تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶

هیات 70 نفره بلند پایه اروپا فردا در تهران

هیات بلند پایه تجاری ایران در حالی فردا در تهران جلسه ای با وزیر جهاد کشاورزی و فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی تهران دارند که پیش از این رسانه ها از احتمال تاسیس دفتر تجاری اروپا در ایران خبر داده بودند .
رویداد۲۴-هیات بلند پایه تجاری ایران در حالی فردا در تهران جلسه ای با وزیر جهاد کشاورزی و فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی تهران دارند که پیش از این رسانه ها از احتمال تاسیس دفتر تجاری اروپا در ایران خبر داده بودند .

  پس از برجام اروپا تلاش فراوانی را برای نزدیکی به ایران در دستور کار خود قرار داده است . امضای قراردادهای خودرویی با شرکت های اروپایی و قرارداد توسعه فاز یازده پارس جنوبی با شرکت اروپایی توتال از جمله دستاوردهای مذاکراتی است که در این دوره زمانی صورت گرفته است . اروپا پس از برجام بار دیگر مشتری نفت صادراتی ایران شده و ایران توانسته است بازارهای از دست رفته نفت خود را در این قاره احیا نماید.

 بر اساس این گزارش اظهارات اخیر ترامپ علیه ایران و برجام که با واکنش مقامات اروپایی و ناظران سیاسی در این قاره همراه شد، به عقیده بسیاری از کارشناسان منجر به نردیک تر شدن اروپا به ایران و آغاز دوره ای تازه در روابط اقتصادی این دو شده است .

 پیش از این هیات هایی از فرانسه، آلمان، سوییس، دانمارک، فنلاند، ایتالیا و ... از ایران بازدید و تمایل خود برای حضور در پروژه های تولیدی و صنعتی را ابراز کرده اند . پتروشیمی، انرژی و خودروسازی جذابیترین بخش های اقتصادی ایران برای اروپایی ها و دیگر سرمایه گذاران خارجی تلقی می شوند.

گفته می شود در صورت مثبت بودن مذاکرات اتحادیه اروپا به منظور تسهیل روابط اقتصادی میان ایران و کشورهای اروپایی اقدام به تاسیس دفتر تجاری در کشور خواهد کرد.

بر اساس این گزارش از هفتاد نفری که در هیات اروپایی حضور دارند ، 25 عضو عالیرتبه تلقی می شوند .

این هیئت با ریاست فیل هوگان کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا، صبح فردا 2 دیدار با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران و اعضای اتاق بازرگانی، خواهند داشت.

بنابراین گزارش، هدف  از حضور این هیئت در ایران،  بررسی ظرفیت‌های موجود و افزایش همکاری‌های تجاری به ویژه در بخش محصولات کشاورزی کشورمان اعلام شده است.

به نظر می رسد با اقداماتی که در دستور کار است و در صورت دستیابی به توافق در این حوزه موانع تجارت ایران و اروپا کاهش یافته و ارتباط تجاری میان ایران و کشورهای اروپایی افزایشی  درخور را تجربه نماید. 
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان