تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۰۴ آبان ۱۳۹۶

زنان شایسته باید در وزارتخانه‌ها به کار گرفته شوند

فریده اولادقباد*
در روزهای پایانی دولت یازدهم مصوبه‌ای توسط هیات دولت به تصویب رسید که بنا شد سهمیه 30 درصدی را برای زنان و جوانان در پست‌های کلان و میانی دولت در نظر گرفت.

برای اینکه وزیری از جامعه زنان در کابینه دولت دوازدهم حضور داشته باشد 154 نماینده درخواستی را امضا و این خواسته خود را تقدیم آقای رییس جمهور کردند. به هر حال این اتفاق نیافتاد و زنان به مانند گذشته از داشتن حداقل یک وزیر در کابینه محروم شدند.

در ایامی که وزرا برای گرفتن کسب رای اعتماد با نمایندگان جلسه می‌گذاشتند تا برنامه‌های خود را اعلام کنند ما شفاف و جدی به آن‌ها اعلام کردیم که منتظریم پس از حضور شما در وزارتخانه شاهد بکارگیری زنان توانمند، باتجربه و شایسته در سطوح مختلف دستگاه متبوع شما باشیم.

نمایندگان و مخصوصا اعضای فراکسیون زنان مجلس اصلا به دنبال این نیستند که زنانی کم‌تجربه در پست‎های کلان وزارتخانه‌ها قرار گیرند که پس از نمایان شدن ضعف آن‌ها باعث شود که دیگر دستگاه‌ها هم نسبت به این بخش مهم از جامعه بی‌اعتماد شوند. ما خواهان حضور هرچه بیشتر زنان متخصص، بابرنامه و پاکدست در قسمت‌های مختلف دولت هستیم.

در شرایطی که نیمی از جامعه ایرانی را زنان تشکیل می‌دهند استفاده 30 درصدی از زنان و جوانان در پست‌های مختلف انتظار زیادی نیست مخصوصا آنکه این موضوع به صورت مصوبه‌ای در روزهای آخر دولت یازدهم به تصویب رسیده است.

وقتی آقای رییس جمهور بارها تکرار می‌کنند که من پای تمام وعده‌های خود هستم یعنی ایشان هم این اراده را دارند که این اتفاق مبارک رخ دهد.

حیف است که امروز شاهد آنیم که در جامعه، زنان نخبه زیادی وجود دارند اما مسئولین از استفاده آن‌ها غافل هستند و یا این زنان شایسته قربانی بی‌عدالتی جنسیتی شده‌اند.

اعضای فراکسیون زنان مجلس مصمم هستند که با نظارت دقیق خود انتصابات وزارتخانه‌ها را رصد کنند و ببینند آیا اعضای کابینه به مصوبه خود پایبند هستند یا خیر؟ امیدواریم که ان شاا... در این دوره جدید شاهد استفاده هرچه بانوان خوش‌فکر در دستگاه‌های مختلف اجرایی باشیم تا همگان ببینند که این قشر ارزشمند جامعه دارای چه استعداد بالایی است.

*نماینده تهران در مجلس دهم
نظرات شما
پیشخوان