تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
حجت نظری عضو شورای شهرتهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

انتصابات اخیر نجفی جای دفاع ندارد/ شهردار با شورا هماهنگ نیست/ بزرگان اصلاحات ورود کنند

عضو شورای شهر تهران می‌گوید که شهردار به‌هیچ‌عنوان با اعضای شورا هماهنگ نیست و انتصاباتش به‌گونه‌ای بوده که جای هیچ‌گونه دفاعی ندارد؛ به همین دلیل بزرگان جریان اصلاحات باید به این موضوع ورود پیدا کنند تا شکاف میان شورا و شهرداری بیش از این نشود.
رویداد۲۴عضو شورای شهر تهران می‌گوید که شهردار به‌هیچ‌عنوان با اعضای شورا هماهنگ نیست و انتصاباتش به‌گونه‌ای بوده که جای هیچ‌گونه دفاعی ندارد؛ به همین دلیل بزرگان جریان اصلاحات باید به این موضوع ورود پیدا کنند تا شکاف میان شورا و شهرداری بیش از این نشود.

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران با حضور در غرفه رویداد۲۴، در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات، با اشاره به ادامه حضور و فعالیت برخی از مدیران قالیباف در شهرداری تهران و برخی از انتصابات محمدعلی نجفی، گفت: متأسفانه این نقدی است که ما نیز به آقای دکتر نجفی داریم. آقای شهردار متأسفانه اصلاً شورا محور نیستند و ایشان در کنشی که تا به این لحظه داشتند این را اثیات کرده‌اند بنابراین تقریباً شورا را نمی‌شود در هیچ‌یک از تصمیمات او دخیل دانست.

نظری ادامه داد: متأسفانه آقای دکتر نجفی تاکنون انتصاباتی داشته‌اند که اگر اعضای شورا تا این لحظه در رسانه‌ها اعتراض نکرده‌اند، به این معنا نیست که کمتر از نقادان خارج از شورا به این انتصابات انتقاد دارند؛ نه‌تنها به انتصابات ایشان بلکه به برخی مناصبی هم که تغییر نداده‌اند انتقاد وجود دارد.

عضو شورای شهر تهران بابیان اینکه آقای شهردار اخیراً انتصاباتی داشته‌اند که جای دفاع ندارد، خاطرنشان کرد: من امیدوارم آقای نجفی صدای مردمی را که در انتخابات اخیر شورای شهر، میلیونی به لیست امید رأی دادند را بشنود؛ زیرا تاکنون به نظر می‌رسد که این صدا شنیده نشده است و انتظارمان این است که ایشان در مسیری که مردم می‌خواهند حرکت کند.

نظری ادامه داد: در اولین جلسه‌ای که آقای نجفی در صحن شورا حاضر شد، بنده تذکر دادم که ما در جریان انتصابات ایشان نیستیم. آقای نجفی آن روز اعلام کردند که من اکنون جلسه دارم و باید بروم اما تا ظهر 4 نفر از معاونینم را که انتخاب کرده‌ام از طریق رسانه‌ها مطلع خواهید شد. در زمان حضور ایشان من نوبت خواستم برای اینکه صحبت کنم اما نوبت به من نرسید و بعد از خروج ایشان از صحن شورا که نوبت به من رسید، به رئیس شورا اعتراض کردم که چرا اجازه دادید آقای نجفی از شورا بروند؟ ما تذکراتی داریم که ایشان باید می‌‌شنیدند. بنده در همان‌جا به بند 4 سوگندنامه شهردار اشاره‌کرده و بر همان اساس به شهردار تذکر دادم. زمانی که شهردار نظارت جامع شورا را پذیرفته است، به معنای آن است که نظارت پیشینی را هم پذیرفته است.

نظری در ادامه افزود: نظارت پیشینی هم به آن معنا است که اعضای شورا پیش از رسانه‌ها از انتصابات مطلع شوند. بعدازآن هم آقای شهردار صرفاً در دو نوبت پیش از رسانه‌ها اعضای شورا را از انتصاباتش مطلع کرد؛ یعنی ایشان تمام روند انتصابات را طی کرد و فقط پیش از آنکه به‌صورت رسمی و رسانه‌ای اعلام کنند، انتصابات خود را به شورا اطلاع دادند؛ و بعدازآن دو بار تاکنون دیگر چنین کاری را انجام ندادند و ما همچنان انتصابات ایشان را از طریق رسانه‌ها مطلع می‌شویم.

عضو شورای شهر بابیان اینکه آقای شهردار همراه با نظرات شورا اقدام نمی‌کند، خاطرنشان کرد: معتقدم نباید شورا را در انتصاباتی که به آن‌ها نقد وارد است، دخیل و مقصر بدانیم.

نظری با اشاره به شورای شهر اول که شاهد بسیاری از اختلافات بود، گفت: تجربه شورای شهر اول نشان می‌دهد این‌گونه اختلافات باعث بروز تنش بسیار زیادی میان شورا و شهردار شد که نتیجه آن انحلال شورای شهر اول و ناامیدی مردم از شوراها شد؛ بنابراین نتیجه این شد که مدیریت شهری به دست جریانی افتاد که 14 سال بر شهر مسلط بود و عملکردی داشتند که درازای آن مردم به‌صورت میلیونی به لیست امید رأی دادند. ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم که به آن سمت‌وسو برنگردیم. تلاشمان را هم همچنان ادامه خواهیم داد که در عین تعامل مناسب با شهردار، به نتیجه‌ای که خواست مردم است دست پیدا کنیم.

نظری ادامه داد: با توجه به اینکه ما به‌صورت جریانی انتخاب شدیم و شهردار را هم به‌صورت جریانی انتخاب کردیم، نیاز است که بزرگان و عقلای جریان اصلاح‌طلب به این موضوع ورود پیدا کنند و نگذارند که بیش از این میان شورا و شهردار فاصله ایجاد شود. ما به‌عنوان نمایندگان مردم، به دنبال اجرای منویات مردم هستیم و از خواست مردم عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

حجت نظری در پایان با اشاره به سرانجام املاک نجومی، گفت: پروسه املاک نجومی از دست شورا خارج‌شده است و قوه قضاییه و سازمان بازرسی در حال پیگیری پرونده هستند. منتظریم ببینیم دستگاه قضا به چه نتیجه‌ای در این خصوص می‌رسد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
Ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
0
0
ما به شما( اعضا شورای شهر) رای دادیم نه با اقای نجفی.
در صورت عدم رعایت خواست شهروندان؛ ایشان را خلع نمایید. هیچ اتفاقی نخواهد افتاد زیرا ما تا این لحظه اقدام قابل ارزشی از ایشان ندیدیم
جلوی ضرر را از هر کجا که بگیریم؛ منفعت است.
متاسفانه بنظر می رسد ایشان سست عنصر تر از آن چیزی هستند که تصور می شد.
افراد بشدت قوی تری از ایشان آماده اند این مسولیت را بپذیرند و ظرف 24 ساعت بیش از ایشان تغییر ایجاد کنند.
نظرات شما
پیشخوان