تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶

ایجاد بیش از ۳۰۰ هزار شغل در مناطق روستایی و کمتر توسعه

دکتر ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از ایجاد بیش از ۳۰۰ هزار شغل در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته در سال جاری خبر داد.

رویداد۲۴-دکتر ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از ایجاد بیش از ۳۰۰ هزار شغل در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته در سال جاری خبر داد. دکتر ابوالفضل رضوی پیرامون موضوع بررسی برنامه های دولت دوازدهم در جهت توسعه مناطق روستایی، با اشاره به وضعیت نامطلوب تولید و اشتغال در کشورمان بیان کرد: وجود نگاه‌های تنگ‌نظرانه در خصوص عدم دخالت مردم در عرصه اقتصادی کشور امکان توسعه اقتصادی را غیرممکن کرده است.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی با واکاوی مسائل کشور شاهد کاهش رشد اقتصادی بودیم که انتظار داشتیم تا مرز عدد ۸ برسد، اما متاسفانه اصلی ترین دلیل عدم تحقق این هدف، عدم برنامه ریزی برای حضور مردم در عرصه اقتصادی کشور بوده است.

وی با تصریح اینکه عدم توجه به قشر تولید کننده روستایی آنها را به سمت مصرف کننده بودن سوق خواهد داد خاطر نشان کرد: ۹۹ درصد معادن کشور در روستاها قرار گرفته ضمن اینکه ۹۳ درصد از گندم کشور نیز در قلب روستاها تولید می شود.

رضوی اذعان کرد: دولت یازدهم طی آسیب شناسی جامع در خصوص مشکلات مناطق روستایی و محروم کشور، لایحه ی یک و نیم میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی را با کارمزد پایین و با هدف توسعه ی روستاها و ایجاد اشتغال برای این مناطق تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد که انتظار می رفت تا پایان سال ۹۵ به نتیجه ی مطلوبی برسد، اما متاسفانه مجلس آن را از حالت دو فوریتی به یک فوریتی تبدیل کرد و برنامه ی ششم را پیش برد با این همه از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی در خصوص پی گیری این لایحه تشکر می کنیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اذعان به اینکه طبق لایحه 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی، برای اولین بار وامی با کارمزد ۶ درصد به روستاییان و قشر محروم عشایر تعلق می گیرد، افزود: امروزه در روستاهای ایران از هر پنج خانوار روستایی کشور یک لیسانس، از هر ۱۲ خانوار روستایی یک کارشناسی ارشد و از هر ۲۱ خانوار روستایی یک دکترا داریم که بر همین اساس فراخوان گروه پیشتاز توسعه ی روستایی را در نظر گرفتیم تا چنین افرادی که اصولا مورد احترام و وثوق روستاییان هستند در متن آن قرار بگیرند.

رضوی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، در خصوص اعطای وام به روستاییان و عشایر خاطر نشان کرد: اعطای وام بصورت مرحله به مرحله و با نظارت معاونت روستایی، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت کار و تعاون خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که پیش بینی می کنید در دولت دوازدهم و فرصت ۴ ساله ی پیش رو چه تعداد شغل در مناطق روستایی و محروم ایجاد خواهد شد؟ تصریح کرد: متوسط برنامه ی پنجم توسعه، ایجاد سالانه ۳۸۴ هزار شغل است که با برنامه ریزی های ما و تکیه بر بیانات مقام معظم رهبری در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در عرصه اقتصادی کشور، ان شاءالله بیش از ۳۰۰ هزار شغل در مناطق روستایی و محروم کشور ایجاد خواهد شد.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان