تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶

انتقال ۱۷۶ زائر اربعین به مراکز درمانی/تا ۲۲ آبان به زائران خدمات‌رسانی می‌کنیم

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه تاکنون ۱۷۶ زائر اربعین برای ارائه خدمات بهتر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، گفت: با توجه به افزایش زائران اربعین پیش‌بینی می‌شود؛ جمعی هلال احمر تا ۲۲ آبان به آنها خدمات رسانی کند.

رویداد۲۴-سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه تاکنون ۱۷۶ زائر اربعین برای ارائه خدمات بهتر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، گفت: با توجه به افزایش زائران اربعین پیش‌بینی می‌شود؛ جمعی هلال احمر تا ۲۲ آبان به آنها خدمات رسانی کند.مصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره خدمات‌رسانی به زائران اربعین گفت: سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از اول آبان ۹۶ به زائرین اربعین در سطح کشور خدمات‌رسانی می‌کند و این خدمات‌رسانی نسبت به سال گذشته حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است، البته این آمار قطعی نیست و آمار دقیق در پایان این مراسم مشخص می‌شود.

او ادامه داد: این سازمان تاکنون به ۵۶ هزار و ۵۹۰ نفر خدمات ارائه کرده است که خدمات درمانی به ۱۹ هزار و ۹۳۱ نفر به صورت سرپایی بوده‌است، از این تعداد ۹۰۹ نفر اتباع افغانستانی و ۳۲۵ نفر پاکستانی بودند.

مرتضوی افزود: تاکنون ۱۷۶ نفر به مراکز درمانی برای ارائه بهتر خدمات منتقل شدند و ۱۴هزار و ۳۵۰نفر تست فشار و قند خون داده‌اند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره اسکان زائران نیز گفت: ۲۲ هزار و ۱۳۳ نفر در این مدت توسط سازمان هلال احمر اسکان اضطراری داده شدند که از این تعداد ۶ هزار و ۲۵۷ نفر از اتباع پاکستانی بودند.

او درباره حوادث ترافیکی زائران اربعین با تاکید بر اینکه تلاش همه دستگاه‌ها بر این است که این حوادث کاهش یابد،‌ گفت: از روز اول آبان تاکنون ۳۰ ماموریت توسط هلال احمر انجام شده است که در این حوادث ۱۴۳ نفر آسیب دیدند و ۴۸ نفر آنها به مراکز درمانی منتقل و ۵ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های مربوطه با هماهنگی به زائران اربعین خدمات رسانی می‌کنند، گفت: پیش‌بینی می‌شود؛ سازمان هلال احمر ایران تا روز دوشنبه ۲۲ آبان در سراسر کشور به زائرین اربعین خدمات ارائه کند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان