تاریخ انتشار: ۲۱:۰۷ - ۱۸ آبان ۱۳۹۶

اهمیت و تاثیر رسانه‌ها بر ورزش کشور

محمدرضا مهدوی*
رسانه نقش بسیار زیادی در سازندگی و بهبود ورزش کشور داشته، دارد و خواهد داشت. رسانه وظیفه‌اش پرداختن به مسائل روز، اصولی، فنی و حاشیه‌ای است و چقدر خوب است که این رسالت مهم، به‌موقع و به‌درستی صورت گیرد.

مردم از رسانه‌ها انتظار مخابره اخبار بدون سانسور را دارند تا از زوایای موضوع باخبر شوند. در بحث ورزش هم همین موضوع صدق می‌کند و علاقه‌مندان و افرادی که پیگیر اخبار رشته‌های مختلف ورزشی هستند توقع دارند اخبار غیرجانبدارانه را در زمان خود دریافت کنند.

امروز اگر فوتبال ملی و باشگاهی ما تا حد قابل قبولی با پیشرفت روبرو شده دلایل متعددی داشته که یکی از آن عوامل، حمایت رسانه‌ها و پرداختن به این رشته پرطرفدار است.

هرچند رسانه‌ها بطور کلی حامی ورزش کشور بوده‌اند اما گاهی برخی رسانه‌ها با پرداختن بی‌جا به بعضی موضوعات حاشیه‌ای سبب تخریب‌هایی هم شده‌اند که به‌هیچ وجه این عملکرد قابل دفاع نیست.

رسانه‌ها دارای یک اصول حرفه‌ای هستند و بی‌شک خبرنگاری یک شغل شریف است و انتظار جامعه ورزش هم از این عزیزان، تعهد و پایبندی به همان اصول حرفه‌ای است.

به نظر من ورزش کشور هنوز جای پیشرفت بسیاری دارد و از این‌رو رسانه‌های مکتوب و غیرنوشتاری می‌توانند سهم بزرگی را در آینده ایفا کنند. در این راستا حمایت از رسانه‌ها هم امری طبیعی است و مسئولین می‌باید از این قشری که به هیچ چیز جز قلم خود وابسته نیستند کمک کنند تا چراغ این آگاه سازی خاموش نشود.

هرچند صحبت از صداقت خیلی قشنگ و راحت است اما عمل به آن به این راحتی‌ها نیست و جا دارد به افرادی که در رسانه‌ها فعال هستند و جز صداقت و شفاف سازی هدف دیگری را دنبال نمی‌کنند یک خدا قوت جانانه گفت.

امیدوارم این روش و منش، همیشه ادامه داشته باشد و ان‌شاا... با کمک رسانه‌ها تیم ملی فوتبال کشورمان هم در جام جهانی 2018 روسیه از گروه خود صعود کند تا دل همه مردم ایران شاد شود.

*مربی فوتبال
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان