تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶

بازگشت مهاجران همزمان با گازرسانی به روستاها

گازرسانی به 9 هزار روستا در دولت یازدهم و رسیدن شمار روستاهای برخوردار از این نعمت به 23 هزار مورد، سبب ترغیب برخی مهاجران برای بازگشت به خانه های خود می شود.

رویداد۲۴-گازرسانی به 9 هزار روستا در دولت یازدهم و رسیدن شمار روستاهای برخوردار از این نعمت به 23 هزار مورد، سبب ترغیب برخی مهاجران برای بازگشت به خانه های خود می شود. 

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز تاکید کرد گازرسانی به مناطق روستایی کشور در دستور کار دولت یازدهم و دوازدهم قرار گرفته است و سبب جلوگیری از مهاجرت به شهرها، رشد اشتغالزایی و افزایش رفاه عمومی می شود.
سعید مومنی افزود: از آغاز تاسیس شرکت ملی گاز در سال 1346، تا سال 1392 به 14 هزار روستا گازرسانی صورت گرفت اما در چهار سال دولت یازدهم 9 هزار روستا به این تعداد اضافه شد.
مومنی درباره سرمایه گذاری بخش خصوصی در امر گازرسانی توضیح داد: بر اساس بند (ق) تبصره 2 قانون بودجه که در سال 93 به پیشنهاد دولت در مجلس تصویب شد به بخش خصوصی اجازه داده شد در امر گازرسانی به شهرها و روستاها سرمایه گذاری کنند، همین امر موجب شد توسعه گازرسانی در کشور سرعت بیشتری یابد.
وی گفت: زمانی که یک روستا برای تامین سوخت مورد نیاز خود مشکل دارد روستاییان رغبت بیشتری نسبت به مهاجرت از خود نشان می دهند اما وقتی که مشکل سوخت آنها حل می شود و از سطح رفاه عمومی بالاتری مانند آب سالم، برق، آسفالت، تلفن، گاز و غیره بهره مند می شوند دیگر دلیلی ندارد از هوای سالم، شغل کشاورزی و درآمد حاصل از آن رویگردان شده و خود را درگیر حاشیه نشینی در شهرها کنند.
اکنون گاز به سوخت اصلی کشور تبدیل شده است؛ به طوری که بیش از 70 درصد سبد سوخت کشور به آن اختصاص دارد.

بیش از 96 درصد جمعیت شهری و 78 درصد جمعیت روستایی به شبکه گازرسانی متصلند و گازرسانی به شمار دیگری از روستاها و شهرها در دستور کار قرار دارد.

نظرات شما
پیشخوان