تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶

حماس:با حضور درایران‌پاسخ‌اسرائیل رادادیم

صالح العارودی، معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: حضور ما در تهران پاسخی به درخواست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای قطع ارتباط با ایران است.

رویداد۲۴-صالح العارودی، معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: حضور ما در تهران پاسخی به درخواست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای قطع ارتباط با ایران است. صالح العارودی روز شنبه با علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل دیدار کرد. معاون هنیه در این دیدار با تاکید بر اینکه ایران پشتیبان اصلی ما است تاکید کرد: خوشحالیم که در ایرانیم و با مقام‌های ایرانی دیدار داریم چراکه حس می‌کنیم در ایران بین خانواده خود هستیم.

وی ادامه داد: من سلام اسماعیل هنیه را به شما ابلاغ می‌کنم. او فعلا نمی‌تواند (به ایران) سفر کند ولی انشالله به ایران سفر خواهد داشت.

العارودی با بیان این‌که "ایران همیشه تلاش دارد آنچه به نفع ملت فلسطین و قدس است را انجام دهد، چراکه ایران پشتیبان اصلی حماس است افزود: به هیچ وجه از دفاع مردم فلسطین دست برنداشته و هیچ مذاکره‌ای بر روی سلاح و راه مقاومت تاثیر نخواهد گذاشت.

وی گفت: اسرائیل، امریکا و کشورهای غربی تمام تلاش خود را برای تسلط بر مقدسات اسلامی و قدس شریف می‌کنند. جنبش حماس با دو سیاست با این خدعه اسرائیلی ـ امریکایی که با توطئه منطقه‌ای انجام می‌شود، مقابله می‌کند. دو راه برای مقابله با آنها وجود دارد بخش اول مصالحه و وحدت داخلی و بخش دوم مقابله بااشغال‌گران است و امیدواریم هم‌پیمانان ما از وحدت داخلی و مقاومت حمایت کنند. بخش دوم مقاومت در برابر اشغال‌گرها است. امیدواریم همه برادرهایمان در مقاومت برابر اشغال‌گران از ما حمایت کنند.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به برگزاری مذاکرات صلح در قاهره خاطرنشان کرد: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با سه شرط در این مذاکرات رو به رو شد: خلع سلاح حماس، به رسمیت شناختن اسرائیل و قطع روابط حماس با ایران از جمله شروط جلسه‌ای بود که در قاهره برگزار شد.

وی گفت: در پاسخ به شرط اول یعنی خلع سلاح جنبش حماس و به رسمیت شناختن اسرائیل اعلام کردیم که این شروط را نمی‌پذیریم و اکنون در دوران از بین بردن رژیم صهیونیستی هستیم و امروز برای پاسخ به شرط سوم یعنی قطع رابطه با ایران ما به تهران سفر کردیم.

 

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان