تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶
محمودمیرلوحی در گفت‌وگو رویداد۲۴:

قالیباف تهران را فروخت/ نجفی اعلام کند شهرداری را در چه وضعیتی تحویل گرفت

محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران بر این عقیده است که قالیباف و مدیرانش در دوره مدیریتی خود شهرداری و تهران را به بدترین حالت ممکن تبدیل کردند و با تراکم فروشی‌های خلاف قانون به‌نوعی تهران را فروختند و قطعاً قالیباف و مدیران سابق باید پاسخگوی عملکرد 12 ساله خود باشند.
رویداد۲۴محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران بر این عقیده است که قالیباف و مدیرانش در دوره مدیریتی خود شهرداری و تهران را به بدترین حالت ممکن تبدیل کردند و با تراکم فروشی‌های خلاف قانون به‌نوعی تهران را فروختند و قطعاً قالیباف و مدیران سابق باید پاسخگوی عملکرد 12 ساله خود باشند.

محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر پنجم در گفت‌وگو با رویداد۲۴ با اشاره به رویکرد جدید شورای شهر در خصوص برچیدن فساد در شهرداری تهران گفت: این موضوع جز اولویت‌های شورای پنجم است؛ اما همان‌طور که می‌دانید همه زیرساخت‌ها و رویکردها و روش‌ها باید باهم اصلاح شود تا بتوانیم به اصلاح این اتفاقات امیدوار باشیم. ما در همان سالی که انقلاب اسلامی رخ داد، در انگلستان و اغلب کشورهای دنیا یک انقلاب اقتصادی نیز اتفاق افتاد و درواقع دامنه‌ی بخش خصوصی به همه‌جا سرایت کرد و دولت‌ها شروع به کوچک شدن کردند و فعالیت‌های خود را به بخش خصوصی واگذار کردند.

میرلوحی بابیان اینکه متأسفانه تقویت بخش خصوصی در ایران صورت نگرفت، تصریح کرد: با وجود جنگ، تحریم و دیگر مشکلات،تقریباً از خصوصی شدن اقتصاد بی‌نصیب ماندیم و همه امور دولتی شد؛ متأسفانه تأخیر در اجرایی شدن اصل 44 و زمانی که در دولت احمدی‌نژاد سیاست‌های اصل 44 ابلاغ شد به بدترین شکل ممکن اجرایی شد و مشکلاتمان بیشتر شد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بخش خصوصی در ایران واقعاً مغفول مانده است. به‌طور مثال ما برای ساخت یک بزرگراه یا تونل در تهران حاضر نیستیم که کار را به بخش خصوصی واگذار کنیم. زمانی که خصوصی‌سازی در ابعاد صورت بگیرد رانت‌ها و فسادها خودبه‌خود از بین خواهد رفت و فضای رقابتی در کشور اتفاق خواهد افتاد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به مشکلات کشور و بابیان اینکه اکنون حدود 90 درصد از بودجه کشور صرف امور جاری می‌شود تصریح کرد: یک‌زمانی در دوره ریاست آقای خاتمی، در سال 83، 33 میلیارد دلار بودجه عمرانی داشتیم. در سال 91 این رقم به 3 میلیارد دلار تنزل پیدا کرد. اکنون نیز با تمام زحمات آقای روحانی این رقم به مرز 10 هزار میلیارد دلار می‌رسد. ما در برنامه‌های کشور قرار بود که میان بودجه جاری و عمرانی یک بالانسی ایجاد کنیم اما اکنون بودجه به ده درصد رسیده است و هرچه که پیش می‎رویم بدتر هم می‌شود. متأسفانه مشکلاتی که احمدی‌نژاد در 8 سال ریاستش بر کشور ایجاد کرد؛ تا سال‌های سال گریبان گیر کشور خواهد بود.

عضو شورای شهر پنجم با اشاره به استخدام‌های خارج از عرف شهرداری تهران در دوره قالیباف نیز گفت: متأسفانه در زمان مدیریت قالیباف شهرداری تهران استخدام‌های بیش از ظرفیت را شاهد بودیم که برای حقوق ماهانه این پرسنل مبلغ 550 میلیارد تومان را پرداخت کنیم. امیدواریم شهردار جدید همان‌طور که گفته بودند طی برنامه صدروزه‌ خود با اعداد و ارقام دقیق اعلام کنند که شهرداری تهران را در چه وضعیتی تحویل گرفته‌اند.

میرلوحی با اشاره به برنامه شورا و شهرداری جدید برای پرداخت به‌موقع حقوق پرسنل، گفت: در دوران قالیباف برای پرداخت حقوق کارکنان وام‌های کلان گرفته می‌شد. متأسفانه اساساً هیچ تناسب و سنخیتی میان بودجه عمرانی و جاری شهرداری وجود ندارد. متأسفانه مدیران سابق نمی‌خواهند بپذیرند که فعالیت‌های غیرقانونی داشتند و شهرداری را به نقطه‌ای رساندند که برای پرداخت حقوق کارکنانش مجبور به گرفتن وام شد. شهردار سابق و مدیران قبلی تهران را با تراکم فروشی‌هایشان تهران را فروختند و قطعاً باید پاسخگوی عملکردشان باشند.

این فعال سیاسی با اشاره به قراردادهای نجومی و خارج از عرفی که در دوران قالیباف منعقدشده است؛ تصریح کرد: من به مصادیق وارد نمی‌شوم اما رویکرد اعضای شورای شهر و شهردار جدید مشخص است؛ و امیدواریم در خصوص شهر تهران و مشکلات نگاه‌ کارشناسانه‌ای داشته باشیم و به مسائل آن‌طور که بایدوشاید بپردازیم. البته کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا نیز در حال بررسی و پیگیری تمامی تخلفات دوران مدیریتی سابق است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان