تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶
وزیرخارجه بریتانیا:

آمریکا باید به روح «ان‌پی‌تی» پایبند باشد/ ترامپ در تهدیدهایش برای خروج از برجام تجدیدنظر کند

وزیر خارجه بریتانیا از ترامپ خواسته تا به روح «ان پی تی» (پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای سال ۱۹۷۰) پایبند باشد.
رویداد۲۴- وزیر خارجه بریتانیا از ترامپ خواسته تا به روح «ان پی تی» (پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای سال ۱۹۷۰) پایبند باشد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت انگلیس، «بوریس جانسون» وزیر خارجه بریتانیا از ترامپ خواسته تا در تهدیدهایش برای خروج از توافق هسته‌ای تجدیدنظر کند. او همچنین این توافق را نقطه عطفی برای حل بحران کره شمالی خواند. 

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه بریتانیا به موفقیت‌های توافق هسته‌ای اشاره کرده و خواستار سختگیری در عین ارتباط با کره شمالی در پی بالا گرفتن لفاظی‌ها میان کیم جونگ اون و رییس‌جمهور آمریکا شده است. 

وی در سخنرانی که در لندن داشت، گفت: « رییس‌جمهور آمریکا درست می‌گفت که باید اقدامات نظامی را برای مقابله با ظرفیت‌های هسته‌ای کره شمالی روی میز داشته باشیم؛ اما رکس تیلرسون وزیر خارجه دولت ترامپ را هم برای بازگذاشتن درب مذاکره با کره شمالی تحسین می‌کنیم.»

بر اساس گزارش ایندیپندنت وزیر خارجه بریتانیا از ترامپ خواسته تا به روح «ان پی تی» (پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای سال ۱۹۷۰) پایبند باشد. 

جانسون که در موسسه چاتهام هوس سخنرانی می‌کرد، دستاوردهای این پیمان را که دوره بی‌سابقه‌ای از صلح و رفاه را به دنبال داشت تحسین کرده و گفته ما تحت نتایج این توافق زندگی می‌کنیم. 

وی ادامه داد: این پیمان کمک کرد که از بروز یک فاجعه جلوگیری شود. فاجعه‌ای که می‌توانست دنیا را به عرصه یک بن‌بست مکزیکی تبدیل کند.  دنیا می‌توانست به مدل هسته‌ای صحنه آخر فیلم «سگ‌های پوشالی» تبدیل شود. بصیرت، امروز بیش از هر چیز مورد نیاز است. نه تنها برای حفظ ان پی تی، که برای حفظ ارزشمندترین توافق معاصر یعنی توافق هسته‌ای با ایران.
منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان