتکاب جرایم مختلفی همچون سرقت داخل خودرو، سرقت خودرو و دزدی از خانه‌ها، دستگیر و روانه زندان شده که آخرین بار هم با تأمین قرار قانونی از زندان آزاد شده بود.
تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا اینکه ساعت 10 شب 15 مهر امسال، مأموران کلانتری 140 باغ فیض هنگام گشتزنی به خودرو پژو پارس ظنین شده و راننده آن را هنگام فرار دستگیر کردند. در بازرسی خودرونیز موفق به کشف چندین دستگاه ضبط خودرو شدند.متهم پس از دستگیری و انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت.وی که اعتیاد شدیدی به مصرف مواد مخدر از نوع «شیشه» دارد، در ادامه تحقیقات پلیسی به سرقت از چندین آپارتمان در مجتمع‌های مسکونی مناطق شمال و شمال غرب تهران بویژه سعادت آباد، شهرک قدس و خیابان آفریقا و همچنین ده‌ها فقره کیف قاپی و قاپ زنی گوشی تلفن همراه از شهروندان اعتراف کرد.این تبهکار پس ازروبه‌روشدن با زن 60 ساله نیز چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت ندید و با صراحت به سرقت همراه با ضرب و شتم و همچنین آزار و اذیت مالباخته اعتراف کرد و عنوان داشت که طلاهای مسروقه را پنج میلیون تومان به یک مالخر فروخته است.متهم در خصوص نحوه ورودش به داخل مجتمع مذکورنیز گفت: «آنروز در نزدیکی مجتمع کمین کرده و به دنبال فرصت مناسبی بودم که ناگهان نوجوانی از خانه خارج شد. من هم از این فرصت استفاده کرده و براحتی وارد شدم. البته پسرنوجوان تصور کرد از اهالی مجتمع هستم و به همین علت سؤالی نکرد من هم مستقیم وارد ساختمان شدم. در حال وارسی طبقات بودم که به طبقه چهارم رسیدم. در آپارتمانی نیمه باز بود که بسرعت وارد شدم؛ در حال وارسی خانه برای پیدا کردن پول و طلا بودم که ناگهان صاحبخانه وارد خانه شد. به ناچار داخل حمام پنهان شدم و...

 

نظرات شما
پیشخوان