تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶

اعزام 20 هزار نیروی کمکی به مرزهای عراق

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال و در ایام اربعین 20 هزار نیروی کمکی در مرزهای چهارگانه استقرار می‌یابند که 60 درصد آنها در مرز مهران حضور پیدا می‌کنند.

رویداد۲۴-فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال و در ایام اربعین 20 هزار نیروی کمکی در مرزهای چهارگانه استقرار می‌یابند که 60 درصد آنها در مرز مهران حضور پیدا می‌کنند. سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، امروز در نشست ستاد اربعین استان ایلام که در پایانه مرزی مهران برگزار شد، اظهار کرد: آیین بزرگ اربعین حسینی با حضور مشتاقان آقا اباعبدالله الحسین(ع) سراسر جهان سال به سال باشکوه و عظمت بیشتری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از هشت سال گذشته تاکنون شاهد افزایش تصاعدی زائران حسینی در کنگره بزرگ اربعین حسینی هستیم، این آیین بزرگ مایه عزت، اتحاد و اقتدار شیعیان در دنیا شده است، افزود: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ایام اربعین با تمامی امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی خود آماده خدمات‌رسانی به زائران حسینی است.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از 50 درصد زائران در این ایام از مرز مهران تردد خواهند کرد، قرارگاه اربعین ناجا در روزهای آینده در این نقطه مرزی راه‌اندازی و مستقر می‌شود.
اشتری با بیان اینکه زائران اربعین حسینی حتما باید گذرنامه و روادید معتبر داشته باشند چرا که امکان تهیه روادید در هیچ کدام از مرزهای چهارگانه وجود ندارد، یادآور شد: قبل از هر گیت باید موکب‌هایی برای پذیرایی از زائران آماده شود تا در داخل پایانه ایستایی جمعیت رخ ندهد.
وی در خصوص تردد زائران اتباع بیگانه نیز تاکید کرد: اتباع سایر کشورها باید از مرز شلمچه برای تردد استفاده کنند و با هماهنگی طرف عراقی تنها اتباع کشورهای ترکیه، آذربایجان در مسیر برگشت می‌توانند از مرز مهران استفاده کنند.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان