تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶
عبدالله ناصری در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

چرخش روحانی هزینه‌ای را متوجه اصلاح‌طلبان نمی‌کند

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تأثیر چرخش احتمالی روحانی به سمت اصولگریان بر انتخابات 1400 گفت: بر این باور هستم که جامعه مدنی کشور ایران بسیار فهیم و تفکیک گذار هستند، و چرخش احتمالی آقای روحانی هزینه‌ای را متوجه اصلاح‌طلبان نخواهد کرد.
رویداد۲۴-عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تأثیر چرخش احتمالی روحانی به سمت اصولگریان بر انتخابات 1400 گفت: بر این باور هستم که جامعه مدنی کشور ایران بسیار فهیم و تفکیک گذار هستند، و چرخش احتمالی آقای روحانی هزینه‌ای را متوجه اصلاح‌طلبان نخواهد کرد.

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو بنیاد باران در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در رابطه با چرخش احتمالی حسن روحانی به اصولگرایان گفت: درصورتی‌که شرایط کشور را فراتر از دولت آقای روحانی ببینیم که واقعاً به لحاظ اقتصادی بحرانی است، بطوری که حتی آقای زنگنه که وضعیت فروش نفت را به وضعیت مطلوبی رساند، اما پول آن به کشور برنمی‌گردد و حتی یک یا دو ماه است که قادر به پرداخت اضافه‌کار کارمندان خود در وزارت نفت نبوده و آن را قطع کرده است و درصورتی‌که وضعیت بین‌المللی با توجه به حضور ترامپ در کاخ ریاست جمهوری آمریکا که غیرقابل‌پیش‌بینی است به آن اضافه کنیم، یک مقدار باید به آقای رئیس‌جمهور فرصت داد.

وی در ادامه اضافه کرد: البته برخی از پیام‌های انتخاباتی آقای روحانی چه در کابینه و چه در عرصه کاندیداهای محلی استانداران خودبه‌خود به‌خصوص نسل جوان مطالبه گر یا زود تصمیم گیر را به این نگاه (چرخش به سمت اصولگرایان) راهنمایی می‌کند، اما دولت دوم تازه با انتخاب دو وزیر علوم و نیرو تکمیل‌شده و کار خود را شروع کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این رابطه توضیح داد: اما نگرانی‌ام از این است که آقای روحانی موفق نشود اصلی‌ترین مطالبه یعنی سازمان‌دهی اقتصادی را پاسخ دهد. ایران با یک بحران بزرگ همچون مناقشه هسته‌ای روبرو بود و یک مرد میدان مانند آقای ظریف آن را حل کرد، گرچه مطالبات حاصل شده حداقلی بود اما درفروش نفت رشد داشتیم. پهلوانی مانند آقای زنگنه بلند شد و کمتر از دو سال پس از امضای برجام شرایط تولید و صادرات آن را به حدود سال‌های 84 رساند. با تمام بحران‌ها درصورتی‌که آقای روحانی مدیریت اجرایی کشور را جدی‌تر بگیرد و از مردان اقتصادی کارآمدتری بهره ببرد، این دوره را پشت سر خواهد گذاشت، اما به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور برخی از مسائل را ساده گرفته است.

ناصری در خصوص تأثیرگذاری اصلاح‌طلبان برای عملی شدن این مطالبه اظهار داشت: مردم باید بدانند که اصلاح‌طلبان پشتوانه رأی و رأی ساز آقای روحانی بودند یا در شکل‌گیری مجلس جدید تحول‌آفرینی کردند، اما امروز آن‌ها نقش چندانی در عرصه قدرت کشور ندارند و حتی درصورتی‌که یک وزیر یا استاندار اصلاح‌طلب هم دیده می‌شود باید هماهنگ باسیاست‌های کلان دولت عمل کند، البته معتقد هستم که مردم جامعه ما بسیار فهمیده و تفکیک گذار بین وقایع هستند که ویژگی شاخص و امیدوارکننده‌ای است.

وی در خاتمه درباره تأثیر چرخش احتمالی روحانی به سمت اصولگریان بر انتخابات 1400 گفت: بر این باور هستم که جامعه مدنی کشور ایران بسیار فهیم و تفکیک گذار هستند، و چرخش احتمالی آقای روحانی هزینه‌ای را متوجه اصلاح‌طلبان نخواهد کرد و لذا در انتخابات 98 و 1400 هم اصلاح طلبان با موفقیت گذر خواهند کرد زیرا که آن‌ها در جلسات خصوصی یا عمومی دغدغه‌های خود را با آقای روحانی بر زبان آورده‌اند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان