تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶

اظهارات جدید جانسون درباره زاغری

وزیر امور خارجه انگلیس در تلاش برای اصلاح اظهاراتش درباره نازنین زاغری مدعی شد: لندن هیچ تردیدی ندارد که خانم زاغری تنها برای گذراندن تعطیلات به ایران سفر کرده بود.
رویداد۲۴-وزیر امور خارجه انگلیس در تلاش برای اصلاح اظهاراتش درباره نازنین زاغری مدعی شد: لندن هیچ تردیدی ندارد که خانم زاغری تنها برای گذراندن تعطیلات به ایران سفر کرده بود.
 
بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس که هفته گذشته اظهارات بحث برانگیزی را درباره نازنین زاغری، شهروند دوتابعیتی ایرانی ـ انگلیسی بیان کرده بود، با انتشار بیانیه‌ای خطاب به کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس تلاش کرد تا اشتباه خود را در این زمینه اصلاح کند.
 
بنا به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس، جانسون در بیانیه خود آورده است: من باید پارلمان را مطلع کنم که با آقای ظریف، وزیر امور خارجه ایران درباره پرونده خانم نازنین زاغری ـ راتکلیف گفت‌وگو کردم. من ناراحتی خود را نسبت به رنج کشیدن وی و بی‌گناهی خانواده‌اش ابراز کرده و امیدوارم که راه حلی سریع حاصل شود.
 
من همچنین نگرانی خود را درباره اینکه اظهارات هفته گذشته من در کمیته روابط خارجی مشکلی برای پرونده خانم زاغری ـ راتکلیف ایجاد کرده است، اعلام کردم.
 
دولت بریتانیا هیچ تردیدی ندارد که نازنین زاغری زمانی‌که سال گذشته در ایران بازداشت شد، تنها برای گذراندن تعطیلات به این کشور سفر کرده بود.
 
من خاطر نشان کردم که با دیدگاه ایران مبنی بر اینکه آموزش خبرنگاری یک جرم است، مخالفم و نمی‌خواستم به اتهامات ایران مبنی بر اینکه خانم زاغری ـ راتکلیف در چنین فعالیت‌هایی مشارکت داشته، اعتباری بدهم. من می‌پذیرم که اظهارات من می‌توانست شفاف‌تر باشد و از انجام این شفاف‌شازی خرسندم.
 
آقای ظریف نیز به من گفت که هر تحول جدیدی در این پرونده ارتباطی با اظهارات من در پارلمان ندارد و وی به تلاش برای یافتن راه‌حلی بر اساس دلایل بشر دوستانه ادامه خواهد داد. من قرار است در هفته‌های آینده به ایران سفر کنم که درباره پرونده‌های کنسولی‌مان گفت‌وگو خواهم کرد.
 
به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه انگلیس هفته گذشته در پارلمان گفت که نازنین زاغری در ایران آموزش خبرنگاری می‌داده است. این در حالی است که خانواده وی و دولت انگلیس تاکنون تاکید داشتند که نازنین زاغری تنها با هدف دیدار با خانوده‌اش به ایران سفر کرده بود.
 
این اظهارات جانسون با واکنش‌های زیادی از سوی رسانه‌های انگلیسی و خانواده زاغری مواجه شد. آنها گفتند که چنین اظهاراتی پرونده این شهروند دو تابعتی در ایران را با مشکل مواجه خواهد کرد.
 
نازنین زاغری که در سال 2016 در تهران بازداشت شده بود، به اتهامات امنتی به پنج سال حبس محکوم شد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان