تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۰۵ آبان ۱۳۹۶

ادعاهای بی اساس نماینده عربستان در سازمان ملل در رابطه با نقض حقوق بشر در ایران

خالد منزلاوی، کاردار عربستان در سازمان ملل در بیانیه‌ای در این سازمان مدعی شد: ایران به جای استفاده از دستاوردهای مالی‌اش برای رشد و پیشرفت آنها را در راه ایجاد فتنه و ناامنی و بی‌ثباتی در خارج از مرزهایش استفاده می‌کند.

رویداد۲۴-خالد منزلاوی، کاردار عربستان در سازمان ملل در بیانیه‌ای در این سازمان مدعی شد: ایران به جای استفاده از دستاوردهای مالی‌اش برای رشد و پیشرفت آنها را در راه ایجاد فتنه و ناامنی و بی‌ثباتی در خارج از مرزهایش استفاده می‌کند.وی در ادعاهایی مداخله‌جویانه گفت: کارنامه سیاه ایران در رابطه با حقوق بشر و عدم پایبندی به معاهدات بین‌المللی از هیچ‌کس پنهان نیست و تهران سیاست تبعیض نژادی و مذهبی علیه مردم غیرفارس را به کار می‌گیرد.

این مقام سعودی در سازمان ملل در ادامه با طرح ادعاهایی واهی علیه سپاه پاسداران ایران گفت: ما کشتارهای سال 1988 توسط نظام ایران که در آن هزاران زندانی سیاسی مخالف (امام) خمینی (ره) کشته شدند را محکوم می‌کنیم.

این نماینده سعودی در رابطه با یمن نیز مدعی شد: ایران حامی لجستیک تمام عملیات تروریستی در یمن است و از بنادر یمن برای قاچاق موشک‌های بالستیک و اسلحه و مواد منفجره به حوثی‌ها استفاده کرد.

به نظر می‌آید این بیانیه هیات سعودی در سازمان ملل بی‌ارتباط با مجادله نماینده سوریه در نشست سازمان ملل با موضوع حقوق بشر ایران با نماینده سعودی نیست.

تمجید هیات عربستان از گزارش جانبدارانه نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ایران اعتراض نماینده سوریه در این نشست را در پی داشت که از سازمان ملل خواست درباره جنایت‌های جنگی عربستان در یمن تحقیق کند.

نماینده هیات عربستان در ادامه به اظهارات نماینده سوریه اعتراض کرد.

بر اساس گزارش شبکه خبری بلومبرگ، نمایندگان سوریه و عربستان، حتی بعد از قطع میکروفون‌هایشان به بحث و مجادله ادامه دادند.

در عین حال ادعاهای عربستان درباره ایران در حالی مطرح می‌شود که عربستان بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در کشورش و نیز در یمن است و نام ائتلاف عربی به رهبری عربستان اخیرا در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.

طبق برخی گزارش‌ها، حملات هوایی ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 35 هزار غیرنظامی شده و نزدیک به سه میلیون یمنی آواره و یا مجبور به مهاجرت و زندگی در شرایط سخت و نا به سامان شدند.

این تجاوزات باعث شیوع بیماری‌هایی مانند و با انگل و همچنین باعث سوء تغذیه شده است که جان 2 میلیون کودک را تهدید می‌کند.

طبق گزارش‌های حقوقی حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان نمایانگر نقض آشکار قوانین بین‌المللی انسانی و قوانین حقوق بشر است.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان