تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶

نقد دو کتاب تخصصی در خانه سینما

کتاب‌های «فیلم/ژانر» و «ژانر و هالیوود» که از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه و منتشر شده است، ۳۰ مهر ۹۶ ساعت ۵ عصر در خانه سینما نقد می‌شوند.

رویداد۲۴-کتاب‌های «فیلم/ژانر» و «ژانر و هالیوود» که از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه و منتشر شده است، ۳۰ مهر ۹۶ ساعت ۵ عصر در خانه سینما نقد می‌شوند.در این برنامه، فرهاد توحیدی (فیلمنامه‌نویس و مدرس سینما)، سید حسن حسینی (مدرس و منتقد سینما)، خسرو دهقان (منتقد سینما و دبیر جایزه کتاب سال سینمایی) به همراه حمید طاهری و شیوا قنبریان (مترجمان این دو کتاب) سخنرانی خواهند کرد.

کتاب «فیلم/ژانر» اثر ریک آلتمن، استاد سینما و ادبیات دانشگاه آیووای آمریکاست که سالها درباره ژانر تحقیق کرده است. او در این کتاب ضمن طرح نظریه «معنایی/نحوی/کارکردی» درباره ژانر، در دوازده فصل به مساله ژانر در سینما می‌پردازد.

کتاب «ژانر و هالیوود» نیز نوشته استیو نیل، استاد مطالعات فیلم دانشگاه اکستر انگلستان است که در این کتاب تلاش می‌کند تا با بررسی ۱۷ ژانر مختلف سینما، تمام بحث‌های مربوط به ژانر را تحلیل کند. از مزایای این کتاب، گستره دامنه پژوهش‌های ژانریک است. مؤلف کوشش کرده تا عصاره تمام مطالعات پیشین درباره ژانر را یکجا و با رویکرد پژوهشی- تحلیلی ارائه کند.

ورود برای عموم آزاد است. خانه سینما در خیابان بهار جنوبی، خیابان سمنان، پلاک ۲۹ واقع است./ روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات 

 

 

 

نظرات شما
پیشخوان