تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶

افت سهام آسیا همزمان با تردید در برنامه مالیاتی آمریکا

پس از این که جمهوری‌خواهان سنا برنامه مالیاتی‌ای را که با برنامه مجلس نمایندگان مغایرت داشت، رونمایی کردند، با بلاتکلیفی به وجود آمده، سهام آسیایی افت کرد.

رویداد۲۴-پس از این که جمهوری‌خواهان سنا برنامه مالیاتی‌ای را که با برنامه مجلس نمایندگان مغایرت داشت، رونمایی کردند، با بلاتکلیفی به وجود آمده، سهام آسیایی افت کرد.روز جمعه پس از این که جمهوری‌خواهان سنا برنامه مالیاتی‌ای را رونمایی کردند که با ورژن مجلس نمایندگان در چند مورد کلیدی، شامل تاخیر در زمان‌بندی کاهش مالیات شرکتی، تفاوت داشت، با بلاتکلیفی به وجود آمده، سهام آسیایی افت کرد.

انتظار می‌رود سهام اروپایی با تغییر کمی مواجه شود. امروز شاخص فوتسی انگلیس و داکس آلمان تقریبا بدون تغییر باز شد.

ام‌اس‌سی‌آی، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج ژاپن ۰.۱۵ درصد افت کرد. نیکی۲۲۵ ژاپن ۰.۸ درصد از ارزش خود را از دست داد و از اوج ۲۱ ماهه خود که به دنبال سودهای متوالی در ۲ ماه گذشته به دست آورده بود فاصله گرفت. اما از لحاظ هفتگی این شاخص نهمین هفته متوالی از سود را ثبت کرد.

در وال‌استریت در پایان معاملات پنج‌شنبه در بامداد امروز شاخص اس‌اندپی۵۰۰ با افتی ۰.۳۸ درصدی به کار خود پایان داد درحالی‌که کامپوزیت نسدق ۰.۵۸ درصد از ارزش خود را از دست داد.

جمهوری‌خواهان سنا اعلام کردند که می‌خواهند کاهش مالیات شرکتی را در ۲۰۱۹ تکمیل کنند درحالی‌که در زمان‌بندی مجلس نمایندگان این تاریخ در ۲۰۱۸ دیده شده است. این باعث شد آینده تصویب بزرگترین تحول مالیاتی آمریکا از دهه ۱۹۸۰ به بعد، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

در بازار ارز دلار هم از نگرانی‌های مربوط به اصلاحات مالیاتی آسیب دید و یورو در برابر دلار تقویت شد و به نرخ ۱.۱۶۴۴ دلار دست یافت و از از پایین‌ترین نرخ ۳ و نیم ماهه خود که در روز سه‌شنبه به آن دست یافته بود فاصله گرفت.

دلار در برابر ین هم افت کرد و از نرخ ۱۱۴.۷۳۵ ین که در روز دوشنبه ثبت کرده بود و بالاترین سطح آن از ماه مارچ تا کنون بود، به نرخ ۱۱۳.۳۲ ین رسید.


 

منبع: مهر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان