تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶
آیت‌الله سید هاشم بطحایی گلپایگانی، در گفت‌وگو با رویداد ۲۴:

تشکیل کمیته تعیین جانشین رهبری در مجلس خبرگان در حد حرف است

آیت‌الله سید هاشم بطحایی گلپایگانی تشکیل کمیته محرمانه بررسی افراد صاحب صلاحیت برای تعیین جانشین مقام معظم رهبری را تکذیب کرد.
رویداد۲۴-آیت‌الله سید هاشم بطحایی گلپایگانی تشکیل کمیته محرمانه بررسی افراد صاحب صلاحیت برای تعیین جانشین مقام معظم رهبری را تکذیب کرد.

سید احمد خاتمی، سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری اواخر سال گذشته در نشست خبری پیش از برگزاری دومین اجلاس پنجمین دوره مجلس خبرگان مدعی تشکیل کمیته‌ محرمانه تعیین رهبری شد و اعلام  کرد که این کمیته در حال بررسی افراد صاحب صلاحیت برای این جایگاه است.

آیت‌الله سید هاشم بطحایی گلپایگانی، عضو مجلس خبرگان درباره تشکیل کمیته انتخاب جانشین مقام معظم رهبری به رویداد۲۴ گفت: مسئله‌ای که در رابطه با رهبری آینده مطرح‌شده در حقیقت یک احتیاط و اقدام ملاحظه‌کارانه به‌حساب می‌آید، اما کمیته‌ای که به این نحو در اخبار منعکس‌شده باشد، وجود ندارد.

وی در این خصوص اضافه کرد: مجلس خبرگان رهبری دارای کمیسیون‌هایی مانند مالی، سیاسی- اجتماعی، مراقبت از رهبری و تحقیق در رابطه با رهبری دارد که هرکدام از این گروه‌ها وظیفه خود را اجرا می‌کنند که یکی از این گروه‌ها وظیفه‌ای بر عهده اعضا در همین رابطه گذاشته است ولی هنوز فردی که دارای جامعیت باشد یا مدنظر قرارگرفته باشد، معرفی نشده است.

این عضو مجلس خبرگان در ادامه اظهار داشت: درصورتی‌که گمانه‌زنی‌هایی از برخی جاها در رابطه با جایگزین مقام معظم رهبری منعکس می‌شود، درست نیست. مطبوعات هم نباید در این رابطه دست به مانور زند.

بطحایی گلپایگانی در این رابطه تأکید کرد: درصورتی‌که فردی هم از باب حدس، گمانه‌هایی را مطرح ساخت در حقیقت نظر شخصی و فرضیه او است. تاکنون موضوعی دراین‌باره وجود نداشته است.

وی درباره تشکیل کمیته محرمانه بررسی افراد صاحب صلاحیت برای تعیین جانشین مقام معظم رهبری، توضیح داد: تشکیل چنین کمیته‌ای در حد حرف است. البته همیشه مجلس خبرگان آمادگی لازم را دارد و پیش از آنکه امام (ره) به ملکوت اعلی بپیوندد هم‌چنین بوده و به همین شکل باقی خواهد ماند، اما مجلس خبرگان هنوز وارد این مسئله نشده است.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان