تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶

همکاری ایران و انگلیس درخصوص درمان سرطان

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر کشورمان در لندن از امضا یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و انگلیس در زمینه درمان سرطان و احداث مراکز جدید درمان سرطان خبر داد و نوشت: طرف انگلیسی تامین هزینه‌های اجرای این طرح را از طریق جذب منابع مالی برای ساخت، راه‌اندازی و تجهیز مراکز به پیشرفته‌ترین تجهیزات و دستگاه‌های تشخیص و درمان بر عهده خواهد داشت.

رویداد۲۴-حمید بعیدی‌نژاد، سفیر کشورمان در لندن از امضا یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و انگلیس در زمینه درمان سرطان و احداث مراکز جدید درمان سرطان خبر داد و نوشت: طرف انگلیسی تامین هزینه‌های اجرای این طرح را از طریق جذب منابع مالی برای ساخت، راه‌اندازی و تجهیز مراکز به پیشرفته‌ترین تجهیزات و دستگاه‌های تشخیص و درمان بر عهده خواهد داشت. حمید بعیدی‌نژاد در کانال تلگرام خود نوشت: وزارت بهداشت و آموزش پزشکی ایران روز دوشنبه با گروه بین‌المللی بیمارستان (IHG) که گروه بزرگ و معتبر انگلیسی در ساخت و سرمایه‌گذاری در بخش‌های درمانی است یادداشت تفاهم همکاری و سرمایه‌گذاری امضاء کرد.

این یادداشت تفاهم که پس از چند ماه مذاکره در خصوص ابعاد فنی پروژه، توسط وزارت بهداشت امضا شده بود، امروز به طور رسمی به امضای رئیس هیات مدیره شرکت IHG رسید.

بر اساس این یادداشت تفاهم که در سفارت ایران در لندن به امضا رسید، این شرکت انگلیسی اقدام به تامین مالی ساخت شبکه‌ای از مراکز پیشرفته درمان سرطان در سطح ایران شامل تهران و شهرستان‌های مختلف خواهد کرد که همه با جدیدترین تجهیزات و پروتکل‌های درمان سرطان مجهز شده و در قالب یک شبکه با یکدیگر ارتباط و هماهنگی دارند که از جمله می‌توانند در صورت نیاز، بیماران را ابتدا در سطح تشخیص یاری کنند و بنا به نیاز به مراکز مجهزتر معرفی کنند.

بر اساس این تفاهم، دو طرف در مرحله بعدی گفت‌وگوها، تمامی جزئیات مربوط به تأمین نیازهای هر یک از این مراکز را تعیین خواهند کرد و بعد از مشخص کردن نیازهای مالی هر یک از این مراکز برای ساخت، تجهیز و تکمیل، قرارداد نهایی را برای شروع به تکمیل و ساخت مراکز درمانی سرطان در سراسر ایران و طراحی شبکه منعقد خواهند کرد.

طرف انگلیسی ضمن تامین هزینه‌های اجرای این طرح از طریق جذب منابع مالی برای ساخت، راه‌اندازی و تجهیز مراکز به پیشرفته‌ترین تجهیزات و دستگاه‌های تشخیص و درمان، همچنین در زمینه تبادل آخرین یافته‌های علم پزشکی در خصوص مقابله با سرطان و آموزش نیروی انسانی با مراکز این شبکه درمانی همکاری خواهد کرد.

حجم سرمایه‌گذاری مالی این پروژه حدود یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون یورو تخمین زده می‌شود و کار ساخت این شبکه با توجه به ویژگی‌های آن در سه فاز آماده به کار خواهد شد.

این پروژه که چندین سال است منتظر جلب سرمایه‌گذار و تامین مالی است در صورت تکمیل، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های درمانی کشور خواهد بود که با استفاده از منابع تامین مالی خارجی به اجرا درخواهد آمد که با مشاغل وابسته برای چندین هزار نفر نیز اشتغال ایجاد خواهد کرد.

بر اساس این همکاری قرار است ۴۰ مرکز درمان سرطان نوسازی و ۶۰ مرکز تشخیص و درمان سرطان از سوی طرف انگلیسی در ایران ایجاد شود.

 

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان