تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
منتجب‌نیا در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

اتفاقات خوبی درباره حصر رخ داده است/ شورای سیاست‌گذاری باید منحل شود

رسول منتجب‌نیا بر این عقیده است که شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هیچ راهی جز منحل کردن این شورا ندارد زیرا هیچ دلیلی ندارد که یک شورا با استفاده از محبوبیت چهره‌های اصلاح‌طلبان، بخواهند برای کل جریان اصلاحات در کشور تصمیم‌گیری کند.
رویداد۲۴-رسول منتجب‌نیا بر این عقیده است که شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هیچ راهی جز منحل کردن این شورا ندارد زیرا هیچ دلیلی ندارد که یک شورا با استفاده از محبوبیت چهره‌های اصلاح‌طلبان، بخواهند برای کل جریان اصلاحات در کشور تصمیم‌گیری کند.

حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، با حضور در غرفه رویداد۲۴ در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات، با اشاره به آخرین وضعیت دیدارهای اعضای حزب اعتماد ملی با شیخ مهدی کروبی، گفت: اخیراً مسئولان نظام اقدامات مثبت و پسندیده‌ای  را در رابطه با حصر انجام داده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد. عنایات مقام معظم رهبری، شورای عالی امنیت ملی، قوه قضائیه و غیره در این امر کمک‌کننده بودند و من نیز به نوبه‌ خودم از این عزیزان تقدیر و تشکر می‌کنم.

منتجب نیا ادامه داد: جمع‌آوری نیروهای مسلح از منزل آقای کروبی و انتقال آن‌ها به بیرون کار بسیار مثبتی بود و ای‌کاش سال‌های قبل این کار انجام می‌شد. اتفاق دیگری که رخ داد این بود که این عزیزان بتوانند با بستگان درجه 2 و 3 و برخی از سیاسیون دیدار داشته باشند.

منتجب نیا با بیان اینکه من امید دارم که مسئله حصر می‌تواند به‌راحتی و با منطق حل‌وفصل شود، تصریح کرد: من بارها اعلام کردم که موضوع حصر یک مسئله حل ناشدنی نیست و می‌شود با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده کار را به‌گونه‌ای رقم زد که این 3 بزرگواری که 7سال است در حصر هستند و به انواع کسالت‌ها و بیماری‌ها دچار شدند، در شرایط بهتری قرار بگیرند. اصل ادامه حصر یک اقدام پرهزینه بی‌فایده شده است و اگر موضوع حصر حل شود قطعاً موجب خشنودی مردم می‌شود و موجی از شادی در میان مردم ایجاد خواهد شد. 

این فعال سیاسی با بیان اینکه رفع حصر باعث ایجاد امید به آینده در بین مردم می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر رفع حصر اتفاق بیافتد پایگاه نظام و مسئولین در میان جامعه و مردم بسیار تقویت می‌شود. حدس و تحلیل شخصی خودم این است که آقایان به این نتیجه رسیده‌اند که باید موضوع حصر را حل‌وفصل کنند، اما به‌صورت برنامه‌ریزی شده و دقیق. من از همین تریبون از دوستان سیاسی تقاضا می‌کنم که این نوع مسائل بغرنج را به فضای تبلیغاتی سیاسی کشور نکشانند و خدای نکرده استفاده سیاسی له یا علیه نکنند.

رسول منتجب نیا ادامه داد: افرادی که طرفدار رفع حصر یا موافق ادامه حصر هستند اجازه دهند که عقلای کشور و مسئولان اندیشمند کشور، با منطق و به دور از جنجال موضوع را حل کنند و اگر چنین شود معتقدم در یک مدت زمان محدود، رفع حصر این 3 بزرگوار حل خواهد شد.

عضو حزب اعتماد ملی با بیان اینکه ما علاقه‌مندیم با حاج آقای کروبی دیدار داشته باشیم، تصریح کرد: آقای کروبی علاوه بر اینکه دبیر کل حزب ما هستند، رفیق 40_50 ساله ما نیز هستند و دوست داریم که همیشه ایشان را ببینیم و در کنارشان باشیم، همچنین آقای مهندس موسوی را که در دوران جنگ و بعد از جنگ نیز ارادت و رفاقت خاصی با ایشان داریم را دوست داریم که ببینیم و زیارت کنیم؛ اما تصمیم‌گیرنده ما نیستیم و مقامات دیگری تصمیم می‌گیرند که چه افرادی از حزب با ایشان دیدار داشته باشند که یکی از آن‌ها آقای دوستی بود که با آقای کروبی دیدار داشتند. امیدواریم که این دیدارها ادامه‌دار باشند و درنهایت منجر به رفع حصر شود.

حجت‌الاسلام منتجب نیا، با انتقاد از عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، خاطرنشان کرد: من نقد به فروع ندارم، من اساس را قبول ندارم. من معتقد نیستم که مجموعه‌ای بنشیند و برای اصلاح‌طلبان کل کشور تصمیم بگیرد؛ من معتقد نیستم که شخصیت‌های محبوب کشور را وجه‌المصالحه قرار دهیم و 4 الی 5 نفر به نام آن‌ها تصمیم‌گیری کنند. 

منتجب نیا ادامه داد: بارها اعلام کردم و بازهم می‌گویم دوستان شورای عالی سیاست‌گذاری را به کل و از اساس منحل کنند زیرا هیچ راهی برای اصلاح آن وجود ندارد و بیخود اقدامات فرمالیستی انجام ندهند. شورا باید منحل شود و در ایام انتخابات ائتلاف احزاب را دنبال کنند. ما باید ابتدا به دنبال نظام‌های حزبی برویم، هیئت‌ها و لویی‌جرگه‌ها را جمع کنیم و به جای آن به تقویت احزاب بپردازیم.

عضو حزب اعتماد ملی با تأکید بر اینکه اعضای شورای سیاست‌گذاری باید قبول کنند که شورا را منحل کنند، خاطرنشان کرد: هیچ منطقی برای ادامه‌ی کارشان وجود ندارد و حرف ما نیز منطقی است. امروزه بسیاری از اندیشمندان کشور خصوصاً اصلاح‌طلبان با بنده هم نظر هستند و از من طرفداری می‌کنند. حتی بسیاری از اعضای شورای سیاست‌گذاری هم اعلام کردند که شورا مخدوش است، به همین دلیل امیدواریم این جرات و جسارت را داشته باشند که بیا‌یند بگویند ما تا اینجای کار را آمده‌ایم اما اکنون آن را منحل می‌کنیم. من دعا می‌کنم که خداوند این شجاعت و شهامت را به این آقایان بدهد.

رسول منتجب نیا با بیان اینکه من روحانی را نه متعلق به جناح چپ می‌دانم و نه راست، تصریح کرد: روحانی، روحانی است. ما شعارها و برنامه‌های آقای روحانی را مورد توجه قرارداده‌ایم و تحقق همان برنامه‌ها را از ایشان مطالبه می‌کنیم، زیرا مردم به شعار و برنامه‌های ایشان رای دادند. به آقای روحانی می‌گویم که، آقای روحانی مردم به شما رای دادند و باید خواسته‌های جریان اصلاح طلب را محقق کنید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
0
0
شما آقايان براي امام زمان عليه سلام نيز حتماً ايجاد طريق ميكنيد و شما كه اينقدر شحاعت نداريد كه به قانون تن دهيد چگونه از مردم انتظار داريد به قانون و قول و فعل شما اميدوار باشند و عمل كنند؟!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان