تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
گزارش رویداد۲۴، درباره تداوم ریاست مدیرجنجالی و غیرهمسو در شهرداری

نقش «نگاهداری» در حیاط خلوت یاران قالیباف در مرکز مطالعات شهری چیست؟

یکی از مردان جنجالی قالیباف کماکان در بهشت یکه‌تازی می‌کند. در شرایطی که انتظار می‌رفت افراد غیرهمسو با شهردار و مشی جدید او زودتر از فضای مدیریتی شهرداری خارج شوند، اما به نظر ‌می‌رسد همچنان بسیاری از مدیران و یاران پرحاشیه قالیباف در بهشت و در بدنه شهرداریِ تحت ریاست نجفی حضور دارند و به فعالیت‌های خود را کما فی السابق ادامه می‌دهند.
رویداد۲۴یکی از مردان جنجالی قالیباف کماکان در بهشت یکه‌تازی می‌کند. در شرایطی که انتظار می‌رفت افراد غیرهمسو با شهردار و مشی جدید او زودتر از فضای مدیریتی شهرداری خارج شوند، اما به نظر ‌می‌رسد همچنان بسیاری از مدیران و یاران پرحاشیه قالیباف در بهشت و در بدنه شهرداریِ تحت ریاست نجفی حضور دارند و فعالیت‌های خود را کما فی السابق ادامه می‌دهند.

به گزارش رویداد۲۴ بی‌شک پس از ورود نجفی و اصلاح‌طلبان به شورا و شهرداری تهران، مهم‌ترین خواسته‌ی حامیان، حضور افرادی همسو با اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در شهرداری تهران بوده است، اتفاقی که در وهله اول می‌تواند به شخص شهردار برای پیشبرد اهداف خود کمک کند. 

هرچند که معاونین سالخورده آقای شهردار همگی مشی اصلاح‌طلبی دارند اما به نظر می‌رسد هنوز برخی از مدیران قالیباف (شما بخوانید مدیران جهادی) در شهرداری تهران حضور دارند و بعضاً با تصمیمات و عملکردهای ناهماهنگ، نه‌تنها برای محمدعلی نجفی، بلکه برای جریان اصلاحات نیز مشکل‌ساز می‌شوند.

یکی از این مدیران پرحاشیه، کسی نیست جز «بابک نگاهداری»! رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران که هم‌زمان معاون شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران است. او از جمله کاندیداهای لیست خدمت برای شورای شهر تهران و البته از یاران باوفای قالیباف و نزدیکان عیسی شریفی قائم‌مقام بازداشتی شهردار است.

پیش از این رویداد۲۴ طی گزارشی به موضوع پروژه میلیاردی طرح «مطالعه امنیت شهری» و نقش عیسی شریفی (بازداشتی متهم به فساد) و  بابک نگاهداری به‌عنوان رئیس‌ مرکز مطالعات، پرداخت.

اما شبهات در ارتباط با نگاهداری و ضرورت تجدید نظر نجفی نسبت به ادامه حضور او در بدنه شهرداری تهران تنها مربوط به آن پرونده نیست .کما اینکه همان یک پرونده کافی است که همان فردای انتشار گزارش فوق، نگاهداری یا استعفا می‌داد و یا برکنار می‎شد.

مهمترین شبهه حضور «غیر قانونی» او به عنوان رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران است. بابک نگاهداری چند ماه قبل و درست در آستانه برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا بر آن می‌شود تا ردای شورای شهر بر تن کند، راهی فرمانداری می‎شود و در این انتخابات ثبت‎نام می‎کند و برهمین اساس طی نامه‌ای به محمدباقر قالیباف شهردار وقت تهران، استعفای خود را اعلام می‌کند تا بتواند به تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی خود به همراه یاران قالیبفا در لیست «خدمت» بپردازد.

نقش «نگاهداری» در حیات خلوت یاران قالیباف در مرکز مطالعات شهری چیست؟

نگاهداری مطابق قانون از سمت ریاست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی استعفا می‌دهد و با سایر اصولگرایان برای ورود به شورای شهر در لیست «خدمت» قرار می‌گیرد. ولی در رفتاری غیرقانونی و درست در ایام قبل از تبلیغات با رفت‌وآمدهای مکرر و برپایی جلسات از امکانات مرکز به نفع خود و لیست خدمت سو استفاده می‌کند.

نقش «نگاهداری» در حیات خلوت یاران قالیباف در مرکز مطالعات شهری چیست؟

با نگاهی گذرا، به نظر می‌رسد تا اینجای کار کسی هواس‌اش به رفتار و عملکرد این مدیر چند پستِ نیست، اما مشکل از آنجایی شروع می‌شود که پس از شكست ليست خدمت در انتخابات شوراي شهر، مشخص مي‌شود كه نگاهدارى نه‌تنها به شهردارى تهران رفت‌وآمدهای مستمر دارد و از امکانات مرکز مطالعات به‌صورت رایگان استفاده می‌کند بلكه او همچنان ريس مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران هم باقی مانده و استعفايش نیز همانند قراردادهايش بوی رفاقت و تخلف می‌دهد و نمایشی بیش نبوده است.

مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران گویی مدت‌ها به حیاط خلوت یاران و مدیران قالیباف تبدیل‌شده است، تا جایی که این مدیر پرحاشیه به هر دری می‌زنند تا بتوانند همچنان در این مرکز باقی بمانند و جایگاه خود و هم‌قطارانش را حفظ کند.

پس از انتشار گزارش‌های متعدد در خصوص افشای تخلفات میلیاردی در رویداد۲۴، بابک نگاهداری که فضا را نامناسب و موقعیت خود را درخطر می‌دید، سعی کرد تا با نامه‌نگاری‌های متعدد به شهردار و مسئولان مربوطه، تخلفات خود در ارتباط با قراردادهای میلیاردی را به هر نحوی که شده است توجیه کند، ارسال نامه‌ای محرمانه در خصوص قرارداد میلیاردی به شهردار تهران ازجمله این اقدامات است.

اما نگاهداری برای حفظ این موقعیت و جایگاه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است؛ به همین منظور ستادی را با برخی از معاونین و مدیران حوزه ریاست و روابط تشکیل داده است تا بتواند با ارسال خبر به رسانه‌ها، خود را مدیری فعال! نشان دهد. 

البته به نظر می‌رسد که فعالیت‌های این مدیر جنجالی همواره با تخلف‌های گسترده همراه و عجین شده است. ستاد مذکور که در جهت تطهیر و فعال نشان دادن «نگاهداری» شروع به فعالیت کرده‌‌ند، با انتشار خبری تکراری در خصوص «ایمنی بازار تهران» نه‌تنها نتوانستند تخلفات خود را توجیه و توضیح دهند، بلکه مهر تأییدی بر تخلفات و بی‌اخلاقی‌های گذشته‌ی خود زد‌ند! زیرا این خبر یک‌بار در سال 94 منتشر شده بود و اکنون نیز بدون کوچک‌ترین تغییری در روز 4 آبان 96 بار دیگر به‌عنوان خبری جدید منتشر شد.

با همه این مسائل، به نظر می‌رسد که حال این روزهای یاران قالیباف اصلاً خوب نیست، افشا و انتشار هرروزه‌ای تخلفات و بی‌اخلاقی‌های دوران مدیریت مدیر جهادی؛ گویی عرصه را برای ماندن آن‌ها در صحنه سیاسی و مدیریتی کشور تنگ کرده است؛ و سردار محمدباقر قالیباف که نزدیک به دو ماه است از ساختمان بهشت به مجمع تشخیص مصلحت نظام کوچ کرده، باید صریحاً پاسخگوی عملکرد 12 ساله‌ی خود و مدیرانش در شهرداری تهران باشد.

در همین رابطه، رویداد۲۴ در روزهای آینده گزارش‌های جزئی‌تری را در مورد تخلفات «بابک نگاهداری» یار غار «قالیباف» و گرمابه و گلستان «شریفی» منتشر خواهد کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
0
0
به هر حال در این لحظه ایشان در پستی در دانشگاه آزاد به خدمت اشتغال دارد
نظرات شما
پیشخوان