تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

پاسخ‌جوانفکر به مصاحبه جعفرزاده بارویداد۲۴

علی اکبر جوانفکر مدعی شد که گسترش فعالیت موسسات مالی اعتباری مربوط به دوران دولتهای سیدمحمد خاتمی و حسن روحانی است.
رویداد۲۴علی اکبر جوانفکر مدعی شد که گسترش فعالیت موسسات مالی اعتباری مربوط به دوران دولتهای سیدمحمد خاتمی و حسن روحانی است. 

در پی گفت‌وگوی غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت با رویداد۲۴ ذیل عنوان «دلسوزی یا اشک تمساح احمدی‎نژاد برای مالباختگان موسسات مالی؟» تاکید بر اینکه دلسوزی‌های اخیر محمود احمدی‌نژاد برای مالباختگان موسسات مالی اعتباری فرار به جلوی او محسوب می‎شود، علی اکبر جوانفکر از نزدیکان احمدی‎نژاد به این اظهارات واکنش نشان داد.

متن پاسخ جوانفکر که در کانال تلگرامی او منتشر شده است به این شرح است: غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه ‌و بودجه در دفاع از دولت روحانی ، ادعا کرده است که قاطبه مؤسسات مالی در دولت قبل و در زمان ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد و بدون مجوز شروع به فعالیت کردند.

ایمن آبادی در حالی به طرح این ادعای کذب و بی اساس پرداخته است که اطلاعات عمومی قابل دسترس در باره سوابق این موسسات نشان می دهد اغلب موسسات مالی و اعتباری در دولت خاتمی و دولت روحانی تشکیل شده اند.  

نماینده رشت با برخورداری از آنچه که مصونیت نمایندگی مجلس نامیده می شود، بی محابا و بدون واهمه از هرگونه پیگرد قضایی ، دولت قبل را آماج اتهامات کذب و کینه توزانه خود قرار می دهد، اما با توجه به اهمیت تنویر افکار عمومی، توضیحات روشنگرانه زیر با هدف ایمن ساختن اذهان مردم از سمپاشی ایمن آبادی ضروری به نظر می رسد:

•  تعاونی اعتبار فرشتگان از بانیان اصلی موسسه کاسپین است که در اردیبهشت ماه سال 1377 و در شهر مشهد تاسیس و شروع به کار کرده است. 

•  مؤسسه اعتباری "ثامن" نیز یک مؤسسه مالی و اعتباری دیگر است که در تیر ماه سال ۱۳۷۶ با نام مؤسسه اعتباری ثامن الائمه در مشهد فعالیت خود را با توجه به موافقتنامه وزارت تعاون آغاز کرد. رئیس بانک مرکزی دولت روحانی در آبان سال ۱۳۹۴ گفت که مؤسسه مالی و اعتباری ثامن درحال طی مراحل قانونی برای دریافت مجوز و موافقت اصولی است.

•  "ثامن الحجج" نیز نام یک مؤسسه مالی و اعتباری دیگر است که در سال ۱۳۸۰ تأسیس و آغاز به کار کرده است. 

•  همچنین مؤسسه اعتباری "توسعه" از دیگر موسساتی است که در پانزدهم شهریور ماه 1376 به ثبت رسیده است. 

•  مؤسسه اعتباري "ملل" نیز در سال 1366 با نام صندوق قرض الحسنه عسكريه فعاليت خود را آغاز کرد. این موسسه در سال 1373 با شكل گرفتن وزارت تعاون و به عنوان اولين تعاوني اعتبار آزاد در سطح كشور مجوز فعاليت خود را اخذ نمود و پس از آن حوزه عمليات خود را به سراسر كشور گسترش داد.

•  موسسه اعتباری "نور" نیز در تاریخ 18 اردیبهشت 1393 و به عنوان یک شرکت ثبت گردیده است و  در تاریخ 11 تیر ماه 1394 مجوز نهایی خود را از بانک مرکزی جمهوری اسلامی دریافت نموده است. 

مستند به سوابق موجود، بخش عمده مؤسسات مالی و اعتباری پیش از قانون تنظیم بازار غیر متشکل پولی مصوب سال ۱۳۸۳ و با اخذ مجوز از سایر نهادها مانند وزارت تعاون، کشور، نیروی انتظامی و ... ایجاد شده‌اند.

نماینده رشت به دلیل برخورداری از مصونیت نمایندگی مجلس ، بارها و با زبان توهین علیه دولت های نهم و دهم سخن گفته و از وارد آوردن اتهامات بی پایه و اساس علیه دکتر احمدی نژاد هیچ ابایی ندارد.

جعفرزاده ایمن آبادی طی سالیان اخیر ، با پرخاشگری های خود علیه دولت قبل، بخش مهمی از خوراک تبلیغاتی رسانه های خبری بیگانه مانند صدای آمریکا ، بی بی سی ، رادیو فردا ، پایگاه مجازی گروهک منافقین و دویچه وله آلمان را تامین کرده است.

بدیهی ترین انتظار از یک نماینده، احترام به شخصیت ممتاز ملت بزرگ ایران و پرهیز از رفتارهای دون شان نمایندگی است و بیش از او، این مسئولیت متوجه هیات رئیسه مجلس است که مراقبت کند مصونیت نمایندگی ، برای هتاکی، توهین و دروغ پراکنی مورد استفاده قرار نگیرد.   


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
0
0
این حرفها برای مال باختگان پول نمیشود!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان