تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۶
با حضور گسترده در مصلی تهران؛

مالباختگان موسسات مالی، نمایشگاه مطبوعات را به حالت نیمه تعطیل در آوردند

آخرین روز نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات نیز همانند یک هفته گذشته پذیرای مالباختگان مؤسسات مالی و اعتباری بود. مالباختگانی که به نمایشگاه مطبوعات پناه آوردند تا شاید رسانه‌ها صدایشان شوند.
رویداد۲۴-آخرین روز نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات نیز همانند یک هفته گذشته پذیرای مالباختگان مؤسسات مالی و اعتباری بود. مالباختگانی که به نمایشگاه مطبوعات پناه آوردند تا شاید رسانه‌ها صدایشان شوند.

به گزارش رویداد۲۴ نمایشگاه مطبوعات امسال، حال و هوای دیگری داشت. از همان روزهای نخستین شروع به کار نمایشگاه، مالباختگان مؤسسات مالی و اعتباری که بیش از یک ماه در کنار قوه قضاییه دست به اعتصاب و تحصن زده بودند، به نمایشگاه مطبوعات واقع در مصلی تهران آمدند تا اعتراضات خود را در کنار فعالان رسانه‌ای ادامه دهند.

موضوع مؤسسات مالی-اعتباری و مالباختگان آن‌ها، اتفاق جدیدی نیست. مؤسسات مالی نامعتبر در زمان مدیریت و ریاست 8 ساله محمود احمدی‌نژاد بر کشور و بانک مرکزی تحت مدیریت او همانند قارچ در سراسر کشور شروع به رشد کردند. 

مؤسساتی که با مجوزهای داده و نداده بانک مرکزی شروع به کارکردند و اعتماد مردم را برای سرمایه‌گذاری به خود جلب کردند. مردمی که سرمایه‌های میلیونی خود را به امید دریافت یود بیشتر، در مؤسساتی همچون کاسپین، آرمان، پدیده، ثامن‌الحجج و غیره قراردادند؛ اما حالا با ورشکستگی این مؤسسات و عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه مواجه شده‌اند.

تبلیغات گسترده و سودهای کلان ازجمله راه‌هایی بود که مردم را ترغیب می‌کرد تا سپرده‌گذاری در بانک‌های معتبر را رها کنند و به این مؤسسات روی بیاورند. مؤسساتی که برای سپرده‌های آن‌ها سودهای 30 درصدی در نظر گرفته بودند.

از صبح امروز حضور مالباختگان با حضور گسترده تر از قبل در محل برگزاری نمایشگاه مطبوعات، تا حدودی زیادی آخرین روز را به حالت تعلیق درآورد. مالباختگان با پلاکارد و شعارهای خود و البته در امنیت کامل، نمایشگاه را به تسخیر خود درآوردند و از رسانه‌ها به علت سکوتشان در قبال این اتفاق ابراز نارضایتی و ناراحتی کردند. 

این مالباختگان که ضعف بانک مرکزی در نظارت بر مؤسسات مالی‌- اعتباری را یکی از عوامل اصلی زیان مالی و سردرگمی سپرده‌هایشان می‌دانند، خواستار رسیدگی مسئولان مربوطه به این موضوع شدند.

از سوی دیگر، ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی در حاشیه مراسم گزارش عملکرد اعطای وام ازدواج به جوانان، اشاره‌ای هم به مؤسسات مالی-اعتباری و مالباختگان آن‌ها کرد. سیف طی سخنانی اعلام کرد که: «آنچه مهم است، این است که تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به مالباختگان در حال پرداخت است ولی در میانه این دوره پرداخت به دلیل برخی احکام صادره موانعی ایجاد شد که با ورود مقامات ارشد قوه قضاییه این توقیف‌ها رفع شده و ظرف روزهای آینده شاهد آن خواهیم بود که تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان قابلیت پرداخت برای تمامی سپرده‌گذاران را خواهد داشت.»

این موضوع اما در حالی است که برخی از سپرده‌گذاران کاسپینی با حضور در غرفه رویداد24، اعلام کردند که هیچ پرداختی به آن‌ها صورت نگرفته است و اصل سپرده‌هایشان نیز قرار است با رقمی بسیار پایین‌تر به آن‌ها بازگردانده شود.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان